hond last van haar voor zijn ogen

21-01-2010 14:15 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik heb een Malteser en zijn haar wordt zo lang dat het over zijn ogen gaan hangen.. Hij ziet bijna niets meer.. Je merkt dat hij er last van heeft en heeft veel jeuk aan zijn ogen... Waar kan ik een niet te kitserig haarspeldje kopen op internet? Of nog andere tips?

Groetjes
Knippen?
Naar een trimsalon of zelf knippen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zijn achterste haren vallen ook naar voren dus dat zou er niet uit zien als ik het knip...
Ga eens langs bij een trimmer ; Malthesers moeten toch zo af en toe getrimd worden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Middenscheiding maken en een likkie gel.
ik wil zijn haren laten groeien... ik borstel hem elke dag.. zou sonde zijn al die moeite voor niks
hij gaat 1 x in het half jaar naar de trimmer
quote:Denise20 schreef op 21 januari 2010 @ 14:18:

hij gaat 1 x in het half jaar naar de trimmerDan moet ie vaker
Ja als het uiterlijk belangrijker is dan dat je hond daar de hele dag last en jeuk van heeft en straks misschien een oogontsteking, dan doe je lekker niets. Meer keuzes zijn er niet. Speltje, laten knippen of zelf knippen. Pffff.
maar mijn vraag was toch ook waar ik zon speltje op internet kan kopen?? ik zeg toch niet dat ik hem zo laat zitten?
Striiiiiiiikje!
ja heb al elastiekje geprobeerd maar die haalt ie eruit met zijn pootje... ik zie andere langharige hondjes altijd met strikjes lopen maar ik hou niet van te kitserig... en kan nergens een normale vinden
Ik heb nog nooit een speltje gezien die niet kitscherig is. Moet je de rasvereniging bellen wanneer er bij jou in de buurt een tentoonstelling is binnenkort, daar staan ook altijd van die standjes met dat soort troepjes.
Tjongejonge, en dan zeggen sommige mensen, dat domme vragen niet bestaan.........

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Loop eens over de markt; kraampjes zat met 100'den speldjes.

Ben je al bij de dierenwinkel geweest?
Papilotje erin?

Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:Denise20 schreef op 21 januari 2010 @ 14:27:

ja heb al elastiekje geprobeerd maar die haalt ie eruit met zijn pootje... En waarom zou hij dat doen, denk je?
Inruilen voor een deense dog misschien?
Agossie, xDoortjex.. wat zielig.. toch?
Koop "mensen" speldjes in het zwart. Als je niks opvallends wil.

Euh eigenlijk wat Bianca dus al zegt.
Nu even gewoon advies, zonder gekke plaatjes

Zet de schaar erin. Als dat beestje elastiekjes niet fijn vindt en eruit haalt en hij heeft last van dat haar, knip het dan af.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:Mariska76 schreef op 21 januari 2010 @ 14:34:

[...]

En waarom zou hij dat doen, denk je?

Als je hond last heeft van jeukende ogen, zul je toch snel een oplossing moeten bedenken, want het kan een teken zijn van een (beginnende) oogontsteking.

Misschien is jouw wens om 'zijn haar te laten groeien' niet zo realistisch? Wat is belangrijker, jouw wens, of de gezondheid van je hond?

Honden zijn geen poppen. Ze houden meestal niet van elastiekjes, speldjes of dat soort rommel in hun haar. Bovendien zijn de oogharen van langharige honden vaak ook erg lang en je loopt kans dat je die ook meebindt met de rest van het staartje dat je wilt wegspelden. Dat doet ongelooflijk veel zeer aan hun oogleden.
Gewoon alles naar voren kammen, knippen, heeft ie een hartstikke kekke pony.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Denise20 schreef op 21 januari 2010 @ 14:17:

zijn achterste haren vallen ook naar voren dus dat zou er niet uit zien als ik het knip...Ouders van een jeugdvriendinnetje hadden een prijswinnende Mathezer, daar werden ook gewoon de haren bij de ogen van geknipt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven