Hond heeft eigenaardige reactie op oranje buddie
donderdag 24 mei 2012 om 19:33
Vanmiddag was ik bij de Coop supermarkt en kreeg ik zo'n lelijke oranje buddie mee. Als je er op drukt komt er een onverstaanbaar geluidje/ muziek uit. Toen ik dat vanmiddag deed, begon mijn hond, die verder altijd heel rustig is, als een gek tegen mij op te springen, naar mijn hand te happen waarin ik die oranje buddie had.
Toen ik daarna nog een keer op dat ding drukte, per ongeluk, begon hij nog wilder te worden. Ik heb dat ding gelijk in de prullenbak gegooid maar nu staat de hond al twee uur aan de prullenbak te krabbelen en te janken. Helemaal uit zijn doen ...
Geen probleem ofzo, maar vraag me zo af waarom hij er zo woest op reageert.
Toen ik daarna nog een keer op dat ding drukte, per ongeluk, begon hij nog wilder te worden. Ik heb dat ding gelijk in de prullenbak gegooid maar nu staat de hond al twee uur aan de prullenbak te krabbelen en te janken. Helemaal uit zijn doen ...
Geen probleem ofzo, maar vraag me zo af waarom hij er zo woest op reageert.
donderdag 24 mei 2012 om 19:45
donderdag 24 mei 2012 om 19:54
Eigenlijk is piepspeelgoed niet verantwoord, sommige honden reageren daar agressief op omdat ze het vergelijken met een lastige pup die moet worden gecorrigeerd (als het om een teefje gaat) of om een gewonde prooi. In het laatste geval kan hun killer instinct naar boven komen. Dat verschilt per hond.
verba volant, scripta manent.
donderdag 24 mei 2012 om 20:16
Nou, het ziet er niet zo verantwoord uit, er zit een ijzeren ring aan (als sleutelhanger). En er zitten ergens batterijen waarschijnlijk om dat geluidje te maken. Mijn hond kluift zijn speelgoedjes af, dus lijkt me niet zo goed idee.
Hij begint nu wat rustiger te worden. Trouwens, het is wel een jachthond. En nooit eerder piepspeeltjes in huis gehad. Misschien dat dit inderdaad zijn jacht instinct naar boven haalt. Grappig, ik heb hem al 12 jaar... dan is dat instinct van ver gekomen... ha ha
donderdag 24 mei 2012 om 20:31
donderdag 24 mei 2012 om 22:01