Hoe schoon of vies is normaal
maandag 22 september 2025 om 12:17
Ik weet dat er geen eenduidig antwoord is op mijn vraag, maar ik vraag het me vaak af. Hoe schoon zou mijn huis 'moeten' zijn?
Directe aanleiding: er is momenteel een onderhoudsmonteur over de vloer voor de CV ketel. Dus het ketelhok opgeruimd om ruimte te maken, beneden en de gangen netjes, trappen afgestoft. Maar nu staat hij ineens in de badkamer
Daar zitten dus de tandpastavlekken van vanmorgen (en het weekend) nog in de wasbak, en de tuinslang ligt nog in het bad van de laatste keer dat ik het buitenzwembad vulde. En daar schaam ik me dus heel erg voor.
Maar voor mezelf en mijn gezin dus niet, want ik had die slang al weken geleden op kunnen ruimen. Het is hier nooit een zwijnenstal, maar ook zeker niet altijd spic en span zoals bij mijn moeder vroeger.
Ik heb het idee dat het bij iedereen altijd heel netjes en georganiseerd is, maar ik vind dat mega moeilijk. Als het beneden netjes is moet je niet in de badkamer kijken, als ik net alle was weg heb moet het boven opgeruimd etc.
Kan bij jou een monteur of een gast iedere ruimte betreden zonder dat je je schaamt..? Kan een logée zo in bed springen, of moet je dan ook de logeerkamer opruimen en de badkamer soppen?
Directe aanleiding: er is momenteel een onderhoudsmonteur over de vloer voor de CV ketel. Dus het ketelhok opgeruimd om ruimte te maken, beneden en de gangen netjes, trappen afgestoft. Maar nu staat hij ineens in de badkamer

Daar zitten dus de tandpastavlekken van vanmorgen (en het weekend) nog in de wasbak, en de tuinslang ligt nog in het bad van de laatste keer dat ik het buitenzwembad vulde. En daar schaam ik me dus heel erg voor.
Maar voor mezelf en mijn gezin dus niet, want ik had die slang al weken geleden op kunnen ruimen. Het is hier nooit een zwijnenstal, maar ook zeker niet altijd spic en span zoals bij mijn moeder vroeger.
Ik heb het idee dat het bij iedereen altijd heel netjes en georganiseerd is, maar ik vind dat mega moeilijk. Als het beneden netjes is moet je niet in de badkamer kijken, als ik net alle was weg heb moet het boven opgeruimd etc.
Kan bij jou een monteur of een gast iedere ruimte betreden zonder dat je je schaamt..? Kan een logée zo in bed springen, of moet je dan ook de logeerkamer opruimen en de badkamer soppen?
zondag 28 september 2025 om 21:59
Ik zou niet weten waarom seks en schoonmaken verband met elkaar zouden moeten houden.bijtie schreef: ↑28-09-2025 15:15Ik weet niet of er een correlatie bestaat, maar ik bedoelde hoe verhoudt de hoeveelheid tijd die je besteedt aan poetsen zich tot de tijd die je aan een eventueel seksleven besteedt.
Omdat ik beiden weinig doe is het enigszins in verhouding, maar ik ben onderaan de streep meer met poetsen bezig dan met seks.
Liever zou ik omgekeerd zien, meer seks/intimiteit dan huishoudelijke taken.
Geen motto
maandag 29 september 2025 om 09:00
maandag 29 september 2025 om 10:29
maandag 29 september 2025 om 10:31
Ik kwam deze pleit voor een rommelig leven toevallig tegen.
https://archive.is/2025.09.28-082441/ht ... ~b07980c6/
https://archive.is/2025.09.28-082441/ht ... ~b07980c6/
maandag 29 september 2025 om 12:12
bijtje had het over seks/intimiteit. Ik denk dat je het dus wat ruimer mag zien dan alleen poetsen of neuken.
Ik vond haar opmerking helemaal zo gek nog niet.
Ik verkoos bijvoorbeeld gisteren de badkamer soppen en de was wegwerken, boven een lekkere strandwandeling met partner. En s'avonds had ik daar eigenlijk spijt van.
Ik denk dat bijtje doelde op prioriteiten stellen.
Ik vond haar opmerking helemaal zo gek nog niet.
Ik verkoos bijvoorbeeld gisteren de badkamer soppen en de was wegwerken, boven een lekkere strandwandeling met partner. En s'avonds had ik daar eigenlijk spijt van.
Ik denk dat bijtje doelde op prioriteiten stellen.
maandag 29 september 2025 om 12:40
Tja, als je sekst in bed, moet dat vaak verschoond. Toch?

Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 29 september 2025 om 12:42
poldervrouw schreef: ↑29-09-2025 11:02Doen jullie pubers niets ? Die kunnen toch prima meehelpen? Zelf hun stink sport was doen ? Badkamer ? Stofzuigen ?
Ik ben geen poetsvrouw ..
Die moesten hun eigen kamers bijhouden verder niks. Soms even tafeldekken/afruimen. De vaatwasser maar nooit iets structureels.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in