Hoe vaak sta jij onder de douche?
woensdag 30 januari 2013 om 16:11
Dit gezin vindt douchen dikke vette onzin.
De waterbesparing is nog spectaculairder. Een gemiddelde Belg betaalt per dag voor 120 liter water. Evelien houdt het op acht liter. Handen wassen, de tafel poetsen en afwassen doet ze met regenwater. De wasmachine en het toilet zijn aangesloten op een waterput in de tuin.
'Mijn man en ik wassen ons aan de wastafel', zegt Evelien. 'Zonder zeep, want die droogt de huid uit en dan moet je toch weer vet aanbrengen. De kinderen krijgen wel een warm bad: twee maal per week.'
Wat vinden de dames hier nou van?
Hoe vaak (per week) sta jij onder de douche?
De waterbesparing is nog spectaculairder. Een gemiddelde Belg betaalt per dag voor 120 liter water. Evelien houdt het op acht liter. Handen wassen, de tafel poetsen en afwassen doet ze met regenwater. De wasmachine en het toilet zijn aangesloten op een waterput in de tuin.
'Mijn man en ik wassen ons aan de wastafel', zegt Evelien. 'Zonder zeep, want die droogt de huid uit en dan moet je toch weer vet aanbrengen. De kinderen krijgen wel een warm bad: twee maal per week.'
Wat vinden de dames hier nou van?
Hoe vaak (per week) sta jij onder de douche?
woensdag 30 januari 2013 om 16:16
woensdag 30 januari 2013 om 16:20
Douchen om de dag, wassen elke dag natuurlijk. Aan de wastafel en dan wel gewoon met zeep.
Mijn huid kan er ook niet tegen als ik elke dag ga douchen. Geld ook voor mijn haar en zo'n muts op je hoofd tijdens het douchen vind ik niks.
In de zomer wel elke dag onder de douche en dan smeer ik mij te pletter met bodylotion doordat mijn huid zo uitdroogt. Maar ja met die hitte vind ik wel zo fijn om elke dag te douchen.
Mijn huid kan er ook niet tegen als ik elke dag ga douchen. Geld ook voor mijn haar en zo'n muts op je hoofd tijdens het douchen vind ik niks.
In de zomer wel elke dag onder de douche en dan smeer ik mij te pletter met bodylotion doordat mijn huid zo uitdroogt. Maar ja met die hitte vind ik wel zo fijn om elke dag te douchen.
woensdag 30 januari 2013 om 16:20
Ik douche elke dag, soms wat vaker (ik ga bijna elke week in de sauna, dan douche je wel 2 of 3x of na het sporten..) Meestal ben ik in 5 minuten klaar, soms wat langer en ook vaak samen met mijn vriend, dus dan besparen we toch ook weer water
'Vroeger' douchte ik om de dag en vaak ging ik ook nog samen met mijn broer/zusje onder de douche, vaker vonden mijn ouders dat niet nodig. Het kwam ook wel eens voor dat ik dus 3 dagen niet douchte. Achteraf denk ik bah... Maar als kind zweet je natuurlijk minder en mijn ouders probeerden zuinig te leven.
'Vroeger' douchte ik om de dag en vaak ging ik ook nog samen met mijn broer/zusje onder de douche, vaker vonden mijn ouders dat niet nodig. Het kwam ook wel eens voor dat ik dus 3 dagen niet douchte. Achteraf denk ik bah... Maar als kind zweet je natuurlijk minder en mijn ouders probeerden zuinig te leven.
woensdag 30 januari 2013 om 16:21
quote:elninjoo schreef op 30 januari 2013 @ 16:20:
Net of water zo duur is...
Ik douche elke dag en soms 2 keer indien nodig.
Niet omdat het duur is, maar voor het milieu. Daarom douche ik niet zo lang. Zal ook niet weten wat ik er zo lang onder moet doen. Hup wassen en klaar.
Duur is water idd niet.
Net of water zo duur is...
Ik douche elke dag en soms 2 keer indien nodig.
Niet omdat het duur is, maar voor het milieu. Daarom douche ik niet zo lang. Zal ook niet weten wat ik er zo lang onder moet doen. Hup wassen en klaar.
Duur is water idd niet.
woensdag 30 januari 2013 om 16:22
Elke avond voor het slapengaan. En als ik het heel bont heb gemaakt in de paardenzooi een keertje extra. Dochterlief gaat ook elke avond.
De afwas doe ik eens per 3 dagen en wassen als het nodig is.
Kan me niet voorstellen dat het fris is om met regenwater te wassen enzo. Gekke Belgen. Maar misschien als je het zuivert?
De afwas doe ik eens per 3 dagen en wassen als het nodig is.
Kan me niet voorstellen dat het fris is om met regenwater te wassen enzo. Gekke Belgen. Maar misschien als je het zuivert?
woensdag 30 januari 2013 om 16:23
Ik douche over het algemeen iedere dag, direct na het avondeten spring ik onder de douche. Dan kan ik mijn haar ook goed verzorgen en laten drogen voordat ik het bed induik. 's Ochtends was ik me dan. Alleen bij erg warm weer of veel lichamelijke activiteiten wil ik wel eens 2x onder de douche springen, maar dat gebeurt heel weinig. Ik was 1x in de twee dagen mijn haar. Dat is beter voor mijn haar, anders wordt het onhandelbaar.
woensdag 30 januari 2013 om 16:29
woensdag 30 januari 2013 om 16:29