Hoe zelf klussen leren?

01-02-2020 12:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben een tijdje geleden verhuisd, ik woon alleen .

Er moet nog zoveel gedaan worden! Ik baal ervan dat ik het zelf niet kan. Een vriend zou vandaag komen maar is ziek. Er word vaker afgezegd en ik kom dan niet verder. Ik zou het zo graag zelf willen doen. Onafhankelijk zijn. Ik kan geen lamp ophangen, dingen aan de muur met een boor. Er moeten dingen afgekit worden. Plinten afmaken. Een gordijnrails en veel meer dingen. Heb wel alle gereedschap. Alle soorten en maten. Nagelaten door mijn vader die wel erm klusser was. Hoe leer je zoiets? Is het wel te leren of moet je er aanleg voor hebben.
Je moet bij 1 ding beginnen. Bijvoorbeeld "dingen ophangen aan een muur met een boor". Je kunt naar een bouwmarkt gaan en daar vragen welke boor je precies moet hebben en welke plug en welke schroef (of haakje) en dan het thuis uitproberen.

Heb je niet iemand die je even 1x op weg kan helpen? Juist door samen met iemand te klussen, leer je snel dingen bij.
Ik heb goed gekeken hoe iets in elkaar zat en werkte. Dan heb ik het voorzichtig uit elkaar gehjaald en dan haalde ik in de bouwmarkt een vervanger van het kapotte onderdeel.

Maar je kan ook googelen of opzoeken op youtube of je vraagt het aan de balie in de bouwmarkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een lamp ophangen: https://www.youtube.com/results?search_ ... p+ophangen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Cateautje schreef:
01-02-2020 13:04
Oh ja, als je mensen over de vloer krijgt die iets technisch moeten doen, vraag ze dan de oren van het hoofd over waar ze mee bezig zijn, of dat nou de cv-monteur is of de loodgieter, stel vragen. Vinden ze over het algemeen gezellig.
Dit. Zo heb ik tegelen geleerd toen ik bij een vriendin de tegelzetten moest ontvangen. Zij moest werken en of ik er bij kon zijn. Ja graag!! :D
Lamp en stopcontact gewoon aan de ijzerhandelmeneer gevraagd. Dat is het fijne van winkels in de buurt. Als het niet lukte kon ik terug komen. Hij is ook nog eens met me meegelopen toen ik een slot niet meer open kreeg.
Gewoon vragen, voor laten doen en beginnen. En als het mis gaat, jammer dan.
Globe83 schreef:
01-02-2020 14:19
I know... en toch blijft de drempel hoog ;)
Net alles bij elkaar gepakt maar ik mis wat spul. Dus die gaan weer op het lijstje haha!
Herkenbaar :D
Mijn eerste huisje in mijn eentje. Geen verlichting en nog nergens verstand van. Ben midden op de vloer gaan zitten, heeeel ver bij stopcontacten vandaan, om een stuk snoer en een schakelaartje aan het bestaande te korte snoertje te zetten. Heb er wel 10 minuten over gedaan voordat ik de draad durfde doorknippen :rofl: zo bang voor elektriciteit :D
Het was het begin van een keuken installeren, stopcontacten en nu een badkamer.
Kitten: kit er langs spuiten en dan je vinger in de dreft dopen en dan met je vingers erlangs:)

Voor plinten zaag je met een verstekbak

Boren: op de verpakking staat welke plug en maat bij elkaar horen. Stip op de muur, boor aan en gaan.

Deze dingen hoef je niet zozeer te leren maar gewoon te doen. Voor het heftigere kluswerk idd filmpjes kijken:) zet hem op!
strings-attached schreef:
01-02-2020 19:42
Herkenbaar :D
Mijn eerste huisje in mijn eentje. Geen verlichting en nog nergens verstand van. Ben midden op de vloer gaan zitten, heeeel ver bij stopcontacten vandaan, om een stuk snoer en een schakelaartje aan het bestaande te korte snoertje te zetten. Heb er wel 10 minuten over gedaan voordat ik de draad durfde doorknippen :rofl: zo bang voor elektriciteit :D
Het was het begin van een keuken installeren, stopcontacten en nu een badkamer.
Hahaha! Nou dit... ooit onder stroom gestaan ... Kapotte stekker, vond t slim de twee pinnen op zn plek te houden bij t in t stopcontact steken. Geen goed idee blijkbaar hahaha! Was nog 'jong' hoor haha!

Stoer hoor! Zo ver ben ik nog niet. Alhoewel ik wel betaalautomaten en slagbomen kan maken :whistle: iets met niet kennen en vertrouwen hebben.
drominique schreef:
01-02-2020 12:55
Ik ben begonnen met hulp van YouTube.
Nu Flip ik huizen.

Echt waar? Wat ontzettend stoer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven