Hoe krijg ik vogels uit m'n tuin?

16-05-2010 14:42 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds het begin van de lente heb ik dagelijks erg veel vogels in m'n (stads)tuin zitten. Eigen schuld denk ik want afgelopen winter heb ik ze bijgevoederd omdat de vogelbescherming daartoe opriep. Het zijn kleine vogeltjes maar af en toe ook grote duiven en kraaien. Bang zijn ze allang niet meer voor me, dus ze blijven rustig zitten als ik de tuin inloop.

As we speak zie ik er serieus al 8 zitten.

Ergens leuk en lief maar het probleem is dat ze ook m'n net geplante zaden opvreten en dus al m'n plantjes vernielen.

Daarnaast schijten ze steeds m'n wasgoed en tuinmeubelen onder.

Geen wereldramp, dat weet ik maar ik ben het nu wel zat.

Weten jullie een (liefst diervriendelijke) manier om ze uit mijn tuin te krijgen?
Schieten.
Viva naar de knoppen.
Ja, hoor. Hij is zes jaar oud, een tikkeltje neurotisch, maar hij jaagt als de beste. Ik bezorg aan huis .
Een zeil over je tuin spannen .......
Je mag mijn katten wel lenen? Die lusten graag duif en kraai.
Voer bij de buren neergooien...:P
ohh Dutsel wat een briljant en evil plan!
Kat nemen, ik heb er vier, welke kleur wil je?
Muhaha .....

Je mag mijn kat ook wel lenen, kan 'ie eindelijk eens fatsoenlijk oefenen hoe je een vogel vangt...
Je mag mijn kerel wel even lenen. Die is strontvervelend vandaag en wil vast wel even een paar weekjes als een idioot rondjes door je tuin rennen...
Leuke ideeen allemaal maar niet heel constructief...

Iemand ook een idee dat daadwerkelijk werkt?
Buiten gaan staan en een vogelverschrikker imiteren?
Deze gebruiken wij op het werk...
Heb ik al geprobeerd, daarom heb ik in de OP al gezegd dat ze niet meer bang voor me zijn..

(het rennen/vogelverschikker)
Sowieso nooit meer bijvoeren. (Is echt niet nodig ook niet in een strenge winter, survival of the fittest) Ik denk toch iets met netten over je planten o.i.d. Anders weet ik het ook niet.
Vlaggetjes ophangen over je tuintje?
Ik heb een kat en een teckel,en als de deuren openstaan geen vogel te bekennen....Beide rennen hysterisch achter de duiven en andere vogels aan...
alvast oranje vlaggetjes ophangen voor de voetbal.
Je kunt toch zo'n net spannen over je zaden? Ziet er niet zo gezellig uit, maar dat is wel effectief.

Probleem met was en meubelen houd je dan wel...
Knip van aluminiumfolie lange repen.

Bind er een paar bij elkaar.

Bevestig deze aan schutting, takken of wat dan ook.
Ik begrijp dat sommigen dit lollig vinden, dat mag, maar voor mij is dit wel een probleem.. Elke dag worden m'n meubels weer ondergepoept en dat is gewoon smerig..quote:Deze gebruiken wij op het werk...vind ik wel een goeie. Heb je enig idee hoeveel db hij ongeveer maakt?
quote:pearle schreef op 16 mei 2010 @ 15:17:

Knip van aluminiumfolie lange repen.

Bind er een paar bij elkaar.

Bevestig deze aan schutting, takken of wat dan ook.Goed plan.. Dank je.
Een grote opgezette roofvogel neerzetten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een net over de zaden spannen en bij tuincentra hebben ze hele grote "zakken" om bijv. over een aanhanger te spannen.

Deze zou je over je meubels kunnen leggen wanneer je ze niet gebruikt. De was, tja dat is lastiger. Heb je een mogelijkheid om de was onder een afdak te hangen ? Want vogels zien graag de hemel i.v.m roofvogels. En anders de was sneller van de lijn halen. Er zijn ook nep roofvogels van plastic, dat kan ook een tijdje helpen.
quote:noahtb schreef op 16 mei 2010 @ 15:17:

Ik begrijp dat sommigen dit lollig vinden, dat mag, maar voor mij is dit wel een probleem.. Elke dag worden m'n meubels weer ondergepoept en dat is gewoon smerig..

[...]

vind ik wel een goeie. Heb je enig idee hoeveel db hij ongeveer maakt?Hier maakt ie een hoop herrie, maar volgens mij zit er wel een volumeknop op. Heb trouwens geen flauw idee wat ie kost. Heb je dat filmpje ook gezien. Dat ding is om te gillen zo geinig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven