Hond geeft vaak s avonds over
donderdag 21 november 2019 om 22:59
Hoi,
Herkent iemand dit?
Mijn hondje geeft vaak s avonds over. Vaak als ik hem even optilt dan braakt hij. Maar net ook in de keuken nadat ik hem eventjes geknuffeld had.
Verder is ie gewoon gezond en 5 seconden na het overgeven doet hij weer vrolijk.
Ik moet binnenkort zowiezo met hem naar de dierenarts voor zijn inentingen, maar tot die tijd ben ik wel benieuwd of iemand dit herkend?
Herkent iemand dit?
Mijn hondje geeft vaak s avonds over. Vaak als ik hem even optilt dan braakt hij. Maar net ook in de keuken nadat ik hem eventjes geknuffeld had.
Verder is ie gewoon gezond en 5 seconden na het overgeven doet hij weer vrolijk.
Ik moet binnenkort zowiezo met hem naar de dierenarts voor zijn inentingen, maar tot die tijd ben ik wel benieuwd of iemand dit herkend?
#doeslief
vrijdag 22 november 2019 om 08:38
Oh-happy-day schreef: ↑22-11-2019 08:14Wat een reacties weer zeg... .Op een hele normale vraag, maar TO is inmiddels de meest verschrikkelijke baas op aarde lijkt wel.
Mijn honden geven ook wel eens over of zijn aan de diarree, ik ren dan ook niet meteen naar de dierenarts als ze verder vrolijk en alert zijn. Zelf heb je ook wel eens last van je maag of darmen. IK kan me dus heel goed voorstellen dat je denkt, ik wacht het even af tot de inenting komt, want het lijkt verder nog mee te vallen.
Is het overgeven als gal of overgeven als echt braaksel? Als ik google op hond overgeven zit daar namelijk verschil in.
Honden geven zelden zomaar over en al helemaal niet regelmatig:
Hoe vaak mag een hond overgeven of misselijk zijn?
De meeste honden braken zelden.
Een op de vijf honden (20%) braakt twee keer per maand of vaker.
Regelmatig overgeven is niet normaal!
Een keer braken is dus niet erg. Als uw hond daarna blij en vrolijk is, kunt u gerust afwachten.
Wij raden aan om contact te zoeken met een dierenarts als:
Uw hond iets afwijkends heeft gegeten
De buik van uw hond opzwelt
Uw hond blijft braken
Uw hond regelmatig braakt
Uw hond ziek is
Uw hond koorts heeft (meer dan 39,5 graden Celcius)
Uw hond ook veel drinkt en veel plast
Uw hond geen water binnenhoudt. Uitdroging is mogelijk (en als er tevens sprake is van diarree droogt een dier sneller uit!)
Uw hond evenwichtsproblemen heeft of niet goed kan lopen
mcvoordieren.nl
vrijdag 22 november 2019 om 08:38
Het zijn soms nét koeien; ze herkauwen. Hebben ze er twee keer plezier van. 
Mijn enige zorg is meestal om ze, als ze beginnen met kokhalzen, naar een plek te dirigeren waar het weinig kwaad kan, dus een stuk harde vloer, en dan krijg je een soort strijd van: nee, ik wil hier kotsen! Nee, jij gaat dáárheen.
Mijn enige zorg is meestal om ze, als ze beginnen met kokhalzen, naar een plek te dirigeren waar het weinig kwaad kan, dus een stuk harde vloer, en dan krijg je een soort strijd van: nee, ik wil hier kotsen! Nee, jij gaat dáárheen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 22 november 2019 om 09:06
precies. veel honden kunnen slecht tegen een lege maag. is het overgeven lang na het laatste eetmoment? dan kan het helpen vaker kleine beetjes eten te geven zodat de maag niet leegraakt.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑22-11-2019 08:29Wanneer voer je je hond?
En wat geeft hij over?
Het voer of gal? (doorzichtig geel)
En doooooor!
vrijdag 22 november 2019 om 09:08
Waha, ik wist dat jij ook zou reageren.
Hier geef ik in de ochtend voer en rond etenstijd (uurtje of zes). En ook geen inspannende wandeling meer voor het slapen gaan.
vrijdag 22 november 2019 om 09:11
Ach het doet mij niets als mensen denken dat ik een vreselijk baasje ben, want ik weet wel beter. Mijn hondje heeft het geweldig bij mij.
Maar goed, vandaag lijkt er niks aan de hand, hij doet weer gewoon normaal.
Hij had sinds maandag ook last van zn pootje, ja hij is weleens wild. Wilde er bijna niet lopen. Ook daarmee ga ik niet gelijk naar de dierenarts. Vandaag rent hij weer rond, hij lijkt nog wel een beetje last te hebben, maar al een hele verbetering met maandag.
Mocht hij vanavond weer overgeven dan ga ik morgen naar het spreekuur anders kijk ik het nog even aan.
Hij had sinds maandag ook last van zn pootje, ja hij is weleens wild. Wilde er bijna niet lopen. Ook daarmee ga ik niet gelijk naar de dierenarts. Vandaag rent hij weer rond, hij lijkt nog wel een beetje last te hebben, maar al een hele verbetering met maandag.
Mocht hij vanavond weer overgeven dan ga ik morgen naar het spreekuur anders kijk ik het nog even aan.
