Hoe krijg ik mijn grasveld weer mooi?

30-04-2011 19:57 32 berichten
Wij hebben sindskort een nw huis, de tuin was gelukkig al aangelegd, vrij simpel, maar voor nu prima.

Alleen ons grasveld..... het ziet er niet uit. Veel mos, veel paardebloemen en nog ander onkruid.

Hoe krijg ik dit weer enigzins mooi?

Ik ben begonnen de paardebloemen er uit te steken, maar daarna?

Moet ik verticuleren en het mos eruit halen? Dan gras zaaien op de lege plekken en hopen dat het goed komt? Of vergeet ik dan nog wat belangrijks?
Mooi, de gardena 3500/4 is in de aanbieding bij de plaatselijke bouwmarkt (en de 300/4 bij de andere ).

Enne, wat is een sektorsproeier?
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo'n sproeier die je kunt instellen (in sectoren haha). Dat hoeft niet perse, je kunt hem ook gewoon rond laten draaien. Maar die kunnen vaak verder komen dan zo'n waaier en geven meer water door. Je kunt ze kant en klaat kopen op een soort statiefje wat je de grond in prikt.





(dit soort sproeiers gebruiken boeren ook veel, maar dan in professionele uitvoering)
ah (maar is dat voor mijn stadstuintje niet een beetje overdreven?).
Alle reacties Link kopieren
eh, misschien wel. Daar moet je anders even voor kijken als je toch voor een pomp op pad gaat. Er zijn ook hele eenvoudige te krijgen.
IN ieder geval bedankt voor de info!
Alle reacties Link kopieren
Germanwings, als je tuin 10x5 is, hoef je echt geen zware pomp te nemen hoor Wij hebben een Gardena pomp, ik geloof de een na "lichtste" en besproeien daar zonder moeite onze tuin mee Hebben er 2 sproeiers op aan gesloten en besproeien er 500 m² mee. Gaat heel goed. Hebben de pomp in de winter buiten laten staan waardoor het binnenste reservoir is stuk gevroren en dit kunnen vervangen Alle onderdelen zijn los verkrijgbaar dus repareren kan heel goed. Daarna weer veel plezier van de pomp

Voor 10x5 kan je een sproeier aansluiten en dan sproeit hij met genoeg power je gazon.
Ik weet niet eens wat verticuteren is,

maar voor de lege plekken zou je het graszaad van de Aldi kunnen proberen, werkte bij ons als een tierelier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven