Hoe toch nog kamer vinden?

08-01-2019 21:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een student, die bijna in haar eindfase zit. Nog steeds heb ik geen kamer gevonden.
(Heb tot vorige jaar 4 jaar op mezelf gewoond, maar moest er weer uit.)
Mijn thuissituatie is enorm ellendig, waardoor mijn mentale gezondheid alleen maar verslechterd.
Elke dag probeer ik tot 's avonds laat op school te werken, zodat ik geen negativiteit hoef aan te horen.

Toch sloopt het me, want het gereis is 1 uur en 45 min.
Hospiteren doe ik, maar tevergeefs. Ben erg slecht in 'small-talk' en überhaupt praten. Hiervoor ben ik ook naar de huisarts gegaan, want bepaalde dingen lukken gewoon niet in het leven. We zijn nog verder aan het onderzoeken wat het precies is.
Facebookgroepen in de gaten houden doe ik, ik sta bij sommige studentenwoningvesters ingeschreven.

Ik weet het niet meer, ik ben al blij met een kamertje van 7m2. Voor even, want ik weet dat ik mezelf enorm kan isoleren in zo'n kamer.

Heeft iemand tips?
Ik trek het niet meer, en het is elke nacht huilen. Mijn studieresultaten zijn ook niet zo best nu.

Altijd probeer ik positief tegen dingen te kijken, maar het gaat nu echt niet.

#dewanhoop
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
08-01-2019 21:49
https://www.stadswonenrotterdam.nl

Dit moet lukken. Kind hier had binnen een paar weken een kamer.
Precies! Dat dacht ik dus ook!
Sta nu een jaar ingeschreven, en heb 3 keer mogen hospiteren! En nog steeds niks toegewezen gekregen.. snap er niks van. ;)
Het-groepje schreef:
08-01-2019 21:52
Kamers op die.manier zat maar erg duur.
Tja... Als de nood zo hoog is dan moet je afwegingen maken. Hier is grote kamernood, dus genoeg die een kamer voor een iets hoger bedrag willen hebben. Dan maar een biertje (of twee) minder drinken.
PatatjeEmma schreef:
08-01-2019 21:57
Precies! Dat dacht ik dus ook!
Sta nu een jaar ingeschreven, en heb 3 keer mogen hospiteren! En nog steeds niks toegewezen gekregen.. snap er niks van. ;)


Dat vind ik raar. Mijn zoon hoefde helemaal niet te hospiteren. Hangt het misschien af in welke periode?
Kan me voorstellen dat er nu meer kamers vrij zijn dan in halverwege het jaar als de studies weer gaan beginnen. Er staan 30 kamers op de site dus ik zou gewoon naar stadswonen bellen.
Bij een aantal kamers wordt specifiek om een jongen of meisje gevraagd of bepaalde opleiding.
Maar dat is meer bij units waar ze een een gezamenlijke keuken toilet en douche hebben.

Er is ook een aantal waar dit niet gevraagd wordt. Dus gewoon morgen bellen naar SWR.
Ik heb destijds een keer of 3 gebeld en op een gegeven moment belde zij ons dat er een kamer vrij was.

Jouw schrijfstijl lijkt trouwens op dat van mijn zoon. (Off topic maar vond het grappig om te lezen).
Alle reacties Link kopieren
Zoek een kamer wat verder weg.
Ook al moet je een half uur tot een uur reizen. Is ook goedkoper.
Kan bijvoorbeeld een kamer zijn bij een klein station een paar dorpen verder. Dan zit je wel op afstand, maar is qua bereikbaarheid misschien fijner.
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijke studentenwoningen van Ymere. In ieder geval in Adam.
Alle reacties Link kopieren
https://livable.nl/ hebben ook studio's en kamers in R'dam, wel moet je 2uur per week vrijwillgerswerk doen geloof ik, maar vrij lage huur, altijd mensen in de buurt dus vast heel gezellig! Ik ken je situatie en leef met je mee, kamer vinden is zó lastig! Ik had geluk via kamernet.nl door heeel snel te reageren met foto erbij en wat enthousiasme en echt 10-20x per dag te checken, die kamers gaan zo snel... Verder heel goed bereikbaar zijn, bij mij was het écht geluk hebben dat ik m'n telefoon op kon nemen voor een bezichtiging. Verder inderdaad Facebook of Marktplaats, wellicht oproepje plaatsen? Studenten kunnen dit weer delen en zo bereik je veel mensen, Wie weet...
Alle reacties Link kopieren
En anders misschien anti-kraak overwegen?
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal, heb en kamer kunnen vinden. Niet een hele ideale, 11m2 voor 450 per maand. Maar kamer is een kamer.
Weet iemand of het normaal is dat de huurder eerst geld vraagt, voordat ik het contract kan tekenen? De persoon die nu nog in de kamer zit, verteld mij dat ze te vertrouwen zijn.
Ik zou eerst wachten op het contract. Niet eerst betalen natuurlijk. En even googlen op reviews.

Wie is de verhuurder, een particulier of een stichting?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven