hoe krijg ik die gore katten mijn tuin uit?

12-02-2009 13:51 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon in n wijk waar bijna iedereen behalve wij een kat heeft. En al die katten schijnen t liefst ónze tuin als kattenbak te gebruiken. Zo goor!

Ik durf straks mijn kinderen nauwelijks meer in de tuin te laten spelen, want echt overal stuit je op de kattendrollen, t is niet bij te houden.

Niks helpt, sateprikkers, koffiedik strooien, supersoaker, zorgen dat alle grond bedekt is met begroeiing... ze graven gewoon t gazon uit om er in te schijten.

Iemand tips?

Ik heb eigenlijk de neiging om zo nu en dan en wat kattenbezittede buren uit te nodigen in de tuin om wat drollen weg te komen scheppen. Eigenlijk vind ik t gewoon associaal dat die beesten maar kunenn schijten waar ze willen.

NB: voor de duidelijkheid, ik vind katten best leuk en lief, maar NIET als ze massaal in mijn tuin schijten!!.

aanvulling:

We hébben al n flink hoge schutting (zon 2.5 meter), maar ze komen er over heen.

We zijn vaak overdag niet thuiis dus katten verjagen met supersoakers e.d. werkt niet.

We willen zelf geen kat of hond, vanwege allergie en omdat we vaak niet thuis zijn.

Buren aanspreken is lastig , het gaat om n stuk of 12 (!) verschillende katten, geen idee bij wie ze thuis horen.
quote:jozocarla schreef op 12 februari 2009 @ 20:07:

[...]

Hoezo opsluiten? Plaats schrikdraad op JOUW schutting in plaats van alle buren te verwachten schrikdraad aan te schaffen om verlost te zijn van jouw katten.

Veel kattenliefhebbers hebben zelf hun tuin volledig betegeld trouwens.. dus geen wonder dat zij het probleem niet zien.

Pardon??

Ik heb juist 50K meer voor mijn huis betaald omdat daar een tuin bij zat. Bewust een niet-betegelde tuin. Mijn katten struinen dag in dag uit door de tuin en hebben de tijd van hun leven. Gaan zelden over de schutting naar andere tuinen. Vinden ze niks.

De kattenbak staat overigens binnen. De ene kat heeft daar een voorkeur voor, de ander voor de tuin.

Wat een topic trouwens, zit ik zomaar even uit te wijden over de toiletgebruiken van mijn tijgers.
Rosie , jij zou dan een kattenbak in de tuin van mensen zonder katten willen zetten ? Zelfs al zou jij hem komen schoonmaken , je denkt toch niet dat als mensen bewust geen kat hebben ze een kattenbak in hun tuin willen ? Nog even en je biedt aan om een kattenluik te zagen in de schuttingen van de buren voor een kat met erg hoge nood .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Al die mensen die zo hard blazen dat andermans katten bij hun overlast veroorzaken en dat het debiel is dat zij daar iets aan moeten doen en niet de eigenaar van de kat, hebben groot gelijk.

Alleen schiet je met je gelijk niet zoveel op. Met de tips die hier gegeven worden misschien wél.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 februari 2009 @ 11:29:

Rosie , jij zou dan een kattenbak in de tuin van mensen zonder katten willen zetten ? Zelfs al zou jij hem komen schoonmaken , je denkt toch niet dat als mensen bewust geen kat hebben ze een kattenbak in hun tuin willen ? Nog even en je biedt aan om een kattenluik te zagen in de schuttingen van de buren voor een kat met erg hoge nood .

nee, ik denk niet dat alle mensen dat fijn vinden, en ik zou ook echt proberen een andere oplossing te zoeken, maar het zou een optie kunnen zijn. Mijn oma had hetzelfde probleem en die heeft met de buren gesproken, ze hadden een goede verstandhouding. Die mensen vonden het een prima oplossing dat zij naast hun composthoop achterin de tuin een extra bak neerzette, die zij onderhield.

Het werkte nog ook!

Je kan het allicht voorstellen aan mensen, als ze het niet willen dan niet. Nee heb je...
Ik las hier dat wanneer je je hond in je eigen tuin hebt liggen en die een overstekende / aanwippende kat pakt , dat de eigenaren van de hond dan een probleem hebben . Is dat echt zo ?
kweenie..in principe moet een hond bij een agressietest ook niet reageren op kleine dieren, als hij ze grijpt zakt hij voor de agressietest...Maarja, katten vangen ook vogeltjes enzo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 februari 2009 @ 11:29:

Zie het al helemaal voor me

Nee, ik denk ook niet dat dat een oplossing is. Ik denk dat HUISdiereneigenaren (dus niet specifiek die baasjes van katten of honden, maar alle huisdiersels) ervoor moeten zorgen dat hun dier hun tuin niet uit kan. Dan kunnen de dieren toch buiten lopen en hebben anderen er geen last van.

Dat kan bij sommige dieren door een ren in de tuin te zetten, weer anderen kunnen een lijntje spannen, tuin goed afrasteren, etc.

Desnoods maak je een kooiconstructie (Heeft je huisdier toch een beetje het idee dattie een tijger, beer, leeuw, wat anders in de dierentuin is Gaat ie misschien nog wel geld vragen ook....)
ik denk dat ik inderdaad een hoge schutting omspannen met gaas zou maken, als ik een tuin had.

voor de overlast, maar ook omdat ik me doodongerust zou maken over weglopen, diefstal, ongelukken, vechtpartijtjes, tokkieburen die katten mishandelen etc.

Straks heb ik weer een dakterrasje, maar no way dat die ouwe epilepsielijert naar buiten mag op 4 hoog.

Als hij dood gaat en er komen nieuwe katten, dan zien we wel weer.
wat je zou kunnen overwegen,in samenwerking met de kattenbezittende buren, is gaas op de schutting, dat naar de kant van de buren overhelt. dus zeg maar een half rond stuk gaas, zoals in de vorm van de r, waarbij het steeltje de schutting is en het zwiebbertje bovenaan het gaas. Dat is moeilijk te belkimmen voor ze, het kost weinig geld en is diervriendelijk. De kosten kun je dan vast delen met de buren, ik zou iig wél meebetalen, als mijn kat overlast veroorzaakte bij de buren.
kijk, het is natuurlijk wel leuk dat de dierenbezitters er iets aan moeten doen, maar het is geen practische oplossing. Je vindt nooit al die eigenaren, en die zijn ook nog eens niet allemaal bereid om er iets aan te doen. Beter je eigen schutting onneembaar maken, dan loop je ook niet de kans dat eht territorium ingepikt wordt door weer andere katten als je buren ze bij je weg houden.
quote:allis schreef op 13 februari 2009 @ 12:05:

wat je zou kunnen overwegen,in samenwerking met de kattenbezittende buren, is gaas op de schutting, dat naar de kant van de buren overhelt. dus zeg maar een half rond stuk gaas, zoals in de vorm van de r, waarbij het steeltje de schutting is en het zwiebbertje bovenaan het gaas. Dat is moeilijk te belkimmen voor ze, het kost weinig geld en is diervriendelijk. De kosten kun je dan vast delen met de buren, ik zou iig wél meebetalen, als mijn kat overlast veroorzaakte bij de buren.

En in dit geval ligt het weer net aan de mentaliteit van de kattenbezitter. Als je een goede kattenbezitter hebt, zoals die hier op het forum ook overduidelijk rondlopen, dan betalen die mee c.q. betalen het geheel (omdat het hun kat is en de buren er last van hebben). Als je van die aso's hebt.... die hebben zo'n houding van "Het is jouw probleem..........................."

Maar goed... heel veel problemen op dit gebied liggen toch wel aan de mentaliteit van de dierenbezitter hoor.
eens met Yraatje, ik ben zowel honden- als kattebezitter en geloof me, ik ben echt 100% erop gericht dat anderen GEEN last van ze hebben! Zo'n gazen omheining bij de buren zou ik bijv ZELF betalen!

Hondenpoep ruim ik altijd op. Hij loopt altijd aangelijnd waar dat vereist is.

Maar ik heb last van de asoos die het verpesten voor de goedwillenden.
No offence to you, RosieRo want ik geloof je op je woord....

Maar ik vind het altijd zo opvallend dat bijna iedere hondenbezitter hier op het forum zegt de poep op te ruimen en dat ik dat irl dus nooit iemand zie doen....

wat je zou kunnen overwegen,in samenwerking met de kattenbezittende buren, is gaas op de schutting, dat naar de kant van de buren overhelt. dus zeg maar een half rond stuk gaas, zoals in de vorm van de r, waarbij het steeltje de schutting is en het zwiebbertje bovenaan het gaas. Dat is moeilijk te belkimmen voor ze, het kost weinig geld en is diervriendelijk. De kosten kun je dan vast delen met de buren, ik zou iig wél meebetalen, als mijn kat overlast veroorzaakte bij de buren.Ik vind dat je de kosten volledig voor je rekening zou moeten nemen als eigenaar van een beest wat andere mensen overlast bezorgt. Vind het asociaal om andere mensen met de kosten op te zadelen en ik vind het de plicht van huisdierbezitters om te zorgen dat hun beesten geen overlast kunnen veroorzaken.
quote:Poezewoes schreef op 13 februari 2009 @ 12:13:

No offence to you, RosieRo want ik geloof je op je woord....

Maar ik vind het altijd zo opvallend dat bijna iedere hondenbezitter hier op het forum zegt de poep op te ruimen en dat ik dat irl dus nooit iemand zie doen....

dat valt mij ook weleens op ja!

ik moet zeggen, ik bedenk me net dat ik het niet altijd doe.

Hij is sowieso afgericht om het in de goot de doen(dan ruim ik het op) of in struikjes (idem). Op de stoep dus nooit.

Maar: soms als hij op het hondenveld losloopt dan doet hij zijn behoefte in de bosjes. dan ruim ik het niet op, want ik weet niet waar het ligt.

Dan moet dat stukje overhellend gaas toch in de tuin van de kattenbezitter ?

Of....... je bedoelt dat die een normaal uitziende schutting mag waar de katten overheen naar andere tuinen kunnen klimmen en dat degene die geen katten in de tuin wil gaas op zijn schuttingen moet doen ? ( Waar de kattenbezitter dan aan mee wil betalen )

Sorry , Allis , ik zal wel een zeikerd zijn dan , maar ik heb rete-dure prachtige schuttingen . Aan mijn kant komt niets wat mijn tuin er uit laat ziet als een gevangenisterrein . Ook geen ronding van een " r " .

In mijn geval hebben mijn buren links en rechts ook geen katten , wel hebben we allemaal gratis en voor niks een kattenbak .
Volgens mij bedoelt Allis dat ook hoor, dat het gaas in de tuin van de katbezittende buren overhelt....
Elninjoo, leuk, al die dingen waar een mens toe verplicht is, en waar je allemaal recht op hebt. Wat ik belangrijk vind in zo'n situatie, is dat ieders woongenot gegarandeerd wordt, en dat de verstandhouding met de buren goed blijft.

Je kunt nooit bewijzen dat het hun kat is, die overlast veroorzaakt. Misschien komt hij er wel, maar poept hij niet... Misschien komt hij er neit eens... Je kunt het nooit zeker weten, bewijzen. Om dat te eisen dat anderen de kosten voor hun rekening nemen... dat drijft de boel emteen op de spits. Ik zou eht aanbieden, voor mijn kant van de schutting, maar dat hoeft niet iedereen te doen. Als je komt eisen dat iemand dat doet, en betaalt, en ze zeggen nee, dan ben je nog verder van huis. Beter overleggen en samen doen, de verstandhouding goed houden en je woongenot waarborgen.

Ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk in de wet is vastgelegd dat je kat je tuin niet uit mag. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat nou als je last hebt van vogelpoep, moet de gemeente, die eigenaar is van de openbare ruimte, deze dan maar afschermen van jou tuin? Beetje overdreven, maar je snapt vast wat ik bedoel. Er zijn rechten, plichten, en er is ook nog zoiets als samenwerken en geven en nemen.
quote:Poezewoes schreef op 13 februari 2009 @ 12:21:

Volgens mij bedoelt Allis dat ook hoor, dat het gaas in de tuin van de katbezittende buren overhelt....

ja, anders heeft het geen nut.

Dan denken de katten, hoera, een extra lanceer-mij-in-de-buurtuin-optie!
quote:allis schreef op 13 februari 2009 @ 12:22:

Elninjoo, leuk, al die dingen waar een mens toe verplicht is, en waar je allemaal recht op hebt. Wat ik belangrijk vind in zo'n situatie, is dat ieders woongenot gegarandeerd wordt, en dat de verstandhouding met de buren goed blijft.

Je kunt nooit bewijzen dat het hun kat is, die overlast veroorzaakt. Misschien komt hij er wel, maar poept hij niet... Misschien komt hij er neit eens... Je kunt het nooit zeker weten, bewijzen. Om dat te eisen dat anderen de kosten voor hun rekening nemen... dat drijft de boel emteen op de spits. Ik zou eht aanbieden, voor mijn kant van de schutting, maar dat hoeft niet iedereen te doen. Als je komt eisen dat iemand dat doet, en betaalt, en ze zeggen nee, dan ben je nog verder van huis. Beter overleggen en samen doen, de verstandhouding goed houden en je woongenot waarborgen.

Ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk in de wet is vastgelegd dat je kat je tuin niet uit mag. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat nou als je last hebt van vogelpoep, moet de gemeente, die eigenaar is van de openbare ruimte, deze dan maar afschermen van jou tuin? Beetje overdreven, maar je snapt vast wat ik bedoel. Er zijn rechten, plichten, en er is ook nog zoiets als samenwerken en geven en nemen.
ik bedoelde inderdaad dat het over moet hellen naar de kattenkant. dan kunnen ze er niet overheen klimmen. Leuk dat jij peperdure schuttingen hebt, maar als het kiezen is tussen kattebpoep en 30 cm gaas, dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen.

Als jou buren geen katten hebben, en de mensen er naast wel, dan moet dáár natuurlijk het gaas. En aan de achterkant bij de weg, steeg of wat dan ook...
Eens met Allis.

Zoals ik net al aangaf; je kan wel heel hard blazen en roepen dat het de plicht is van dierenbezitters dit en dat, maar je schiet er geen ene moer mee op. Jouw probleem blijft bestaan, of dat nu eerlijk is of niet.
Je kunt natuurlijk ook de kattenpoep in een emmertje verzamelen en bij elke kattenbezitter in de straat een maaltje voor de deur leggen zodat ze er 's morgens als ze de deur uitgaan meteen in trappen..
Gif? doe even normaal!! Om hier katten om zeep tegaan helpen vind ik echt een raar voorstel!! Je hebt bij de dierenwinkel wel spulletjes die katten heel vies vinden ruiken waardoor ze niet graag op de plek komen waar het daar naar ruikt, ik weet alleen even de naam niet meer. Je kan het zowiezo even bij de dierenwinkel vragen, er zijn middeltjes voor die dus op de geur van katten werken. Ook houden ze niet van pepermuntachtige lucht en citrusluchtjes (te scherp), misschien kan je hier iets mee? ik snap dat dit heel irritant is. Succes!
quote:allis schreef op 13 februari 2009 @ 12:25:

dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen. Worden dure eieren dan

En aan de achterkant bij de weg, steeg of wat dan ook...Wordt er wel erg armoeiig op .....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven