Hond doet raar sinds vanmiddag
woensdag 21 maart 2012 om 19:23
Onze yorkse terrier van 6 jaar doet raar sinds vanmiddag 2 uur.
Vanmorgen toen ik van huis weg ging deed hij nog zoals altijd maar toen ik vanmiddag terug kwam en met mijn moeder zat te praten in de woonkamer begon hij opeens rondjes te lopen.
Dit heeft hij wel vaker gedaan maar na een paar rondjes stopte het altijd wel en ging hij gewoon liggen in zijn mand of naast de kachel.
Alleen nu loopt hij sinds 2 uur steeds rondjes en het gekste is nog dat hij soms gromt en jankt.
Toen ik hem net even wou pakken begon hij helemaal te trillen en toen mijn moeder hem wou pakken probeerde hij haar twee keer te bijten en net jankte hij heel erg.
Wat kan dit zijn?
Maak mij wel erg zorgen
Vanmorgen toen ik van huis weg ging deed hij nog zoals altijd maar toen ik vanmiddag terug kwam en met mijn moeder zat te praten in de woonkamer begon hij opeens rondjes te lopen.
Dit heeft hij wel vaker gedaan maar na een paar rondjes stopte het altijd wel en ging hij gewoon liggen in zijn mand of naast de kachel.
Alleen nu loopt hij sinds 2 uur steeds rondjes en het gekste is nog dat hij soms gromt en jankt.
Toen ik hem net even wou pakken begon hij helemaal te trillen en toen mijn moeder hem wou pakken probeerde hij haar twee keer te bijten en net jankte hij heel erg.
Wat kan dit zijn?
Maak mij wel erg zorgen
woensdag 21 maart 2012 om 19:50
woensdag 21 maart 2012 om 19:51
quote:itsssme schreef op 21 maart 2012 @ 19:50:
Ik woon nog bij mijn ouders.
Hij loopt niet steeds grommend, dat was maar een paar keer.
Mijn moeder probeerd hem steeds te roepen en hij heeft inmiddels even op haar schoot gezeten.
We hebben afgesproken, als het morgen nog zo is dat ik de dierenarts bel om raad.Je kan nu bellen om raad en morgen langs gaan zo nodig.
Ik woon nog bij mijn ouders.
Hij loopt niet steeds grommend, dat was maar een paar keer.
Mijn moeder probeerd hem steeds te roepen en hij heeft inmiddels even op haar schoot gezeten.
We hebben afgesproken, als het morgen nog zo is dat ik de dierenarts bel om raad.Je kan nu bellen om raad en morgen langs gaan zo nodig.
woensdag 21 maart 2012 om 19:54
Als hij rondjes blijft lopen, lijkt het of hij zijn oriëntatie kwijt is. Lijkt me niet best. Heb ik vroeger gezien bij een cavia (of hamster, ik weet het verschil nooit en het was bij een vriendin): het beestje draaide ook steeds rondjes en bleek kortsluiting te hebben in zijn koppie.
Dit is overigens geen diagnose voor jouw hond, maar wel een waarschuwing dat het best serieus kan zijn.
Gewoon bellen!
Dit is overigens geen diagnose voor jouw hond, maar wel een waarschuwing dat het best serieus kan zijn.
Gewoon bellen!
woensdag 21 maart 2012 om 21:01
Eens met bovenstaande berichten!
toen mijn kat ineens heeeeel erg ziek werd meteen naar de dierenarts gegaan.
Werd meteen duidelijk dat de kosten hoog uit zouden vallen, hij moest opgenomen worden.
Ik heb toen aangegeven dat ik krap zat en mocht gewoon een betalingsregeling treffen.
Was geen probleem.
Dus BELLEN!
toen mijn kat ineens heeeeel erg ziek werd meteen naar de dierenarts gegaan.
Werd meteen duidelijk dat de kosten hoog uit zouden vallen, hij moest opgenomen worden.
Ik heb toen aangegeven dat ik krap zat en mocht gewoon een betalingsregeling treffen.
Was geen probleem.
Dus BELLEN!
woensdag 21 maart 2012 om 21:16
Het lijkt wel of er neurologisch iets niet helemaal pluis is.
Bij pijn zou je eerder verwachten dat bewegen zoveel mogelijk vermeden wordt.
Op T.V. was eens een reportage over paarden die een bepaalde ziekte hadden waardoor ze ook urenlang rondjes gingen lopen.
Ik weet alleen niet meer welke ziekte dat was, maar volgens mij werd het overgebracht door insecten.
Is het nu trouwens de tijd dat teven loops zijn?
Kan ook dat hij de loopse teef van de buren ruikt en daar onrustig van wordt.
Op T.V. was eens een reportage over paarden die een bepaalde ziekte hadden waardoor ze ook urenlang rondjes gingen lopen.
Ik weet alleen niet meer welke ziekte dat was, maar volgens mij werd het overgebracht door insecten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
woensdag 21 maart 2012 om 21:18
quote:kopjekoffie70 schreef op 21 maart 2012 @ 21:16:
Teven zijn altijd op een andere tijd loops, geen vaste tijd bedoel ik.
Mijn hond liep juist wel toen zij veel pijn had.
Teven zijn altijd op een andere tijd loops, geen vaste tijd bedoel ik.
Mijn hond liep juist wel toen zij veel pijn had.
woensdag 21 maart 2012 om 21:22
Kan zo zijn dat hij juist rondjes rent als een soort afleiding. Net als sommige mensen wiegen als ze pijn hebben. Hoe dan ook, we kunnen wel vanalles bedenken, maar wij zijn geen dierenarts!! Dus nogmaals bel even. Wil je zo de nacht in? Zelf lekker slapen terwijl je hond misschien wel ontzettende pijn heeft?
woensdag 21 maart 2012 om 21:38
Ik heb duidelijk verteld dat ik de rekening betaal als er iets aan de hand is en als het morgen niet over is dat ik dan bel en dat ga ik sowieso doen!!
Hij ligt nu gelukkig rustig te slapen in zijn mand en is dus gestopt met lopen.
Kan het ook zijn dat hij last heeft van zijn maag?
Want mijn moeder geeft hem vaak te veel eten en hij heeft ook 1 kilo overgewicht.
Hij ligt nu gelukkig rustig te slapen in zijn mand en is dus gestopt met lopen.
Kan het ook zijn dat hij last heeft van zijn maag?
Want mijn moeder geeft hem vaak te veel eten en hij heeft ook 1 kilo overgewicht.