Hoe kies je een verkoopmakelaar?

23-09-2019 17:37 15 berichten
Hoi. Binnenkort gaat ons huis in de verkoop. Het is nu tijd om een makelaar te zoeken maar, hoe kies je er een? Komen ze een keer vrijblijvend bij je langs oid? Waar moet je op letten?

Ik zou werkelijk niet weten hoe te selecteren. Huis staat in een grote stad en het aantal makelaars is groot. Heeft iemand tips? Alvast bedankt.
https://www.eigenhuis.nl/huis-verkopen/ ... makelaar#/
Op gevoel. En op prijs. In mijn geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen ervaring met het verkopen van een woning. Maar bij het kopen van een woning zat er veel verschil in de rondleidingen van verkopende makelaars. Ik zou daarom eerst de voorwaarden vergelijken. Wanneer er dan nog een aantal overblijven, een bezichtiging aanvragen voor een vergelijkbare woning, en kijken hoe je de makelaar ervaart en of jij je daar prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er 3 laten komen
Naar alledrie hun verhaal geluisterd
Bij alledrie de verkoopprijs aangehoord

En toen de keuze gemaakt bij de makelaar waarbij we ons het lekkerste bij voelde


En terecht blijkt nu
Ons huis heeft precies 2 weken te koop gestaan en is afgelopen vrijdag boven de verkoopprijs verkocht.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wij hebben er ook drie uitgenodigd en vrijblijvend hun verhaal aangehoord. Uiteindelijk gekozen voor een makelaar die de buurt en de doelgroep naar ons idee het beste kende. Was een goede keus, binnen 9 dagen had hij het huis verkocht, ver boven de vraagprijs die de andere makelaars als richtlijn gaven.
Alle reacties Link kopieren