Hoe is het in Zuidhorn?
zaterdag 30 september 2017 om 11:22
Wij gaan verhuizen naar Zuidhorn
Ik was liever naar de stad Groningen verhuisd maar daar is geen huis dat aan al onze wensen voldoet. De kinderen gaan wel in Groningen naar school.
Ik kom zelf niet uit die omgeving en merk dat ik een beetje onzeker ben over wat we kunnen verwachten. Hoe is de sfeer daar en zullen de kinderen vriendjes vinden? Ik hou wel van een gemeenschapsgevoel, maar ik houd ook van de cultuur in de stad. Zijn er hier mensen die van de stad in Zuidhorn zijn gaan wonen? Hoe beviel/bevalt jullie dat?
Ik kom zelf niet uit die omgeving en merk dat ik een beetje onzeker ben over wat we kunnen verwachten. Hoe is de sfeer daar en zullen de kinderen vriendjes vinden? Ik hou wel van een gemeenschapsgevoel, maar ik houd ook van de cultuur in de stad. Zijn er hier mensen die van de stad in Zuidhorn zijn gaan wonen? Hoe beviel/bevalt jullie dat?
zaterdag 30 september 2017 om 11:34
Het is niet zoals de stad, maar er is wel een goede treinverbinding
. Jullie wonen al wel in de provincie? Hoe oud zijn jullie kids? Alles is er verder en doordat het kleiner en rustiger is, kunnen de kids al vrij jong zelf naar bijv. school, sport en muziekles. Het is wel een vrij gelovig dorp trouwens. Maar ook een echt forenzen dorp met veel jonge gezinnen. Komt vast goed! Wij hadden hetzelfde probleem en zijn daardoor ook in een dorp dichtbij de stad terecht gekomen. Je mag me altijd een pb sturen. Veel succes met de verhuizing en het wennen!
zaterdag 30 september 2017 om 12:45
zaterdag 30 september 2017 om 13:57
Ik woon niet in Zuidhorn maar 'aan de andere kant van het kanaal' en ik heb absoluut geen 'last' van het Christelijke aspect (niet negatief bedoeld!) afgezien van het feit dat de supermarkten op zondag dicht zijn. In welke wijk ga je wonen? De (relatieve) nieuwbouwwijken zoals de Oostergast en Briltil zitten vol import en zijn volstrekt niet kerkgericht.
Sporten je kinderen?
Waarom gaan ze in Groningen naar school? Basis- of middelbare school?
Voordeel van Zuidhorn is dat je met de trein in 9 minuten en met de auto in 12 minuten midden in Groningen zit. En toch lekker buiten!
PB mag!
Sporten je kinderen?
Waarom gaan ze in Groningen naar school? Basis- of middelbare school?
Voordeel van Zuidhorn is dat je met de trein in 9 minuten en met de auto in 12 minuten midden in Groningen zit. En toch lekker buiten!
PB mag!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