#doeslief
vrijdag 22 november 2019 om 09:12
hahaha is het zó duidelijk dat ik getriggerd word door hondentopics?KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑22-11-2019 09:08Waha, ik wist dat jij ook zou reageren.
Hier geef ik in de ochtend voer en rond etenstijd (uurtje of zes). En ook geen inspannende wandeling meer voor het slapen gaan.
En doooooor!
vrijdag 22 november 2019 om 09:14
Welke voermomenten houd je aan per dag?Loesiepoesie schreef: ↑22-11-2019 09:11Ach het doet mij niets als mensen denken dat ik een vreselijk baasje ben, want ik weet wel beter. Mijn hondje heeft het geweldig bij mij.
vrijdag 22 november 2019 om 09:15
ohhhh. wij kennen elkaar?KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑22-11-2019 09:14Same here.
Al ontwijk ik tegenwoordig de SBT/AST discussies.![]()
ik ook trouwens.
En doooooor!
vrijdag 22 november 2019 om 09:16
Tussen 6 en 7 voer ik hem en rond een uur of 10 of 11 geeft hij dan over.KataTonDemonaEaytoy schreef: ↑22-11-2019 08:29Wanneer voer je je hond?
En wat geeft hij over?
Het voer of gal? (doorzichtig geel)
Het is slijm met wat voer.
#doeslief
vrijdag 22 november 2019 om 09:18
S ochtends half 9 als ik op mijn werk aan kom dan krijgt hij zijn brokjes. De ene x eet hij alles op maar meestal heeft ie s ochtends nog niet zo trek en dan doet hij er de hele ochtend over.
S avonds dus tussen 6 en 7 en dat gaat altijd in 1x op. Hij schrok niet met eten.
#doeslief
vrijdag 22 november 2019 om 09:36
vrijdag 22 november 2019 om 10:10
pak eens een klein beetje minder om 6/7 uur en geef dat om 21 uur. zou zomaar kunnen helpen!Loesiepoesie schreef: ↑22-11-2019 09:16Tussen 6 en 7 voer ik hem en rond een uur of 10 of 11 geeft hij dan over.
Het is slijm met wat voer.
En doooooor!
vrijdag 22 november 2019 om 10:49
Waarom willen honden (en katten) altijd op een de mat kotsen? Wij hebben overal tegels, maar kotsen moet persé op de deurmat.retrostar schreef: ↑22-11-2019 08:38Het zijn soms nét koeien; ze herkauwen. Hebben ze er twee keer plezier van.
Mijn enige zorg is meestal om ze, als ze beginnen met kokhalzen, naar een plek te dirigeren waar het weinig kwaad kan, dus een stuk harde vloer, en dan krijg je een soort strijd van: nee, ik wil hier kotsen! Nee, jij gaat dáárheen.![]()
Volgens mijn man doen ze dat tegen het spetteren
vrijdag 22 november 2019 om 12:28
Uhhh hij had ook op mijn net verschoonde bed gekotst.nachtvlinder1977 schreef: ↑22-11-2019 10:49Waarom willen honden (en katten) altijd op een de mat kotsen? Wij hebben overal tegels, maar kotsen moet persé op de deurmat.![]()
![]()
![]()
Volgens mijn man doen ze dat tegen het spetteren![]()
#doeslief
vrijdag 22 november 2019 om 13:00
Nee, wel ongeveer hetzelfde formaat. Is echt een gek beest en niet altijd even snuggerClumsyNinja schreef: ↑22-11-2019 05:46Labrador?
Je hond kotst als je hem 's avonds optilt.
Mijn tip: 's avonds niet je hond optillen.
vrijdag 22 november 2019 om 14:42
Als ik braakgeluiden hoor, (en dat is gelukkig zélden....) haast ik me om mijn stofblik te pakken en dat onder de hondenbek te houden!
vrijdag 22 november 2019 om 17:13
Ik zal dit even uitprinten en boven de mand van mijn hond hangen
Heus niet dagelijks hoor, maar 'zelden' vat het ook niet helemaal juist samen.
vrijdag 22 november 2019 om 17:21
Dit!Star² schreef: ↑22-11-2019 08:38Honden geven zelden zomaar over en al helemaal niet regelmatig:
Hoe vaak mag een hond overgeven of misselijk zijn?
De meeste honden braken zelden.
Een op de vijf honden (20%) braakt twee keer per maand of vaker.
Regelmatig overgeven is niet normaal!
Een keer braken is dus niet erg. Als uw hond daarna blij en vrolijk is, kunt u gerust afwachten.
Wij raden aan om contact te zoeken met een dierenarts als:
Uw hond iets afwijkends heeft gegeten
De buik van uw hond opzwelt
Uw hond blijft braken
Uw hond regelmatig braakt
Uw hond ziek is
Uw hond koorts heeft (meer dan 39,5 graden Celcius)
Uw hond ook veel drinkt en veel plast
Uw hond geen water binnenhoudt. Uitdroging is mogelijk (en als er tevens sprake is van diarree droogt een dier sneller uit!)
Uw hond evenwichtsproblemen heeft of niet goed kan lopen
mcvoordieren.nl
Mijn honden braken hooguit eens in de 6 maanden en meestal nadat ze iets verkeerds gegeten hebben. Regelmatig overgeven is een teken dat er wat fout is. Ga naar de dierenarts met de hond.
zaterdag 23 november 2019 om 12:36
Ja, dat is ook een favoriete plek. Bij ons kunnen ze gelukkig niet boven komen.