Hond geeft vaak s avonds over

21-11-2019 22:59 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Herkent iemand dit?
Mijn hondje geeft vaak s avonds over. Vaak als ik hem even optilt dan braakt hij. Maar net ook in de keuken nadat ik hem eventjes geknuffeld had.
Verder is ie gewoon gezond en 5 seconden na het overgeven doet hij weer vrolijk.

Ik moet binnenkort zowiezo met hem naar de dierenarts voor zijn inentingen, maar tot die tijd ben ik wel benieuwd of iemand dit herkend?
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de afspraak naar voren halen en gelijk langsgaan!
Zelf wil je ook niet iedere dag misselijk zijn. Sterkte!
Oh je moet toevallig binnenkort naar de DA?!

Doe ff zeg.
Morgen bellen voor een afspraak zsm lijkt me beter.
Alle reacties Link kopieren
Zelf rennen we toch ook niet gelijk naar de huisarts voor paar x overgeven.

Het gebeurd niet elke dag, maar deze week toch wel wat vaker. Gisteren was het raak en net dus weer.

En mijn hond vind het vreselijk om naar de dierenarts te gaan, dus ik combineert het dan liever dan dat ik hem 2x daar heen moet brengen.
#doeslief
Morgen even naar de DA om alles na te laten kijken.

Krijgt je hondje ook wel eens wat van tafel als je aan het eten bent? Je kunt je hondje beter niks geven met botjes of iets wat nog (te) warm is, of in te grote stukken want dat kan vast komen te zitten of de maag ontregelen omdat ze het in een keer doorslikken of het nu warm of koud is en dat moet er dan op een gegeven moment uit.
Toen mijn kat bleef kotsen was het maagkanker.


Maar vooral wachten tot het een keer uitkomt enzo.
Sterkte voor de hond. Arm dier.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-11-2019 23:12
Morgen even naar de DA om alles na te laten kijken.

Krijgt je hondje ook wel eens wat van tafel als je aan het eten bent? Je kunt je hondje beter niks geven met botjes of iets wat nog (te) warm is, of in te grote stukken want dat kan vast komen te zitten of de maag ontregelen omdat ze het in een keer doorslikken of het nu warm of koud is en dat moet er dan op een gegeven moment uit.
Niet te grote stukken? Honden hebben gewoon tanden hoor. Botten kunnen overigens ook prima, maar wel alleen rauw en geen draagbotten van grote dieren.

Om antwoord te geven op de vraag; heb je de mogelijkheid om hem/haar te temperaturen? Dan zou ik dat doen. Zoek wel even de gemiddelde temperatuur op. Dit is niet hetzelfde als bij mensen. Kun je niet temperaturen kun je bij de oren voelen of deze warm zijn. In dat geval en bij koorts zou ik sowieso even langs de dierenarts gaan. Is het trouwens voedsel wat hij/zij overgeeft, of gal?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
21-11-2019 23:12
Toen mijn kat bleef kotsen was het maagkanker.


Maar vooral wachten tot het een keer uitkomt enzo.
Sterkte voor de hond. Arm dier.
Je mag het ook anders verwoorden hoor:
Toen mijn kat bleef kotsen was het maagkanker

Als ik je een tip mag geven, wacht er niet mee en ga zsm naar de dierenarts.

Dan kom je net iets vriendelijk over.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Happy__ schreef:
21-11-2019 23:22
Niet te grote stukken? Honden hebben gewoon tanden hoor. Botten kunnen overigens ook prima, maar wel alleen rauw en geen draagbotten van grote dieren.

Om antwoord te geven op de vraag; heb je de mogelijkheid om hem/haar te temperaturen? Dan zou ik dat doen. Zoek wel even de gemiddelde temperatuur op. Dit is niet hetzelfde als bij mensen. Kun je niet temperaturen kun je bij de oren voelen of deze warm zijn. In dat geval en bij koorts zou ik sowieso even langs de dierenarts gaan. Is het trouwens voedsel wat hij/zij overgeeft, of gal?
Ik lig nu in bed met hondje in mijn armen. Ik zal hem morgenochtend wel even temperaturen. Zn oren voelen gewoon koud. Het is meer slijm wat donker is door zijn brokken met een klein beetje gemalen brokken erdoorheen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Als hij morgen zich weer niet lekker voelt dan ga ik morgenavond wel naar het spreekuur.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
21-11-2019 23:24
Je mag het ook anders verwoorden hoor:
Toen mijn kat bleef kotsen was het maagkanker

Als ik je een tip mag geven, wacht er niet mee en ga zsm naar de dierenarts.

Dan kom je net iets vriendelijk over.
Dat probeerde ik in mijn eerste post. Kwam niet aan. Want hé iedereen kotst weleens hé..je eigen woorden.

En dan is mijn tact wel op.
Een mens kan kiezen om het nog even aan te kijken of toch de huisarts te bellen.
Die hond is volledig afhankelijk van jou.
Happy__ schreef:
21-11-2019 23:22
Niet te grote stukken? Honden hebben gewoon tanden hoor. Botten kunnen overigens ook prima, maar wel alleen rauw en geen draagbotten van grote dieren.

Om antwoord te geven op de vraag; heb je de mogelijkheid om hem/haar te temperaturen? Dan zou ik dat doen. Zoek wel even de gemiddelde temperatuur op. Dit is niet hetzelfde als bij mensen. Kun je niet temperaturen kun je bij de oren voelen of deze warm zijn. In dat geval en bij koorts zou ik sowieso even langs de dierenarts gaan. Is het trouwens voedsel wat hij/zij overgeeft, of gal?
Nou de hond van m'n ouders is soms wat gulzig en slikt dus zonder erbij na te denken te grote stukken door zonder goed te kauwen. En mijn ouders zijn ook een keer met spoed naar de dierenarts geweest omdat hij moeite had met ademen. Bleek er een kippenbotje klem te zitten.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
21-11-2019 23:29
Dat probeerde ik in mijn eerste post. Kwam niet aan. Want hé iedereen kotst weleens hé..je eigen woorden.

En dan is mijn tact wel op.
Een mens kan kiezen om het nog even aan te kijken of toch de huisarts te bellen.
Die hond is volledig afhankelijk van jou.
Slaap lekker he!
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
21-11-2019 23:31
Slaap lekker he!

Sterkte voor je hond. Hopelijk kun je voorbij je gekwetste ego kijken en snappen dat ik het beste wens voor je hond.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
21-11-2019 23:32
Sterkte voor je hond. Hopelijk kun je voorbij je gekwetste ego kijken en snappen dat ik het beste wens voor je hond.


Inderdaad! Rare reactie van TO.
Ineens doen alsof het maar om n “paar x” kotsen gaat wanneer ze kritiek ervaart. TO, als het je kind was geweest was je allang naar de huisarts geweest. Terwijl dieren nóg kwetsbaarder en afhankelijker zijn. Misschien is je hond inderdaad heel ziek, en misschien ook niet. Maar ik zou geen risico nemen, dat doe je met je kind ook niet. Dus laat het checken (en dan doe je daarbij ook gelijk die inentingen).
Als hij vaak overgeeft zou ik inderdaad naar de DA gaan en geen weken wachten. Eet hij 's avonds iets anders dan de rest van de dag?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook even naar laten kijken, want het klinkt niet gemiddeld. Herken het wel dat honden soms kunnen spugen, maar vaak is het als ze een beetje last van zuur hebben. Dit klinkt toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Happy__ schreef:
21-11-2019 23:22
Niet te grote stukken? Honden hebben gewoon tanden hoor. Botten kunnen overigens ook prima, maar wel alleen rauw en geen draagbotten van grote dieren.

Om antwoord te geven op de vraag; heb je de mogelijkheid om hem/haar te temperaturen? Dan zou ik dat doen. Zoek wel even de gemiddelde temperatuur op. Dit is niet hetzelfde als bij mensen. Kun je niet temperaturen kun je bij de oren voelen of deze warm zijn. In dat geval en bij koorts zou ik sowieso even langs de dierenarts gaan. Is het trouwens voedsel wat hij/zij overgeeft, of gal?
Botten prima? Tot ze splinteren en er zo'n splinter het beest van binnen kapot maakt.
Hebben we gehad met een hondje vroeger. Zo zielig. We hadden niet gezien dat ie wat had gepikt.
Nee, géén botten hier!!
TsumTsum schreef:
21-11-2019 23:30
Nou de hond van m'n ouders is soms wat gulzig en slikt dus zonder erbij na te denken te grote stukken door zonder goed te kauwen.
Labrador? XD

Je hond kotst als je hem 's avonds optilt.
Mijn tip: 's avonds niet je hond optillen.
Alle reacties Link kopieren
Ander voer?
Je hond avonds niet optillen.
Hond niet laten schrokken.
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen kotst de hond alleen als to hem optilt en met hem knuffelt.

Dan zou ik dus niet gelijk naar de dierenarts gaan maar stoppen met de hond op te tillen. Dat vindt de hond blijkbaar niet prettig.

En met de hond in bed liggen?
Het is een hond geen mens.
Blijkbaar wordt de hond nerveus van de vermenselijking door to en gaat daardoor kotsen.

Als to denkt dat de hond wel echt ziek is dan moet ze natuurlijk wel vandaag langs de dierenarts gaan en niet afwachten tot dat doe ik binnenkort wel eens een keertje.
Als een hond een té lege maag heeft, kan hij daardoor misselijk worden.
Je kunt proberen dit te verhelpen door zijn eten in meer maaltijden over de dag te verdelen.

En waarom til je je hond op?
Ga liever bij hem op de grond zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties weer zeg... .Op een hele normale vraag, maar TO is inmiddels de meest verschrikkelijke baas op aarde lijkt wel.

Mijn honden geven ook wel eens over of zijn aan de diarree, ik ren dan ook niet meteen naar de dierenarts als ze verder vrolijk en alert zijn. Zelf heb je ook wel eens last van je maag of darmen. IK kan me dus heel goed voorstellen dat je denkt, ik wacht het even af tot de inenting komt, want het lijkt verder nog mee te vallen.

Is het overgeven als gal of overgeven als echt braaksel? Als ik google op hond overgeven zit daar namelijk verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Niet optillen vlak na het eten.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer voer je je hond?
En wat geeft hij over?
Het voer of gal? (doorzichtig geel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven