hoe kun je zien of een woning al lang te koop staat?

14-01-2010 11:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat veel makelaars woningen die al langer te koop staan even uit de verkoop halen, om deze vervolgens weer "als vers" aan te bieden op funda. Zijn er manieren om dit uit te vogelen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet een volledig passend antwoord geven, maar toen ik een huis kocht zag ik het aan de fotos. Welke planten staan wanneer in bloei zeg maar ;) Ik wist toen ongeveer te zeggen dat die fotos van juli - augustus waren (kocht het huis in januari)



Verder heb ik er werkelijk geen idee van, en fotos kunnen natuurlijk ook vernieuwd worden

Je zou het in de omgeving kunnen vragen, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten

Wellicht weet iemand anders nog andere manieren
Alle reacties Link kopieren
Van een huis passen de foto's in ieder geval niet bij 2 weken geleden ;-d Maar ik zie er wel meer, die bv in de winter en in de zomer gefotografeerd zijn. Dan weet je niet of het foto's van de bewoners zelf zijn, die de makelaar ook gebruikt heeft.



Als ik echt belangstelling heb en ga kijken, dan ga ik ook met de buren babbelen, die weten het waarschijnlijk ook wel. Maar hoe lang iets te koop staat is wel fijn om te weten om een beetje idee te krijgen of er wat van de prijs afkan.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in google wel "in cache" zoeken, dan vind je de geschiedenis. Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van, misschien iemand handiger dan ik die het precies kan uitleggen??



Ik weet dat wij ons huis ook zo hebben gevonden. De schouw was namelijk weg toen we de sleutel kregen, en we waren benieuwd of wij nou gek waren, want we wisten zeker dat er op de foto`s een schouw opstond. Het huis was allang niet meer te vinden op funda ed, maar mijn man heeft toch via de geschiedenis de oude gegevens en foto`s gevonden.
via deze link kun je van veel huizen de "historie" terugvinden: http://www.miljoenhuizen.nl/
Alle reacties Link kopieren
quote:falkor73 schreef op 14 januari 2010 @ 12:07:

via deze link kun je van veel huizen de "historie" terugvinden: http://www.miljoenhuizen.nl/



maar daar staat enkel de gegevens van funda... terwijl ik bij een bepaald huis denk dat het al langer te koop staat



Maar misschien ben ik wel in de war... zou kunnen hoor
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Ik denk alleen dat je je daar op dit moment niet blind op moet staren. Er staan zoveel huizen langer te koop op dit moment en ik zie het in mijn vriendenkring, dat zijn echt leuke huizen waar niks mis mee is. In deze tijd hoeft het dus niet altijd wat te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
dat kan de makelaar meestal toch wel achterhalen? Bij ons was dat iig wel het geval...ze kunnen dan meer zien dan je zelf op funda kunt zien...
Alle reacties Link kopieren
quote:Franje schreef op 14 januari 2010 @ 12:19:

Ik denk alleen dat je je daar op dit moment niet blind op moet staren. Er staan zoveel huizen langer te koop op dit moment en ik zie het in mijn vriendenkring, dat zijn echt leuke huizen waar niks mis mee is. In deze tijd hoeft het dus niet altijd wat te zeggen.er hoeft niks mis mee te zijn, maar het biedt wel extra onderhandelingsruimte.... handig als het huis aan de bovengrens van je budget zit....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigmeisje schreef op 14 januari 2010 @ 12:22:

dat kan de makelaar meestal toch wel achterhalen? Bij ons was dat iig wel het geval...ze kunnen dan meer zien dan je zelf op funda kunt zien...Ik ben er nog niet aan toe om een aankoopmakelaar in te schakelen. Het is allemaal nog heel prematuur hoor Daarbij bedoel ik mijn orientatie op huizen, eigenlijk wil ik pas over ee jaar of anderhalf wat kopen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
maar een huis dat lang te koop staat kan ook juist van iemand zijn die de hoofdprijs wil en niets minder (en dus ook totaal geen haast heeft om te verkopen) Bij ons in de straat staan vergelijkbare appartementen soms voor wel 15% hoger dan andere appartementen....(en dan hebben ze allebei vergelijkbare keuken/badkamer dubbelglas/ketel etc.) Het zijn starterswoningen dus niemand heeft het echt picobello in orde...
Alle reacties Link kopieren
Alleen omdat je wat van de prijs af wilt halen wil je er koste wat kost erachter komen hoe lang een huis te koop staat? Er staat toch geen houdbaarheidsdatum op een huis?
Alle reacties Link kopieren
Misschien even op www.jaap.nl kijken, daar staat in ieder geval hoelang een huis al in de verkoop is. Geen idee of dat ook geldt voor huizen die tijdelijk uit verkoop zijn gehaald.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:JonnaX schreef op 14 januari 2010 @ 12:30:

Alleen omdat je wat van de prijs af wilt halen wil je er koste wat kost erachter komen hoe lang een huis te koop staat? Er staat toch geen houdbaarheidsdatum op een huis?Natuurlijk niet, maar als jij in 2 jaar tijd de enige bieder bent, is dat toch anders dan dat je op een woning die 2 weken te koop staat biedt.... Bij de eerste situatie is de kans klein dat de verkoper binnenkort weer een bod krijgt, bij het tweede geval, zal de verkoper nog afwachten...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Je weet het gewoonweg niet; neef van mij heeft z'n huis al 2,5 jaar te koop staan; dus al voor de crisis uitbrak.

De vraagprijs vond ik toen al bespottelijk hoog; maar hij is nog geen Euro gezakt en gaat dat niet doen ook.

Het feit dat het al zolang te koop staat, geeft in deze situatie dus geen extra ruimte om extreem onder de vraagprijs te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Singalala op www.huizenzoeker.nl staat in ieder geval wel per welke datum een huis te koop staat (handig omdat op funda op een gegeven moment alleen staat: meer dan 6 maanden). Ik heb gemerkt dat als een huis heel kort uit de verkoop is geweest dat huizenzoeker hem dan toch vanaf de eerste datum erop heeft staan
Alle reacties Link kopieren
http://www.miljoenhuizen.nl/
Alle reacties Link kopieren
Als je op www.huizenzoeker.nl kijkt, kun je bij de prijshistorie ook zien wat de historie van een huis is. Verder kun je ook op het adres googlen, vaak vind je dan pagina's die al wat ouder zijn.

Weet je meteen hoe lang het huis al in de verkoop staat.
Dat trucje werkt niet meer. Werd eerst inderdaad heel veel gedaan, maar nu kan dat niet meer.



Als een makelaar een woning van Funda haalt, en 'm binnen een paar maanden (hou me ten goede) 'opnieuw' aanmeld op Funda, 'ziet' Funda dat en wordt die tijd gewoon meegerekend.



Overigens, als er woning langer te koop staat op Funda staat er dan:



aangeboden sinds: 6+ maanden (dus dan weet je nog niet zo veel)
Alle reacties Link kopieren
Op een Belgische website www.immotrace.be Je moet wel iets betalen via sms (dacht 4 euro voor 5 opzoekingen?) maar daarvoor krijg je de exacte datum waarop een pand werd aangeboden en de prijsevolutie sindsdien. Ik heb het eens gebruikt en vond het toch handig (en goed om te weten voor onderhandelingspositie).



Voor alle duidelijkheid: die Belgische site heeft ook Funda in de zoekmotor hé. Anders zouden jullie er niet erg veel aan hebben .
anoniem_124137 wijzigde dit bericht op 19-02-2012 09:57
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottecharles schreef op 16 februari 2012 @ 18:41:

Dat trucje werkt niet meer. Werd eerst inderdaad heel veel gedaan, maar nu kan dat niet meer.



Als een makelaar een woning van Funda haalt, en 'm binnen een paar maanden (hou me ten goede) 'opnieuw' aanmeld op Funda, 'ziet' Funda dat en wordt die tijd gewoon meegerekend.



Overigens, als er woning langer te koop staat op Funda staat er dan:



aangeboden sinds: 6+ maanden (dus dan weet je nog niet zo veel)



Op Jaap.nl kun je het aantal maanden wel zien.

Wij zitten inmiddels al weer op 21 maanden.

Inmiddels zijn we 40.000 euro in prijs gezakt. Deze prijs is nog aan de hoge kant, maar vanwege een speciale constructie kunnen/willen we niet verder zakken.



Van ons type staan er nog 3 te koop. De verschillen zitten voor namelijk in het aantal kamers en de grootte van de tuin. Wij hebben de laagste prijs, de grootste tuin (op het zuiden) en het meeste kamers. Voor een huis met een kleinere tuin op het noorden en evenveel kamers, maar wel een luxere afwerking wordt 60.000 euro meer gevraagd. Wil je dan wel verkopen?



Wat op jaap.nl ook leuk om te zien is is de prijs per m2. Toch een goed vergelijkingsmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven