hoe lang na eerste bod bericht

23-02-2011 20:08 24 berichten
Wij hebben maandag via de makelaar een eerste bod gedaan op een huis. Nog niets gehoord. Is dit een goed teken (ze moeten er over nadenken) of slecht (we laten maar niks horen want het is toch maar een k*t bod)?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan wel een week duren hoor. Men gaat namelijk broeden op een tegenbod en ze willen ook niet te "eager" overkomen. Heb geduld. Je krijgt echt wel antwoord. Dit is allemaal onderdeel van het spel.
Dat vind ik lang. Als je morgen rond de middag nog niets hebt gehoord, zou ik er even over bellen.

Ze kunnen het bod toch afwijzen als het te laag is? Of anders aangeven dat erover nagedacht wordt? Nu lijkt het net of ze het negeren, vind ik niet echt netjes.
Hoeveel procent onder de vraagprijs heb je geboden? En heeft de makelaar voor zover je weet, een onderbouwing van het bod gedaan? (bijvoorbeeld de opbrengst van vergelijkbare huizen in de omgeving in het nabije verleden).
quote:amalia schreef op 23 februari 2011 @ 20:15:

Dat vind ik lang. Als je morgen rond de middag nog niets hebt gehoord, zou ik er even over bellen.

Ze kunnen het bod toch afwijzen als het te laag is? Of anders aangeven dat erover nagedacht wordt? Nu lijkt het net of ze het negeren, vind ik niet echt netjes.Maar als ze het bod echt afwijzen, dan hadden ze dat toch beter meteen kunnen doen. Dan kunnen we (eventueel) met een beter bod komen.
Vertel ze (ook onderdeel van het spel) dat je op een beslissing wacht omdat je overweegt op een ander huis te bieden.
quote:Mirjam762 schreef op 23 februari 2011 @ 20:19:

Hoeveel procent onder de vraagprijs heb je geboden? En heeft de makelaar voor zover je weet, een onderbouwing van het bod gedaan? (bijvoorbeeld de opbrengst van vergelijkbare huizen in de omgeving in het nabije verleden).Zo'n 6,5% onder de vraagprijs. Het was een idee van onze aankoopmakelaar. Ik mag toch verwachten dat hij weet wat hij doet
Misschien handig voor de volgende keer, als die er komt: bij het doen van een bod kun je een uiterste datum aangeven, waarop het bod verloopt. Dan weet je ook ongeveer wanneer je een reactie kunt verwachten.
quote:Oola schreef op 23 februari 2011 @ 20:21:

Misschien handig voor de volgende keer, als die er komt: bij het doen van een bod kun je een uiterste datum aangeven, waarop het bod verloopt. Dan weet je ook ongeveer wanneer je een reactie kunt verwachten.Dit is wel en slimme! Maar ik had gewoon verwacht dat in deze tijden men eerder zou reageren op een bod. Blijkbaar hebben ze geen haast.
quote:lavendelbloem schreef op 23 februari 2011 @ 20:21:

[...]

Zo'n 6,5% onder de vraagprijs. Het was een idee van onze aankoopmakelaar. Ik mag toch verwachten dat hij weet wat hij doet Op het oog lijkt dat heel redelijk, voor een eerste bod. Maar als vergelijkbare huizen daar als zoete broodjes over de toonbank gingen (bestaat het nog, in deze tijd..), kan het nog te hoog zijn wellicht. Weet je iets over de verkooptijd van vergelijkbare huizen daar in de buurt?
quote:Mirjam762 schreef op 23 februari 2011 @ 20:26:

[...]

Op het oog lijkt dat heel redelijk, voor een eerste bod. Maar als verglijkbare huizen daar als zoete broodjes over de toonbank gingen (bestaat het nog, in deze tijd..), kan het nog te hoog zijn wellicht. Weet je iets over de verkooptijd van vergelijkbare huizen daar in de buurt?Er staan er twee in de straat maar die willen maar niet weg. Maar, daar is de vraagprijs dan ook weer een stuk hoger van.
Als het bod ze total niet aanstaat, dan hadden ze wel met een veel hoger tegenbod gekomen en gezegd dat ze absoluut niet lager zouden gaan en dat het dat zou zijn en anders niet door zou gaan.

Ze zijn dus nog steeds aan het bedenken wat te doen.
Ik vind het ook wel lang duren hoor. De keren dat wij op een huis aan het bieden waren hadden we binnen een dag een reactie.
Het zou niet kunnen dat de verkopers op vakantie zijn?
Weet je zeker dat de verkopers het bod hebben ontvangen? Of moet je makelaar het nog doorgeven misschien?
Alles is onderdeel van het spel. Vooral kijken hoe zo'n lange adem de andere partij heeft. Ik heb er een maand over onderhandelen gedaan. Maar heb uiteindelijk niet meer op tafel gelegd dan ik wilde!
je hebt het bod afgelopen maandag gedaan dus vind ik het begijpelijk dat je nog niks hebt gehoord

mogen ze even rustig nadenken....

als je nou vrijdag nog niks heb gehoord kan je altijd ff bellen.
quote:yette schreef op 23 februari 2011 @ 20:21:

Vertel ze (ook onderdeel van het spel) dat je op een beslissing wacht omdat je overweegt op een ander huis te bieden.is het eigenlijk mogelijk om op twee huizen tegelijk te bieden?
Ja hoor, maar als ze beiden ja zeggen dan moet je twee huizen kopen...
Nee hoor, je kunt je bod altijd weer terugtrekken. Zelfs na het tekenen van het voorlopig koopcontract mag je je binnen 3 dagen nog bedenken (al is dat natuurlijk niet zo aardig richting verkopers...).
Bovendien is de kans dat je op een eerste bod zonder meer een 'ja' krijgt, vrij klein.
Hoe is het nu afgelopen?!
Ik ben ook nieuwsgierig
en???nog wat gehoord???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven