Hoe heet dit en wat moet ik ermee? ;)

25-07-2019 21:13 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze aanbouw het plafond eruit gehaald zodat je in de nok kunt kijken. De keuken is met een muur afgescheiden van de bijkeuken. De bijkeuken heeft wel een plafond. Als je dus in de keuken staat kijk je bovenop het plafond van de bijkeuken. Het is stevig genoeg om op te kunnen. Wij noemen het een vide al weet ik niet of dit de juiste benaming is. Als ik plaatjes zoek dan zie ik veel andersoortige ruimtes. We willen er eigenlijk iets mee, maar ja wat...? Een chillplek met een zitzak, leeshoekje, als de kinderen groter zijn een computer ruimte, er kan ook een bureautje staat voor een werkplek. Het heeft dus een schuin dak dus heel veel ruimte is er niet. Je moet er ook nog op kunnen komen. Dat is wat lastiger want over 2/3 van de breedte staat een kastenwand met koelkast enz en je kn niet bovenop die kastenwand staan om dan op het plafonnetje te stappen. Dus je kunt op het andere stuk waar de deur naar de bijkeuken zit meteen op het plafonnetje stappen. Dan zit je ook meteen bij de schuine wand dus heel soepeltjes erop komen gaat niet. Een vaste trap kan ook niet want die staat dan gruwelijk in de weg in de keuken. Maar wat dan? Een ladder? Bestaan er handige/mooie uittrektrappen oid die dan boven in die ruimte niet teveel plek innemen?
Wellicht hebben jullie nog ideeen?
Is dat niet een mezzanine?
Zet er 'n dakkapel op, dan heb je er licht en kun je er ook staan.
Om het functioneel te maken inderdaad een dakkapel
Als je het als bergruimte gaat gebruiken, maar niet tegen spullen aan wil kijken, kun je er een luik / deur/ paneel voor maken.
mammezel schreef:
25-07-2019 22:03
Is dat niet een mezzanine?
Neuh, tis gewoon een half open vliering.

Afbeelding
Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://i63.tinypic.com/2dk0l7r.jpg

Hier een foto van de situatie, misschien geeft dat een iets duidelijker beeld.
Oh, dat is wel een leuk plekje zeg! Kan je niet in het halletje een gat in het plafond maken? En dan daar van die stalen beugels aan de muur als trappetje?
Ik zou er denk ik luiken in maken of zo en een berging in maken.
Of boven de deur? een stang maken waar je een ladder aan kunt hangen (en weer weg kunt halen). Je komt dan wel in het hoekje boven, is ook niet echt praktisch..
nou daar kan je niks mee en het ziet er niet uit zo’n gat boven je wand. Ik zou er inderdaad luiken voor maken en het verder gebruiken als berging
Oei, de enige plek voor een trap/trap aan rail/decoratieve losse trap-tevens-decoratief-keukendoekrek is de deuropening.

Ik zou hier gewoon een bergruimte van maken. Door de locatie in de keuken lijkt het mij ook geen handige (bureau) of gezellige (speel/hangruimte) plek.
Leuk plekje. Is een boekenkast op die plek een optie? Zodat je vanaf de woonkamer naar een mini-bibliotheek kijkt?
Druppeltjeswater schreef:
25-07-2019 22:17

Zie niks en word doorgestuurd naar een winactie :|
Een boekenkast is ook leuk om naar te kijken!
Ik heb een hoop boeken die boven op zolder liggen te verstoffen.

Natuurlijk... vanuit de bijkeuken kun je er ook komen! Een gat in het plafond maken. Dat is nog wel een optie. Maar misschien is de plek gewoon niet zo geschikt om er nu echt te zitten... het leek zo leuk haha..

Misscchien is dan een ladder die je in de deuropening zet om erop en eraf te komen en erna weg zet het meest handige en goedkoopste zodat je er af en toe op kan voor spullen/boeken.
Mooie plek om je tuinkussens op te bergen in de winter.
Of skies in de zomer.

Wel even mooi af laten timmeren met een deur.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik kan de foto ook niet zien. Iemand die hem hier kan plakken?
25-07-2019 22:53
Een boekenkast is ook leuk om naar te kijken!
Ik heb een hoop boeken die boven op zolder liggen te verstoffen.

Natuurlijk... vanuit de bijkeuken kun je er ook komen! Een gat in het plafond maken. Dat is nog wel een optie. Maar misschien is de plek gewoon niet zo geschikt om er nu echt te zitten... het leek zo leuk haha..

Misscchien is dan een ladder die je in de deuropening zet om erop en eraf te komen en erna weg zet het meest handige en goedkoopste zodat je er af en toe op kan voor spullen/boeken.
geen boeken boven de keuken. stofnest en vet. Gewoon aftimmeren met deuren
Ik denk dat je meer last hebt van de ladder dan dat je plezier hebt van die plek. Ik zou er een paar mooie planten neerzetten denk ik. Die niet veel water nodig hebben.
Je kunt méér.
Ik zou het weer dichtmaken
Als je er vanuit de bijkeuken wel kan komen dan zou ik daar een trapje met een luikje installeren. Een laag hekwerkje neerzetten langs de rand bij de keuken en dan een paar lekkere zitzakken neerleggen, een scherm tegen de wand monteren met een dvdspeler/spelcomputer als de kinderen al zo oud zijn en anders is het toch een heerlijke plek om hutten te bouwen als het slecht weer is :mrgreen: paar karabijnhaken aan de muur. Een lage boekenkast kan je ook omgekeerd neerzetten als hekwerk, is het ook een heerlijk leeshoekje.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
25-07-2019 22:17

Nou nee.
Ik zie niks en misschien is het ook wel niets.
Aha, ik zie het.
Tip: aftimmeren en bergruimte ervan maken voor spullen die je maar af en toe nodig hebt.
Tuinkussens en koffers bijvoorbeeld.
Het hangt een beetje van je kinderen af.
Maar ik zou er een zooi kussens op leggen en een touwladder regelen voor op en neer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
perfecte plek voor ratten en steenmarters
Ofwel aftimmeren als opslag voor je kerstboom e.d. Ofwel juist open maken zodat je een mooi hoog plafond hebt in de keuken. Een dakraam er in als je meer licht nodig hebt of alleen stoere balken.
Halverwege gaf mijn voorstellingsvermogen het op maar het lijkt me fantastisch spannend voor kinderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven