hogedruk reiniger in de badkamer?

06-05-2010 09:28 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ongelovelijk handig in het bedenken van onzinnige oplossingen voor niet bestaande problemen. Doe dat wel vol enthousiasme, en zo begon ik tegen mijn lief over het idee om de badkamer schoon te spuiten met een hogedrukreiniger.

Het is een redelijk grote badkamer en het is wel weer eens tijd om die helemaal ondersteboven te halen, te schrobben, kalkaanslag vernietigen en het plafond "witten" (klinkt alsof het er nu erg pauper uitziet, maar dat is niet zo, het valt allemaal reuze mee).

Toen ik het idee opperde werd ik glashard uitgelachen, maar is het nou zo'n dom idee, of kan het echt niet? De voegen tussen de tegels kunnen daar toch wel tegen?

Kan het, of kan het niet?

Totaal aantal stemmen: 11

Ja, geen probleem (18%)
Nee, absoluut niet (64%)
Geen idee, probeer het eens (18%)
Viva la vida
Slechte kuisvrouwen zijn jullie allemaal!!!
Beetje overdreven hoor, een hogedrukreiniger tenzij je aanslag hebt van een cm dik in je voegen.... Ik zou ook voor een stoomreiniger gaan. Ook ik zit er zelf aan te denken om er eentje aan te schaffen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:dangeensuus schreef op 06 mei 2010 @ 10:22:

Slechte kuisvrouwen zijn jullie allemaal!!!Maar ik hoef niet met een hogedrukreiniger mijn badkamer door, dus zo slecht doe ik het niet
quote:Pammie schreef op 06 mei 2010 @ 10:30:

[...]

Maar ik hoef niet met een hogedrukreiniger mijn badkamer door, dus zo slecht doe ik het niet

Ach, ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor mijn vriend

Viva la vida
Ik zou het je niet aanraden. Waar moet je met al dat water heen wat er uit die hogedrukreiniger komt? Tenzij je putje natuurlijk zo zit dat je het er met een trekker zo naar toe kan halen... In onze badkamer is dat niet zo en zouden we al het water weer op moeten dweilen.

Tegen hardnekkige kalk gebruik ik altijd dat roze spul van Blue Wonder. Wel duur omdat het het best onverdund werkt. Ik doe het in een plantenspuit of spuit het zo op het glas in de douchecabine. Daarin bleek dus helemaal geen matglas te zitten toen ik het voor het eerst probeerde...

Voor de kranen kan je het op een vaatdoek ofzo spuiten. Die wikkel je om de kraan en laat je een paar uur zitten.
quote:ndh86 schreef op 06 mei 2010 @ 10:34:

[...]

Ach, ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor mijn vriend

Da's lief van je
Probeer gewoon een stukje. Misschien zwoegen we nu allemaal voor jan l met emmers sop en antikal...
quote:Sim69 schreef op 06 mei 2010 @ 13:19:

Probeer gewoon een stukje. Misschien zwoegen we nu allemaal voor jan l met emmers sop en antikal...Ik durf niet meer.... als ik nou allemaal reacties had gehad van "ja joh, doe het al jaren, geen probleem", maar iedereen zegt precies het tegenovergestelde.......
Viva la vida
Ik zou het zeker niet doen. Mijn man en ik gingen onlangs op zoek naar terrastegels en toen hadden we het met de tegelverkoper ook over schoonspuiten met hogedrukreinigers. Conclusie van het gesprek: hogedrukreinigers zijn zelden geschikt voor het schoonspuiten van iets. De waterstraal is gewoon veel te sterk en je gaat je tegels er zeker mee beschadigen.
Ik zag gisteren een verdomd handig apparaat waar ze de voegen in een badkamer mee schoonmaakte, maar welk merk dat was?( bij de smaakpolitie)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb het ook gezien. Een klein handig handzaam apparaatje met een roterende borstel. Ik wil het ook weten! Ik ga er een topic over openen.
Pepexx, dit is hem.

quote:lolliebollie schreef op 06 mei 2010 @ 16:48:

Ik zou het zeker niet doen. Mijn man en ik gingen onlangs op zoek naar terrastegels en toen hadden we het met de tegelverkoper ook over schoonspuiten met hogedrukreinigers. Conclusie van het gesprek: hogedrukreinigers zijn zelden geschikt voor het schoonspuiten van iets. De waterstraal is gewoon veel te sterk en je gaat je tegels er zeker mee beschadigen.bij het schoonspuiten van je terras moet je opletten dat je juist niet tussen de voegen spuit, omdat je dan het zand wegspuit en je tegels gaan verzakken. De tegels zelf kun je prima schoonmaken met de hogedrukreiniger.
quote:Gebakkie schreef op 07 mei 2010 @ 09:29:

Pepexx, dit is hem.

[afbeelding]

Inderdaad, bedankt voor het zoeken en vinden.

Echt een handig ding, maar of die voor particulieren te koop is?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
We gaan verder op een ander topic (pijler) in het Viva-forum!

Roterende voegenborstel
Viva la vida

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven