Hoe krijg ik vogels uit m'n tuin?
zondag 16 mei 2010 om 14:42
Sinds het begin van de lente heb ik dagelijks erg veel vogels in m'n (stads)tuin zitten. Eigen schuld denk ik want afgelopen winter heb ik ze bijgevoederd omdat de vogelbescherming daartoe opriep. Het zijn kleine vogeltjes maar af en toe ook grote duiven en kraaien. Bang zijn ze allang niet meer voor me, dus ze blijven rustig zitten als ik de tuin inloop.
As we speak zie ik er serieus al 8 zitten.
Ergens leuk en lief maar het probleem is dat ze ook m'n net geplante zaden opvreten en dus al m'n plantjes vernielen.
Daarnaast schijten ze steeds m'n wasgoed en tuinmeubelen onder.
Geen wereldramp, dat weet ik maar ik ben het nu wel zat.
Weten jullie een (liefst diervriendelijke) manier om ze uit mijn tuin te krijgen?
As we speak zie ik er serieus al 8 zitten.
Ergens leuk en lief maar het probleem is dat ze ook m'n net geplante zaden opvreten en dus al m'n plantjes vernielen.
Daarnaast schijten ze steeds m'n wasgoed en tuinmeubelen onder.
Geen wereldramp, dat weet ik maar ik ben het nu wel zat.
Weten jullie een (liefst diervriendelijke) manier om ze uit mijn tuin te krijgen?
zondag 16 mei 2010 om 15:17
zondag 16 mei 2010 om 15:27
Een net over de zaden spannen en bij tuincentra hebben ze hele grote "zakken" om bijv. over een aanhanger te spannen.
Deze zou je over je meubels kunnen leggen wanneer je ze niet gebruikt. De was, tja dat is lastiger. Heb je een mogelijkheid om de was onder een afdak te hangen ? Want vogels zien graag de hemel i.v.m roofvogels. En anders de was sneller van de lijn halen. Er zijn ook nep roofvogels van plastic, dat kan ook een tijdje helpen.
Deze zou je over je meubels kunnen leggen wanneer je ze niet gebruikt. De was, tja dat is lastiger. Heb je een mogelijkheid om de was onder een afdak te hangen ? Want vogels zien graag de hemel i.v.m roofvogels. En anders de was sneller van de lijn halen. Er zijn ook nep roofvogels van plastic, dat kan ook een tijdje helpen.
zondag 16 mei 2010 om 15:28
quote:noahtb schreef op 16 mei 2010 @ 15:17:
Ik begrijp dat sommigen dit lollig vinden, dat mag, maar voor mij is dit wel een probleem.. Elke dag worden m'n meubels weer ondergepoept en dat is gewoon smerig..
[...]
vind ik wel een goeie. Heb je enig idee hoeveel db hij ongeveer maakt?Hier maakt ie een hoop herrie, maar volgens mij zit er wel een volumeknop op. Heb trouwens geen flauw idee wat ie kost. Heb je dat filmpje ook gezien. Dat ding is om te gillen zo geinig!
Ik begrijp dat sommigen dit lollig vinden, dat mag, maar voor mij is dit wel een probleem.. Elke dag worden m'n meubels weer ondergepoept en dat is gewoon smerig..
[...]
vind ik wel een goeie. Heb je enig idee hoeveel db hij ongeveer maakt?Hier maakt ie een hoop herrie, maar volgens mij zit er wel een volumeknop op. Heb trouwens geen flauw idee wat ie kost. Heb je dat filmpje ook gezien. Dat ding is om te gillen zo geinig!