Hoe voorkomen dat je huis naar hond ruikt

22-09-2018 08:13 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms kom je bij iemand thuis waar je al duidelijk de hond ruikt maar ik ken ook mensen waar je helemaal niets ruikt.
Over 4 weken krijgen wij een puppy en ik ben benieuwd naar tips om te voorkomen(in hoe verre dat mogelijk is) om dat te voorkomen.
Had al wel gelezen dat goed voer heel veel uitmaakte maar misschien hier nog meer tips
Alle reacties Link kopieren
Ik rook 't ook niet. Tot ik een paar weken in 't ziekenhuis had gelegen en voor de eerste keer weer binnen kwam.
Iedere hond heeft een geur. Ik vind 't niet stinken. Behalve inderdaad na regen.
Maar zeggen dat je hond helemaal niet ruikt dat geloof ik echt niet.
Eén van de lekkerste geuren vind ik zelfs de pootjes van een pup.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
22-09-2018 12:35
Hij kreeg -best wel dure- brokken en af en toe blikvoer. En verder at hij meestal de resten van onze maaltijd op. Ik betwijfel ook of menseneten wel zo goed is voor een hond. Ik ben niet zo'n hondenkenner en zou er zelf ook nooit een aanschaffen.

Ik ruik het iig meestal als mensen een grote hond of een paar katten in huis hebben. Misschien is 'stinken' niet zo aardig verwoord, maar ze geven toch een bepaalde lichaamsgeur af.
Resten van menseneten zijn helemaal niet slecht voor honden of katten, mits niet gekruid. Vroeger bestond er nog geen hondenvoer of kattenvoer en toen kregen ze het ook. En ze werden er niet minder oud om.


Ik vind dat je ze niet hoort te ruiken, honden of katten. Tsja, tenzij je je neus in hun vacht duwt. Maar een goed verzorgde hond of kat stinkt dan nog niet. Je ruikt ze dan inderdaad maar de lucht is niet onprettig. Tenzij je echt niks gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2018 08:23
Hoe ouder, hoe meer ze gaan stinken.
Klopt, toen onze Rottweiler ca. 8 jaar was, begon ze ook te stinken. Leek wel slootwater zo erg. Dochter was toen 7 jaar en vertelde iedereen dat ze geen Rottweiler had maar een rotte dweil.

Ontopic, denk ik dat het met juiste voeding heeft te maken. Natte honden vind ik altijd stinken.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Mijn hondje leeft helaas niet meer maar hij ging regelmatig onder de douche met een sopje andrelon. Als het regende droeg hij een regenjas en aan modder had ie een hekel. Kwestie van opvoeden :proud:

Nee, serieus het ligt ook aan het ras want bij een vriendinnetje vroeger thuis hadden ze altijd bouviers en die meurden vreselijk, het hele huis walmde naar die smerige beesten.
Verder kun je ook gewoon een kat nemen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie een hondje krijgen. De tips zijn al gegeven. Belangrijkst is denk ik het ras, kun je ook googlen welke honden het meest stinken. Onze hond ruikt niet naar hond, dus dat ruik je niet in huis. Soms hebben we een hondje van een ander ras te logeren. Is nog n pup, maar wat ruikt dat beestje naar hond zeg. Kan dat hondje niets aan doen, maar wat ben ik blij dat we niet altijd die lucht in huis hebben.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
22-09-2018 18:16

Verder kun je ook gewoon een kat nemen.
Ja en ze kan ook een cavia nemen! Maar ze wil een hond! Dan moet je niet met een kat aankomen. Dat is een heel ander dier. En ook die kun je soms ruiken als die niet goed verzorgd worden, net als honden.
Een goudvis nemen ipv een hond.

(Want jep, ook cavia's en hamsters ruik je.)
Net even m’n neus in de vacht van de honden gedrukt, maar hier stinken ze niet. Of ik ruik het gewoon niet, kan ook. Tussen de middag toen ze nat waren na het uitlaten rook ik ze wel, maar dat is denk ik met de meeste honden zo. Ik stoor me daar iig niet aan. Zelf vind ik katten erger stinken. Kom weleens bij een kennis en zodra de voordeur open gaat komt daar een enorm gore lucht uit dat huis. Zelf heb ik ook katten gehad, maar volgens mij was het bij mij niet zo extreem.
Wat ik wel regelmatig doe tegen hondenlucht is de bank voordat ik naar bed ga insprayen met hg alle nare luchtjes weg en de dekens in de bench uitwassen/vervangen.
Alle reacties Link kopieren
BedAnkt voor alle tips!
Ze is nu anderhalve week bij ons en we zijn echt super blij met haar.
Ze ruikt wel wat maar ik vind het niet stinken(misschien is het net zoals bij je eigen kind dat je die niet vindt stinken;-)
We zijn vanaf vandaag over gegaan op ander voer,, het voer wat we Vd fokker hadden meegekregen is toch wat schraal voer en ze vind het ook niet echt lekker.
Na overleg met de dierenarts .
Ben benieuwd wat het andere voer met de geur gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje hondenlucht vind ik prettig. Het ruikt vertrouwd. Veel plezier met je hond. En wat voor hond heb je nu eigenlijk?
Was je pup desnoods met alleen water voor hij 3 maanden is dan is het geen probleem als hij als grote hond toch echt gewassen moet worden.
Mijn hond stinkt snel, hoort bij het ras dus gaat hij elke week in bad. Zo niet krijgt hij schilfers, pukkels en kale plekken omdat hij de hele dag zit te krabben. Wassen dus met hondenshampoo en alle leed was geleden.

Goed voer, dekentjes regelmatig wassen en er is ook nog hondenparfum na een regenbui. Gaat al jaren goed als door extra drukte het wassen erbij inschiet stinkt alles binnen de kortste keren naar hond.
Mensen die hun hond niet wassen ruiken meestal zelf niet hoe erg het stinkt en erger nog dat ze zelf niet al te fris ruiken als ze de hond geaaid hebben.

Ooit wees ik een vriendin erop, een golden retriever die stinken echt heel erg. Ook zij stak een vinger in de lucht en begon te preken over hoe slecht het was om je hond te wassen. Na een uurtje weer thuis en een omhelzing van mijn kind kreeg ik te horen mamma je stinkt naar natte hond maar het is droog.
En nee is niet zielig, een hond die stinkt en jeuk heeft is zielig. Wordt ook niet geaaid, dat leer je wel af als je meteen stinkende handen hebt.

In de middeleeuwen wasten mensen zich ook niet en zaten onder de vlooien. Wassen zou slecht voor huid en haar zijn. Gelukkig zijn de inzichten veranderd.
Mijn ouders vonden 1x per week onder de douche ruim voldoende, ik ga elke dag.
De tijden zijn veranderd ook voor honden. Er is prima hondenshampoo en honden eten ook brokken ipv restanten zoals vroeger.

De angst voor het wassen van je hond is echt achterhaald. Gewoon doen dus, je wilt toch niet dat mensen wegblijven omdat je na een bezoekje aan jouw huis je kleren moet wassen en zelf onder de douche?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
17-10-2018 17:02
Beetje hondenlucht vind ik prettig. Het ruikt vertrouwd. Veel plezier met je hond. En wat voor hond heb je nu eigenlijk?
We hebben een Boxer
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-09-2018 08:24
het ene ras ruikt sterker dan het andere ras, maar over het algemeen heb je minder 'hondengeur' in huis als je droge brok geeft.

Een LampeBerger in huis scheelt overigens ook!
Dit. Wij geven ook droge brokken van Royal Canin.
Zijn bek stinkt veel minder en zijn gebit is sterker.
Er zijn ook tubes hondentandpasta (bv kipsmaak) op de markt. Helpt ook goed.

Onze hond gaat regelmatig onder de douche en zijn kleedjes (1 kleed in bench en 2 kleedjes in 2 mandjes) verschoon ik wekelijks.
Hondtextiel was ik apart met zijn jasjes en de handoeken die ik gebruik na het douchen en om hem af te drogen na een fikse regenbui.

Hij loopt nooit door de plassen, rolt nooit door stront van andere honden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Een langharige hond nemen!
...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een speciale kast met hondenspullen (dekens, oude handdoeken, voer, snacks enz). Zo houden we het overzichtelijk wat spullen betreft.
Als er een oude handdoek helemaal op is, gooien we het weg.
Onze eigen gebruikte handdoeken vervang ik eens in de ......tijd en die oude handdoeken schuif ik weer door naar de hond.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Van stinkende honden weet ik niets, (wel dat ik 'ruiken' iets te eufemistisch uitgedrukt vind ;-) ) maar ik kwam alleen even de link naar het leuke topic erover van Nachtvlinder1977 van een paar maanden terug plaatsen :)
thuis/stinkt-jouw-hond-ook-naar-rotte-e ... ges/411079
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier op kantoor loopt een jachthond. Ik ruik 'm wel een beetje, maar ik vind het geen vieze lucht. Wel als de schoonmakers zijn geweest, dan is het hondenlucht in het kwadraat, niet te harden gewoon. Ik denk dat het filter van de stofzuiger nooit verwisseld wordt ofzo?! Dat lijkt me een quick-win, om dat filter goed in de gaten te houden...
Overigens is het goed mogelijk dat een niet gecastreerde reu sterker ruikt.

Voor de castratie rook mijn reu nogal sterk, ook na badderen etc.
Alle reacties Link kopieren
Mensen waar ik werk hebben sinds kort een hond . Hij stinkt nog niet maar een haar dat er vanaf komt! Niet normaal! Dus een langharige hond zoals hier boven genoemd heeft weer en ander nadeel....
Alle reacties Link kopieren
Ingenium schreef:
23-09-2018 16:05
Net even m’n neus in de vacht van de honden gedrukt, maar hier stinken ze niet. Of ik ruik het gewoon niet, kan ook.


Het zal wel lijken op mensen die roken.
Die ruiken ook niet wat voor stinklucht ze verspreiden en hoe hun huis ernaar meurt.
(ook al roken ze buiten)
Tot ze stoppen, dan ruiken ze het meteen.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-10-2018 14:29
Het zal wel lijken op mensen die roken.
Die ruiken ook niet wat voor stinklucht ze verspreiden en hoe hun huis ernaar meurt.
(ook al roken ze buiten)
Tot ze stoppen, dan ruiken ze het meteen.
Nogmaals, hoe verklaar jij het dan dat mensen die zelf geen hond hebben, het hier niet naar hond vinden ruiken? En als ze mijn honden aaien, stinken hun handen NIET. Een hond hoort niet te stinken. Het ligt meestal aan of de hond een vette vacht heeft, en dat hebben honden die buiten gehouden worden en niet binnen mogen komen, of het ligt aan de voeding.
Ik zelf ben niet gewend aan honden die stinken. Ik ben er ook niet aan gewend als mijn handen ruiken na het aaien van een hond. Ik vind het daarom ook niet prettig.

Boxers zijn lieve en aandoenlijke honden. En als pup totaal onweerstaanbaar!
Alle reacties Link kopieren
Een goudvis nemen ipv een hond.

(Want jep, ook cavia's en hamsters ruik je.)
.
Heb je wel eens aan een goudvissenkom geroken die al een week staat ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
18-10-2018 14:47
Nogmaals, hoe verklaar jij het dan dat mensen die zelf geen hond hebben, het hier niet naar hond vinden ruiken?

Weet ik veel, misschien zijn ze gewoon heel beleefd.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-10-2018 17:11
Weet ik veel, misschien zijn ze gewoon heel beleefd.
Ze merken dat ik die vraag serieus stel en een serieus antwoord verwacht. Ze zijn dus eerlijk in hun reactie. Maar jij wil het niet aannemen merk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven