Hoe zag jouw tienerkamer en vroeger uit?

25-08-2010 11:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic over wat de pot vroeger schafte schoot ik ineens in een melancholieke bui..vandaar dit topic

Mijn kamertje:

In 1985 verhuisden wij en kreeg ik ein-de-lijk mijn rood-witte kamer die toentertijd zo hip was.

Ik had rode vloerbedekking en zo'n tl-buis aan het plafond. Verder een grote ingelijste poster van mijn held Michael Jackson aan de muur en jawel...hij had een rood-wit shirt aan.

Een rood wit geblokt dekbed (het begint saai te worden) en verder had ik nog zelf een aantal collages gemaakt voor aan de muur met het thema rood-wit (tegenwoordig heten dat geloof ik mood-boards)

Verder: een wit kastje voor mijn schoolspullen, een wit bureau met een rode klapstoel en een wit bed met spijlen.

In 1992 was ik het zat en heb ik mijn vader laten zwoegen om de boel wat meer up to date te maken:

Er kwam zalmroze zeil op de vloer, zo ook een zalroze rolgordijn en zalmroze behang met zo'n rand langs het plafond. De dekbedhoezen werden vervangen door zalmroze gebloemde gevallen en ik kreeg een heus "zitje" met twee rotan stoelen en een houten tafeltje (heeft mijn vader zelf getimmerd en heb ik nog steeds) waarop een grote schaal met drijfkaarsen (het summun van hip toentertijd)

Michael Jackson moest het veld ruimen voor opnieuw wat nieuwe collages die allen betrekking hadden op mode en make up en in mijn witte kastje had ik mijn grote verzameling parfum miniatuurtjes en parfumerie tasjes uitgestald . De TL buis ging bij het grof vuil en aan het plafond kwam een heuse plafonniere die in de woning van Frans Bauer niet misstaan had.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Net als Sprokkelien ben ik ook in 1985 verhuisd.... poehhh ik was 15. Mijn ouders gingen wonen in een landelijk huis in Brabant, vanuit de Randstad. Mijn moeder viel voor de stijl van Laura Ashley (zo heette dat toch ) . Dat kreeg ik ook op mijn muur en in mijn gordijnen. Verder was ik idolaat van Forever Friends en heb ik in mijn nieuwe kamer geen posters opgehangen van Duran Duran, Bros en Bon Jovi, maar was het heel zoetzappig allemaal..

*knip*
DTEEZ!
Hey Iris, ook een tweeling

Haha Bagheera.. 3T zijn de neefjes van Micheal Jackson....en ze zongen een tijdje.
Vol paardenposters, hoefijzers, teugels, gewonnen lintjes en andere aanverwante paardenspullen
Van mijn bed (hoogslaper) had ik een soort "hol" gemaakt, door het bed af te timmeren. Op alle wanden (dus rondom bijna het hele bed. Er was alleen een gat om in en uit te komen) en het plafond waren beplakt met *kuch* leonardo di caprio posters Ohja, en er hing 1 poster van Henrik Larson tussen
Kan iemand me misschien ff de link doen naar het "wat schaftte de pot" topic?
Wat leuk Djoels die foto! Zo gezellig zag m'n kamer er echt niet uit. M'n moeder hield niet van 'troepjes' dus elke poging die ik deed om het gezellig te maken werd gezien als troep en dan moest ik het maar weer opruimen..
Oh ja die Holly Hobby fase heb ik ook gehad, maar toen was ik een kind, dus eind jaren 70. Al die oranje/bruin/geel/groen spullen hadden wij toen in de woonkamer.

Ik lees al 2 TV's luxe hoor, die kregen wij pas in huis toen ik 16 was en zeker niet in mijn slaapkamer.
haha Ouwe, herkenning, ik had ook zo'n wekkerradio!
@ Turkooiss: je nieuwe avatar is echt geweldig!
Oh heerlijk, nog meer mensen die 3T posters op hun kamer hadden hangen. Die van mij was er werkelijk mee behangen. Op het plafond, de zijkanten van mijn bureau. Ja zelfs onder m'n vensterbank. Dit heb ik er allemaal rigoreus afgehaald, toen ik een keer terug kwam van vakantie en ik me wel heel erg bekeken voelde haha. Daarna werden de muren geel en had ik nog één klein muurtje over waar mooie mannen mochten 'hangen'.
quote:elninjoo schreef op 25 augustus 2010 @ 12:43:

Vol paardenposters, hoefijzers, teugels, gewonnen lintjes en andere aanverwante paardenspullen

Kijk daar is hij al: de paardenkamer.

Niet onverwacht in jouw geval aangezien je nog steeds een paardenfan bent.
Ik had een paardenkamer Iris!

Ik had een zolder kamer met een schuin dak. 3 lichtgroene muren, en de vierde muur was een kastenwand geworden. de deurtjes waren blauw, geel, rood en wit geschilderd, had een houten hoogslaper waar mijn vader later de poten onderuit heeft gezaagd. grijs zeil op de vloer. Geen gordijnen want dat kon niet ivm de vorm van de muren dus maakte mijn vader groen/witte luiken. Verder had ik zo'n band met paardenhoofden halverwege de muur, paardenposters, paardenfoto's. een hoofdstel, halster en touw aan de muur. Ik een vitrine kast allemaal paarden dingetjes, een bureau met paardenspulletjes. En verder had ik een zitje met tafeltje, en een groot dienblad met een kan en glazen.

Jullie kunnen vast niet raden wat mijn hobby is toch? toch?
Erger u niet, verwonder u slechts!
In de jaren 70 waren mijn meubels zwart met appeltjesgroen. En lelijk!!

Later is het groen witgeschilderd en kreeg ik (net als de andere helft van nederland lees ik haha) een rood-wit-zwarte kamer.

Heeeel veel posters. Kiss, Prince, Doe Maar. Ik was ook altijd aan 't schuiven, veranderde eens in de zoveel maanden van opstelling.
ik had een hele mooie kamer. En groot........4-5meter

Ik had blauwe vloerbedekking, witte wanden en rood/witte rolgordijnen.

Een ahorn kleurig buro met rode burolamp. 2 rood met beige canvas reggiseurs stoelen.

Een lamp met rijspapieren parasol. Een tafeltje en een kledingkast en bed natuurlijk

Een grote speigel en een sarah moon(?) poster aan de muur.

De minder positieve items /zondes waren Dollydots poster.....echt een hele grote, duran duran en als ergste.....Gerard Joling(vooradt bekent was dat hij gay is)

En toen ging ik met 16 jaar op kamers......

De helft kleiner,en moest ereten/slapen/studeren/ontspannen
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2010 @ 12:48:

@ Turkooiss: je nieuwe avatar is echt geweldig!Thnks! Vind em ook erg geweldig!
Wij waren met 5 meiden thuis, dus elk jaar werden de slaapkamers omgegooid, zodat iedereen aan de beurt kwam voor een eigen kamer... We hebben wat afgeschilderd.... Zo uit mijn blote hoofd: blauwe en gele muren op de zolderkamer, grijs en zwart en geel, bruin, groen en oranje (nog een overblijfsel van de jaren 70....).

De laatste kamer die ik thuis had (lekker alleen!) heb ik wit behangen, met zo'n rozenborder halverwege. Zwarte gordijnen en alle meubels in grenen-kleur. Mijn vader heeft voor mij een enorme hoogslaper gemaakt met de kledingkasten eronder. Verder nog een ruim bureau en een boekenkast en een oud kastje van mijn ouders als make-up kastje. Die was ook zwart geverfd. Posters: van U2, doe maar, Paul King, Adam and the Ants, maar ook kunstposters, vooral Mucha en Klimt.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Annelize schreef op 25 augustus 2010 @ 12:48:

Oh heerlijk, nog meer mensen die 3T posters op hun kamer hadden hangen. Die van mij was er werkelijk mee behangen. Op het plafond, de zijkanten van mijn bureau. Ja zelfs onder m'n vensterbank. Dit heb ik er allemaal rigoreus afgehaald, toen ik een keer terug kwam van vakantie en ik me wel heel erg bekeken voelde haha. Daarna werden de muren geel en had ik nog één klein muurtje over waar mooie mannen mochten 'hangen'.Oooh gelukkig! Ik ben dus niet de enige
Leuk dit topic, ik had mijn kamer behangen met posters van Spandau Ballet, Duran Duran, Madness, The Specials(echt begin jaren 80 dus). Verder had ik nog oranje kasten(die waren nog uit de jaren 70).
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik had een echte paardenkamer ja...

Groene vloerbedekking, lichtgele muur en wit met lichtgeel behang op de andere muur. Alles natuurlijk covered met paardenposters en foto's van mijn lievelings- en verzorgpony's en mezelf op ponykamp. Er stond een slaapbankje met daarover een door mijn moeder tot grand foulard vermaakt dekbedovertrek met veulens in de wei erop. En een door papa custom made hoogslaper (die is er nog steeds op die kamer) met bureau eronder. Trots dat ik daarop was! Want nu had ik veel meer ruimte in mijn kleine kamertje (die ook nog eens een schuine wand had). Ook het cliché hoefijzer boven de deur.

Geniaal eigenlijk. Daar moeten vast ook nog wel foto's van zijn...
Wat een heerlijk jeugdsentiment komt hier eigenlijk naar boven
eind jaren 70 had ik nog zo'n visnet onder het plafond en een zitzak, holly hobby poppen en rolgordijnen en mijn moeder had zelf een holy hobby meisje op de muur geschilderd (die was wit, rest muur bruin hihi) en ik had een groen/geel psychedelisch dekbedovertrek, en een plankje voor het raam met een doperwtenplant met lange slierten..later ging ik naar een andere kamer en die had van die rieten vloertegels op de vloer, de kamer was rood/groen.... (?) mijn moeder had de kledingkast mos groen geschilderd, ik had planken aan de muur waarop boeken stonden en wat prullaria een galzen olifantje met een gat erin waar een cactus in stond haha dat soort dingen, ook nog even een pierot popje ook had ik wissellijstjes waar ik dan zelf ansichtkaarten in deed en kocht, ik had een bureau van een plank op schragen (ook hier weinig geld en geen ikea) en op het bureau een onderlegger in knalrood en zo'n bakje waar je pennen in kon doen. Had ook de kussens van de oude bank gekregen met daarover heen zo'n gehaakt sprei en dat was een zitje (was daar heel blij mee hihi) en had gordijnen van ongebleekt katoen , ik had daar een rinkelwekker dat vond ik leuk en m'n stereo ding, zo'n laag 1 persoons bed met dekbed, geen posters in die kamer daar was ik niet zo van
Backsteet Boys all over. Zelfs op het plafond. En een heeeel mooi houten bed, door mijn vader zelf getimmerd.

Voor die tijd had ik een standaard kinderkamer, maar deze stond helemaal vol met playmobile. Incl mijn favo's: mijn playmobile piratenschip en playmobile Robin Hood-boom...
quote:Turkooiss schreef op 25 augustus 2010 @ 12:43:

Haha Bagheera.. 3T zijn de neefjes van Micheal Jackson....en ze zongen een tijdje.

Oh. Ik ken ze echt niet , ik had een andere muzieksmaak en daar hing mijn kamer mee vol (en na 25 jaar ben ik nog idolaat van die muziek, haha, maar hangen de hoezen van de lp's niet meer boven mijn bed)

Iemand deed een linkje naar 3T! Thanks, ik ben weer helemaa bij
quote:jopje2 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:02:

eind jaren 70 had ik nog zo'n visnet onder het plafond en een zitzak, holly hobby poppen en rolgordijnen en mijn moeder had zelf een holy hobby meisje op de muur geschilderd (die was wit, rest muur bruin hihi) en ik had een groen/geel psychedelisch dekbedovertrek, en een plankje voor het raam met een doperwtenplant met lange slierten..later ging ik naar een andere kamer en die had van die rieten vloertegels op de vloer, de kamer was rood/groen.... (?) mijn moeder had de kledingkast mos groen geschilderd, ik had planken aan de muur waarop boeken stonden en wat prullaria een galzen olifantje met een gat erin waar een cactus in stond haha dat soort dingen, ook nog even een pierot popje ook had ik wissellijstjes waar ik dan zelf ansichtkaarten in deed en kocht, ik had een bureau van een plank op schragen (ook hier weinig geld en geen ikea) en op het bureau een onderlegger in knalrood en zo'n bakje waar je pennen in kon doen. Had ook de kussens van de oude bank gekregen met daarover heen zo'n gehaakt sprei en dat was een zitje (was daar heel blij mee hihi) en had gordijnen van ongebleekt katoen , ik had daar een rinkelwekker dat vond ik leuk en m'n stereo ding, zo'n laag 1 persoons bed met dekbed, geen posters in die kamer daar was ik niet zo van

Ben jij mij

die zitzak was bij mij paars. En die is ontploft toen ik een keer een aanloopje nam er erop sprong. Duizenden van die polyesterbolletjes door de kamer en het huis. Ik denk dat de huidige bewoners die nog terugvinden
haha bagheera ja die bolletjes... had je ook nog een zelfgeknoopt iets van macramee hangen aan het vistnet? hihi soms was het een houder voor een hangplant of soms iets ondefineerbaars en ook van die felgekleurde papiermachee dingen hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven