Hoe heet dit? Sluiting voor speelgoedkist..

19-07-2012 10:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zolder een oude legerkist staan met nogal een zwaar deksel. Hier wil ik eigenlijk speelgoed in gaan stoppen..

Maar omdat de deksel zo zwaar is, krijgt dochter deze niet zelf open. Om maar niet te denken aan het moment dat de deksel dicht valt...

Dus ik zoek een sluiting voor de kist, zoals je dat ook wel eens hebt met keukenlades (of wc brillen, dat heb ik laatst ook gezien).. Een sluiting, waardoor de kist op het eind zelf langzaam dichtvalt. En ook met openen na een kleine zet, vanzelf opent..

Iemand enig idee hoe dit heet en waar ik het kan vinden.

Schijnt in de normale bouwmarkt niet te vinden te zijn, heb ik me laten vertellen.
Dat is iets met hydraulisch, wat ook de klep van je auto omhoog houdt. Maar hoe dat heet....??
Het heet een deurdemper. Of in elk geval heet dat zo bij de Ikeakastjes. Ik weet alleen niet of het ook andersom werkt, dus bij het opendoen van de kist...
Dat heet soft close. Ze verkopen het in ieder geval bij de Ikea. Maar voor zo'n zware deksel zijn ze denk ik niet geschikt.... Misschien eerder iets met een gasveer er in klussen? Dan gaat hij makkelijker open EN dicht.
http://www.keukenonderdee ... how=Search&KeyWord=demper
Met een gasveer kom je ook een eind volgens Google.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat bedoelde ik Noushi, een gasveer!!
Ja, super, bedankt! Ik ga inderdaad voor de gasveer. Ben zelfs al een babywinkel tegengekomen die deze speciaal voor speelgoedkisten verkoopt. Gaat vast helemaal goedkomen dus!
Is dat niet juist gevaarlijk? Veronderstel ze hangt voorover met haar kopje in de kist en het deksel sluit boven haar. Kan ze dan genoeg kracht opbrengen om het steeds harder drukkende deksel omhoog te drukken?
it's a big club and you ain't in it
Oh jemig, jij schrijft dat ff beeldend op.. Maar volgens mij werkt het niet zo dat het steeds harder drukt omdat het wil sluiten. Wel bedankt voor de tip, ik zal er eens op letten!
en de deksel helemaal losmaken? En dat jij hem er even voor haar aftilt?
Of de kist op zijn kant zetten, zodat het deksel opent als een deur?
quote:lola2001 schreef op 19 juli 2012 @ 11:34:

Oh jemig, jij schrijft dat ff beeldend op.. Maar volgens mij werkt het niet zo dat het steeds harder drukt omdat het wil sluiten. Wel bedankt voor de tip, ik zal er eens op letten!Koop anders een stop and stay gasveer.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wij hebben zo'n veer gebruikt uit een oude auto. Ik weet even niet hoe het heet, maar die zeg maar ook de achterklep van een auto omhoog houd. Tis even knutselen, maar inderdaad veiliger dan wanneer zo'n harde klep op de vingertjes terecht komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven