Hoe zag jouw tienerkamer en vroeger uit?

25-08-2010 11:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic over wat de pot vroeger schafte schoot ik ineens in een melancholieke bui..vandaar dit topic



Mijn kamertje:

In 1985 verhuisden wij en kreeg ik ein-de-lijk mijn rood-witte kamer die toentertijd zo hip was.

Ik had rode vloerbedekking en zo'n tl-buis aan het plafond. Verder een grote ingelijste poster van mijn held Michael Jackson aan de muur en jawel...hij had een rood-wit shirt aan.

Een rood wit geblokt dekbed (het begint saai te worden) en verder had ik nog zelf een aantal collages gemaakt voor aan de muur met het thema rood-wit (tegenwoordig heten dat geloof ik mood-boards)

Verder: een wit kastje voor mijn schoolspullen, een wit bureau met een rode klapstoel en een wit bed met spijlen.



In 1992 was ik het zat en heb ik mijn vader laten zwoegen om de boel wat meer up to date te maken:

Er kwam zalmroze zeil op de vloer, zo ook een zalroze rolgordijn en zalmroze behang met zo'n rand langs het plafond. De dekbedhoezen werden vervangen door zalmroze gebloemde gevallen en ik kreeg een heus "zitje" met twee rotan stoelen en een houten tafeltje (heeft mijn vader zelf getimmerd en heb ik nog steeds) waarop een grote schaal met drijfkaarsen (het summun van hip toentertijd)

Michael Jackson moest het veld ruimen voor opnieuw wat nieuwe collages die allen betrekking hadden op mode en make up en in mijn witte kastje had ik mijn grote verzameling parfum miniatuurtjes en parfumerie tasjes uitgestald . De TL buis ging bij het grof vuil en aan het plafond kwam een heuse plafonniere die in de woning van Frans Bauer niet misstaan had.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Behangen met alles van Duran Duran en dan nog voornamelijk John Taylor de basgitarist .

Iedereen heeft toch zo z'n jeugdzonde's
Alle reacties Link kopieren
Je beschrijft het in elk geval beeldend!
Alle reacties Link kopieren
Mijne had i.i.g. backstreet boys behang.
quote:troeltje schreef op 25 augustus 2010 @ 11:49:

Behangen met alles van Duran Duran en dan nog voornamelijk John Taylor de basgitarist .

Iedereen heeft toch zo z'n jeugdzonde's Hier nog 1
Alle reacties Link kopieren
quote:DNM schreef op 25 augustus 2010 @ 11:51:

[...]





Hier nog 1 Hij was ook wel heel lekker toch....
Alle reacties Link kopieren
laura ashley behang, lichte vloerbedekking en vanaf mijn 15de in wand van circa 4 meter lang volledig beplakt met Leonardo DiCaprio poster, kaarten, tekening (gemaakt door creatieve vriendin). Toen ik 17 was en eerste vriendje bleef slapen moest hij volgens mij wel even slikken.



Verder een houten bureau, kast, klein kastje en een glazen vitrinekast. Een wit spijlen bed met klamboe. Vond het wel een gezellig kamer. Was vooral ook erg ruim, 4,5 bij 3,5 geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee dit topic!



Mijn kamer was voor we gingen verhuizen een saaie bedoening, wit/bruin behang (nog van ver voor ik geboren was geloof ik) Dikke bruine gordijnen. Mijn make-up hoek was een grote spiegel boven een oude (bruine) dekenkist. Mijn vader had een plank aan de muur gemaakt die dienst deed als bureau. Op mijn bed lag een bruine sprei met paarden er op, en ook hingen er paarden foto's aan de wand.

In de hoek stond een slaapbank waar mijn buurmeisje en ik altijd thee dronken en over leuke jongens (die voor haar vader werkte) roddelde.

En ik had een inloop kast (was toen zeker nog niet hip, meer oudbollig!)



Later kreeg ik in een nieuw huis een echte tiener kamer.

Geel behang met groene stippen, groen marmoleum, kast, bed, bureau in een lichte houtkleur. De Party Animals aan de muur, een hele verzameling lege drankflessen (passoa, malibu etc.) op de kast (ik had zelfs collectors items) Op mijn bed een groen geruit dekbed, een groene sprei over mijn slaapbankje, en een zwartwit tv op een tafeltje in de hoek.
Alle reacties Link kopieren
In het begin van mijn tienerjaren was ik helemaal fan van New Kids On The Block (NKOTB) en dan vooral van Joey. Volgens mij was er geen stukje muur meer te zien door alle posters die er van hun hingen. Heb daar heel wat tijd zitten zwijmelen.
Alle reacties Link kopieren
O, en op de wand stond in hele grote letters de songtekst van More day's to come van E-Life

(ik snap nog steeds niet hoe ik dat kon combineren met de posters van de Partianimals e.d)
Alle reacties Link kopieren
Posters van Madonna!!!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds zelf mijn muren lichtgeel en lichtgroen geverfd. Daarbij had ik overal posters van Five en had ik heel mijn spiegel volgekliederd met flitterstiften.
Alle reacties Link kopieren
Mmmm, mijn kamer zag er heeeel saai uit.



Zelfde tapijt als in de rest van de kamers...kleur was ondefinieerbaar. En denk witachtig behang. 2 bedden, een boekenkast, een bureau en een plankje aan de muur waar wat barbies op zaten..En posters van 3T (ja echt).



Toen we verhuisden kreeg ik een eigen kamer. Vloer was terracota vinyl, bed en boekenkast waren hetzelfde, en ik kreeg een nieuw bureau. Van 3T was ik inmiddels ook verlost..



We hadden het thuis niet zo breed..
quote:keedy schreef op 25 augustus 2010 @ 11:58:

In het begin van mijn tienerjaren was ik helemaal fan van New Kids On The Block (NKOTB) en dan vooral van Joey. Volgens mij was er geen stukje muur meer te zien door alle posters die er van hun hingen. Heb daar heel wat tijd zitten zwijmelen.





Hier ook NKOTB! Ik was er helemaal weg van.

Af en toe youtube ik ze nog even, jeugdsentiment he...
Leuk topic! Mijn tweelingzus en ik hadden samen een hele grote kamer en als verrassing had mijn moeder hem een keertje helemaal opnieuw ingericht: zachtblauw/wit gestippeld behang, bijpassende dekbedden en gordijnen, een heus zitje met een tafeltje en twee stoelen en als klap op de vuurpijl een witte houten kast met allemaal moderne spulletjes (beeldjes e.d.) erin.



Wat waren we er blij mee en wat voelde we ons volwassen zonder onze poppen en onze verzameling klededrachtpoppetjes.



Ik ben zelf nooit zo van de posters van sterren geweest, ik heb wel een poging gedaan met een poster van the Police en Madness en later van Doe Maar, maar eigenlijk vond ik andere dingen leuker zoals een mooie poster die ik later ophing van een zeilboot op volle zee.



Make-up, parfum en sieraden uitgestald had ik ook niet, want ik was geen meisjes-meisje,
Die rood/wiite kamer herken ik trouwens wel, want een vriendinnetje had dat. Had niemand van jullie een paardenkamer?
Alle reacties Link kopieren
quote:troeltje schreef op 25 augustus 2010 @ 11:49:

Behangen met alles van Duran Duran en dan nog voornamelijk John Taylor de basgitarist .

Iedereen heeft toch zo z'n jeugdzonde's Niks zonde!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Muren vol met posters van Wham! en natuurlijk Don Johnson.



Mijn wereld stortte in toen ik hoorde dat George homo was en Don een enorm drankorgel bleek te zijn.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:Turkooiss schreef op 25 augustus 2010 @ 12:20:

Mmmm, mijn kamer zag er heeeel saai uit.



Zelfde tapijt als in de rest van de kamers...kleur was ondefinieerbaar. En denk witachtig behang. 2 bedden, een boekenkast, een bureau en een plankje aan de muur waar wat barbies op zaten..En posters van 3T (ja echt).



Toen we verhuisden kreeg ik een eigen kamer. Vloer was terracota vinyl, bed en boekenkast waren hetzelfde, en ik kreeg een nieuw bureau. Van 3T was ik inmiddels ook verlost..



We hadden het thuis niet zo breed..



Mijn ouders hadden genoeg geld, maar deden niets met onze kamers. Behang en vloerbedekking was gewoon zoals overal en ik heb heeeeeel lang met mijn Donald Duckgordijnen moeten doen. Bij veel vriendinnetjes was het overigens hetzelfde en ik zat in een duurdere wijk op school, aan het geld lag het niet, maar er was gewoon minder aandacht voor. Ik loop nu overigens tegen de 40, dus het is al even geleden



Euhm, wat is 3T?
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me vooral veel posters - een periode Whitney Houston, een periode Paula Abdul en als dieptepunt een hele kamer vol met Koen Wauters (Clouseau.....)
Alle reacties Link kopieren
KLinkt een beetje als mijn kamer TO. Ik had ook een rood/witte kamer en in mijn tienertijd kwam daar zwart bij. Dus rood wit en zwart. Zo had ik witte kasten, rood/wit gestreepte gordijnen, grijze vloerbedekking, rood, wit zwart dekbedovertrekken (o.a. van Love is..., jeweetwel, die 2 blote poppetjes), rood en zwarte lampenkap boven mijn witte bureau met rode accesoires, etc.



Later (tegen de tijd dat ik 15 was en we verhuisd zijn) kreeg ik een beetje volwassener kamer met blauw en wit. Blauwe vloerbedekking, blauwe zolderbalken, witte muren, wit bed met blauwe sprei, blauw bankje met witte kussentjes, etc. Dus inderdaad een zitje (bankje met salontafeltje, tv. en luie stoel) in mijn grote zolderkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, geen posters hier. Ik was niet zo hipperdepip.
Alle reacties Link kopieren
Enne, zalmroze? :puke:

mijn kamer was helemaal maisgeel geschilderd ( geel was het helemaal voor mij haha) alleen zag je daar eigenlijk algauw niets meer van aangezien ik elke vierkante cm behangen had met posters. Ik zeg niet van welke band
Alle reacties Link kopieren
Als kind had ik een groene en oranje muur en oranje tapijttegels ( jaren 70) . Begin jaren 80 kreeg ik mijn tienerkamer. Met het behang wat ik zo graag wilde hebben, bruine bloemetjes met beige achtergrond, met gordijnen in zelfde print, maar dan bruine achtergrond en beige bloemetjes. Ik kan me nog herinneren dat ik van mijn zus voor mijn 13e verjaardag (1980) een stoffen decoratiepop voor op mijn bed kreeg, wederom met bruin/beige bloemetjes en woldraadjes als haar. Op mijn bed zo'n langharig bruine sprei en ik spaarde dingetjes van Holly Hobby. Ik kreeg toen ook een tv op mijn slaapkamer, een zwart wit draagbaar geval waar ik ned1 en ned 2 op kon ontvangen. En ik had een oranje wekkerradio waar je iedere minuut een tikje in hoorde omdat het flapje waar de cijfers op stonden dan werd omgeslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven