Hoe vaak maak je schoon?!

05-10-2014 16:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort woon ik samen in een heel leuk flatje. Natuurlijk wil je je huis lekker fris en schoon houden, maar te schoon kan ook, denk ik.. ik ben benieuwd hoe vaak jullie je huis grondig schoonmaken en dan heb ik het niet over een keertje stofzuigen en dweilen.

Maar bijvoorbeeld; hoe vaak schruif jij alles aan de kant om in alle hoekjes te komen, hoe vaak zeem je de ramen? En ook benieuwd, hoe vaak maak je je slaapkamer schoon (stoffen, zuigen, dweilen en bed verschonen).

Gewoon leuk om te weten! Dus Brand los
Slaapkamer een keer per week, ramen als ze er vies uit zien en achter/onder de meubels een keer of 4 per jaar. Om de 2 maanden doe ik de galerij en het balkon.

Verder hangt het erg van de periode af, hoe meer we thuis zijn hoe meer we moeten schoonmaken. Iig 1 keer per week alles goed afnemen, stofzuigen, dweilen etc. Stofzuigen wordt uiteindelijk meestal 2-3x per week. Dagelijks de keuken even afnemen en 3x per week het toilet.
Ik heb het werk in kleine stukjes opgedeeld. Ma-vr maak ik schoon. Meestal niet langer dan een kwartier. Achter je opruimen scheelt al veel.

Slaapkamer is iedere vrijdag aan de beurt, dat is een kwartiertje werk omdat het bijgehouden wordt. Ik schuif nooit alles aan de kant maar doe een beetje per keer. Dan is het minder moeite en omdat je het regelmatig doet blijft alles schoon.

Ramen doe ik zoals het uitkomt en ook nooit langer dan een kwartier. Dus de ene keer ramen aan de voorkant en de andere keer ramen aan de achterkant.

Het huis is dus altijd fris en schoon.
Net voor kerst. En al 15 jaar met hetzelfde sponsje voor alles.
Gaaaaaaaaaan we weer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Pfff, nooit!
Ik poets amper. Eens in de 14 dagen komt de poetshulp hier. Voor de rest geloof ik het wel.
Te weinig en zoiets als te schoon bestaat niet.

Wat mij vaak wel opviel in vorige topics is dat mensen de woonkamer soms meerdere keren per week stofzuigen en de slaapkamers maar 1x per 2 weken of zo. Terwijl ik als ik de slaapkamer stofzuig altijd zo iets heb van tjemig waar komt al dat stof onder het bed toch vandaan.

Volgens mij moet je een slaapkamer dus net zo vaak stofzuigen als de woonkamer. .
als ik ongesteld moet worden maak ik wel 2 uur schoon

Voor de rest alleen elke dag stofzuigen en elke week wc wasbak schoonmaken plus elke week een ander keukenkastje uitsoppen.

Ramen wassen doe ik eens per jaar, met als grootste smoes dat ik bij twee ramen van buiten toch niet zelf niet bij kan
Ik nooit. Ik ben heel gelukkig met onze schoonmaaktornado.
quote:StoraHuntur schreef op 05 oktober 2014 @ 16:23:

Net voor kerst. En al 15 jaar met hetzelfde sponsje voor alles.+1
Ik beantwoord eigenlijk vaker de vraag hoe vaak ik schoonmaak op het forum dan dat ik daadwerkelijk schoonmaak.
Ik heb geen vast schema, al zou ik dit soms wel willen. Ik stofzuig wel 1x per week denk ik. Het hele huis en de badkamer doe ik als ik denk dat het nu wel echt nodig is en dat is wel regelmatig want ik zie mijn bad en wasbak graag wit. De keuken hou ik gewoon bij en doe er regelmatig een doekje overheen en soms een grote beurt. Verder krijg ik dus gewoon een keer in de zoveel tijd een schoonmaak aanval :P zeker als er bezoek komt, dus bezoek is altijd welkom, want dan is mijn huis echt helemaal proper. Maar ramen zemen doe ik vast pas als ik ga verhuizen en ik het app. schoon moet opleveren of tijdens een aanval, maar echt niet vaak. Ik woon hier nu 3 maanden en nog niet gedaan dus.
quote:fiool schreef op 05 oktober 2014 @ 17:13:

Ik beantwoord eigenlijk vaker de vraag hoe vaak ik schoonmaak op het forum dan dat ik daadwerkelijk schoonmaak.Dit idd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik stofzuig iedere dag,boven en beneden (astma, stofallergie en we hebben een binnenkat). Ik maak elke dag beide wc's schoon. En ik trek 1 keer per werk alles van de kant en ik verschoon ons bed 1x in de week. Het bed van mijn dochter (5mnd) verschoon ik om de dag, maar die zevert momenteel heel erg. Ramen zeem ik als ze vies zijn, als ik er plekjes op die zitten of zand ofzo. Badkamer poets ik ook 1x in de week.
quote:fiool schreef op 05 oktober 2014 @ 17:13:

Ik beantwoord eigenlijk vaker de vraag hoe vaak ik schoonmaak op het forum dan dat ik daadwerkelijk schoonmaak.+1
quote:Nouschi schreef op 05 oktober 2014 @ 16:24:

Gaaaaaaaaaan we weer.Het is nu wachten op het topic: Hoe vaak neem je een schone handdoek
quote:pearle schreef op 05 oktober 2014 @ 17:35:

[...]

Het is nu wachten op het topic: Hoe vaak neem je een schone handdoek Ja, of hoe vaak ga je onder de douche
2X per maand komt Miep Kraak langs dus ik houd de boel alleen maar een beetje bij.
De grote herfstschoonmaak (na de lenteschoonmaak dit jaar) blijkt niet nodig.
Het hele hebben en houwen aan de kant? Zelden.

Alleen de toilet en douche worden wekelijks grondig geboend.

En het bed verschoon ik wekelijks.

De rest is voor het oog.
-
Volgens mij zit ik niet vaak genoeg op het forum, de laatste keer dat ik een topic als deze zag was in 2013.
Ik wacht al twintig jaar op zo'n aanval van werkdrift die ik altijd kreeg als ik ongesteld moest worden.
verba volant, scripta manent.
Bed verschonen 1 x per week.

Stofzuigen 1 x per week hele huis zeer grondig, en nog een paar keer per week rondom de kattenbak.

Wc en badkamer 1 x per week grondig. Wc's tussendoor nog een paar keer oppervlakkig met een hygiënedoekje en wat glorix.

Verder af en toe met een vochtig doekje wat in de kamer afnemen, geen vast patroon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven