Hoe heet zo'n fotolijst?

11-06-2010 11:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een soort fotolijst (wisselijst eigenlijk), waarbij de plek waar normaal de foto zit 'dieper' is.

Dus stel je hebt een schilderij o.i.d. waarbij met diepte gewerkt wordt, waardoor dit dus niet in een gewone fotolijst past (het glas zou er dan niet meer oppassen omdat het schilderij te 'dik' is).

Ik heb ze ook wel eens gezien, waar dan vanalles in zit; foto's, maar ook schelpen en andere dikkere dingen, maar dit zijn meestal meer soort kastjes dan fotolijsten.

Weet iemand hoe zo'n lijst heet? Of evt. waar deze te krijgen is?
Ikea heeft die dingen geloof ik.
Heb je al bij de expo gekeken?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
http://www.ophang-systeme ... Shops/62032352/Categories
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bedoel je een passepartout of is dat te dun?
Bij ikea heb ik op de website gekeken en bij expo ben ik langs geweest (maar volgens mij zijn er wel andere vestigingen waar meer fotolijsten verkocht worden).

Maar ik zou graag weten hoe het heet, zodat ik gerichter kan zoeken op internet. Als het niks oplevert ga ik naar een fotozaak ofzo, maar dat lukt pas volgende week.

Ik ga nog eens de site van Ikea doorspitten.
Het heet een 3D wissellijst of een framebox.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:siesa schreef op 11 juni 2010 @ 11:16:

Bedoel je een passepartout of is dat te dun?Ja dat is te dun, moeten echt voorwerpen inpassen zegmaar (ja geen fietsen enzo , maar ongeveer met de dikte van een schelp of waxinelichtje).
Op die site die ik noemde even een beetje naar beneden scrollen daar staan ze links.
Oja ik zie het!

Moet denk ik iets kleiner formaat hebben, maar weet nu in ieder geval waar ik naar op zoek ben

Bedankt voor de moeite!
Volgens mij heeft de hema ook wel wat.
Ik heb ze 2 weken geleden bij Ikea gekocht. Serie Ribba geloof ik. Ga even zoeken...
Deze bedoel ik.... 4,5 cm diep. Is dat genoeg???

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00078032

Belangrijkste voordelen:

Extra diepe lijst; het motief kan voor- of achterin worden geplaatst.

De passe-partout benadrukt de afbeelding en vereenvoudigt het inlijsten.

PH-neutrale passe-partout; het motief verkleurt niet.

Door afgestemde maten zijn veel combinaties mogelijk.
Huh ik typte net hele reactie en nu is het weg?

Nouja,

Summer, dankjewel, volgens mij is dat precies wat ik zoek. Als ik het goed begrijp kan je dus kiezen of je het glas voorin of achterin plaatst, zodat je óf een diepte krijgt vóór het glas, óf een diepte áchter het glas?

Tripje naar Ikea waard in ieder geval!
Nee, het glas plaats je voorin de lijst. Achter het glas zit een houten rand die je voor of achter de afbeelding kan doen.
Mmm... zit me nu te bedenken: volgens mij kan je ook eerst die houten rand, dan het glas en daarna de afbeelding. Ik vond het in ieder geval leuk om de diepte achter het glas te hebben. Wil de witte houten rand die erin zit nog een kleurtje geven om de diepte nog meer te benadrukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven