Hond heeft eigenaardige reactie op oranje buddie

24-05-2012 19:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was ik bij de Coop supermarkt en kreeg ik zo'n lelijke oranje buddie mee. Als je er op drukt komt er een onverstaanbaar geluidje/ muziek uit. Toen ik dat vanmiddag deed, begon mijn hond, die verder altijd heel rustig is, als een gek tegen mij op te springen, naar mijn hand te happen waarin ik die oranje buddie had.

Toen ik daarna nog een keer op dat ding drukte, per ongeluk, begon hij nog wilder te worden. Ik heb dat ding gelijk in de prullenbak gegooid maar nu staat de hond al twee uur aan de prullenbak te krabbelen en te janken. Helemaal uit zijn doen ...

Geen probleem ofzo, maar vraag me zo af waarom hij er zo woest op reageert.
Is het een Duitse herder dat hij niet voor NL is? ;-]

(nee geintje)

Kan het een hoog piepje zijn dat het pijn deed aan zijn gehoor?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Komt het niet gewoon omdat hij er graag mee wil spelen?
verba volant, scripta manent.
Mylene_Valerie schreef op 24 mei 2012 @ 19:40:

Is het een Duitse herder dat hij niet voor NL is? ;-]

(nee geintje)

Kan het een hoog piepje zijn dat het pijn deed aan zijn gehoor?

Nee geen Duitse herder, wel een engels type: Springer spaniel. Duss...

Maar piepje, daar had ik zelf nog niet aangedacht. Ik hoor het zelf niet, maar de hond misschien wel. Maar hij wil hem zo graag hebben, je zou denken als het een naar piepje is, dan wil hij het juist vermijden.
MarianneDavids schreef op 24 mei 2012 @ 19:42:

Komt het niet gewoon omdat hij er graag mee wil spelen?
Dan heeft deze oranje buddie wel een enorm 'appeal' want ik heb hem nog nooit zo enthousiast/ wild/ woest op een ander speeltjes zien reageren.
Nou, haal dat ding maar weer uit de kliko, en laat hem lekker spelen zou ik zeggen.
Eigenlijk is piepspeelgoed niet verantwoord, sommige honden reageren daar agressief op omdat ze het vergelijken met een lastige pup die moet worden gecorrigeerd (als het om een teefje gaat) of om een gewonde prooi. In het laatste geval kan hun killer instinct naar boven komen. Dat verschilt per hond.
verba volant, scripta manent.
Maak je ton leeg. En laat je hond de lege ton zien. Misschien werkt dat. Dan ziet ie dat ie zich voor niks zo druk maakt.
Maar je ziet dan toch wel of hij wild van blijdschap en enthousiasme is, of dat hij boos/gefrustreerd/angstig etc is?
Dacht hij niet per ongeluk dat het leefde (en dus een prooi was) mijn hond vergist zich ook wel eens X-D

Wat kan helpen is de buddy even rustig te laten zien, zodat hij merkt dat er niets aan in...
Gefascineerd door een vermeend prooigeluid lijkt me. Stervende prooidieren gillen en dat windt de hond, die een roofdier is, ontzettend op.
it's a big club and you ain't in it
brandy38 schreef op 24 mei 2012 @ 19:53:

Nou, haal dat ding maar weer uit de kliko, en laat hem lekker spelen zou ik zeggen.

Nou, het ziet er niet zo verantwoord uit, er zit een ijzeren ring aan (als sleutelhanger). En er zitten ergens batterijen waarschijnlijk om dat geluidje te maken. Mijn hond kluift zijn speelgoedjes af, dus lijkt me niet zo goed idee.

Hij begint nu wat rustiger te worden. Trouwens, het is wel een jachthond. En nooit eerder piepspeeltjes in huis gehad. Misschien dat dit inderdaad zijn jacht instinct naar boven haalt. Grappig, ik heb hem al 12 jaar... dan is dat instinct van ver gekomen... ha ha
Thunderforce schreef op 24 mei 2012 @ 20:16:

[...]

Nou, het ziet er niet zo verantwoord uit, er zit een ijzeren ring aan (als sleutelhanger). En er zitten ergens batterijen waarschijnlijk om dat geluidje te maken. Mijn hond kluift zijn speelgoedjes af, dus lijkt me niet zo goed idee.

Nee, dan heb je gelijk. Helaas voor hem/haar.
Haha, de hond van mn ouders is ook altijd helemaal gek als hij piepbeestjes hoort.. Een balletje met een piepje, een knuffel met een piepje, alles met een piepje..gaat 1 dag mee, bijt het piepje eruit..en dan is het niet meer interessant..
Life is good!
http://www.c1000.nl/aanbiedingen---acties/acties/~/media/C1000/Images/Acties%20en%20Campagnes/2012/EK%20Voetbal/Actiebeeld_700x394.ashx

Mijn zoontje kreeg vanmiddag zo'n piepvogel bij de C1000 en daar werd onze hond ook reuze enthousiast van! Zij wil er mee spelen.
Piepspeelgoed schijnt voor een hond het geluid te zijn van een dier dat ze aan het doden zijn,daarom zijn ze er vaak zo fel op.

Best zielig.
ladytruckster schreef op 24 mei 2012 @ 21:54:

Piepspeelgoed schijnt voor een hond het geluid te zijn van een dier dat ze aan het doden zijn,daarom zijn ze er vaak zo fel op.

Best zielig.

Wat is er zielig aan? Het is toch maar speelgoed, niet een echt beest wat ze dood maken.

En leuke grap... duitse herder ;-)
Vind het ook niet zielig voor het speelgoed,maar voor de hond.

Die denkt zijn wolveninstinct gevonden te hebben.........maar zit in een stom piepding te bijten.

Moet je maar eens kijken,zo gauw die pieper het niet meer doet,kijken ze niet meer naar dat speelgoedje om.
Haha onze pup is ook weg van dat piepding van de c000

Helemaal wild ervan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven