Hond slikt cocktailprikker in. Tips?
dinsdag 2 november 2010 om 09:48
Gisteren avond heeft mijn hond (waarschijnlijk) een cocktailprikker ingeslikt. Niemand heeft gezien dat hij het daadwerkelijk heeft ingeslikt, maar het prikkertje was nergens terug te vinden.
Hierna had hij geen moeite met slikken en eten doet hij ook gewoon. Hij lijkt nergens last van te hebben... maar toch ben ik bezorgd. Volgende week moet hij sowieso naar de DA voor iets anders, dan kunnen ze direct kijken of hij het echt ingeslikt heeft.
Ik las ergens dat het helpt om veel peperkoek te geven. Weet iemand dit? Vanmorgen heb ik hem uitgelaten en hij heeft gewoon gepoept. Ook las ik ergens dat hout pas na 2 dagen weg kan zijn, ergens anders las ik weer dat het blijft zitten en noem maar op.
Heeft iemand tips of dingen waar ik op moet letten?
Hierna had hij geen moeite met slikken en eten doet hij ook gewoon. Hij lijkt nergens last van te hebben... maar toch ben ik bezorgd. Volgende week moet hij sowieso naar de DA voor iets anders, dan kunnen ze direct kijken of hij het echt ingeslikt heeft.
Ik las ergens dat het helpt om veel peperkoek te geven. Weet iemand dit? Vanmorgen heb ik hem uitgelaten en hij heeft gewoon gepoept. Ook las ik ergens dat hout pas na 2 dagen weg kan zijn, ergens anders las ik weer dat het blijft zitten en noem maar op.
Heeft iemand tips of dingen waar ik op moet letten?
dinsdag 2 november 2010 om 09:55
dierenarts heb ik al gebeld, die zei hetzelfde over perforatie, maar hij zei ook dat het zeer onwaarschijnlijk is dat hij het nu niet zo voelen en gewoon normaal door zou gaan zoals altijd. aangezien wij het ook niet zeker wisten zou het wel niks zijn volgens hem...
Ben wel een beetje bezorgd, hij is ook nog maar een puppy.
Ben wel een beetje bezorgd, hij is ook nog maar een puppy.
dinsdag 2 november 2010 om 09:57
Ik denk dat het niet veel anders is dan een splinter en ik wil niet weten hoeveel splinters de oude hond van mijn vriend binnen gekregen heeft in haar leven. Die verslond takken bij bosjes. Ze is uiteindelijk overleden door kanker / ouderdom. (13jr)
Als je je zorgen maakt zou ik even de dierenarts bellen voor tips.
Als je je zorgen maakt zou ik even de dierenarts bellen voor tips.
dinsdag 2 november 2010 om 10:05
Hondje van mijn tante had een keer een naald ingeslikt het de draad er nog in. De draad kwam er wél uit, maar de naald had de hele hond opengehaald. Hij moest dus geopereerd worden en toen kwam het goed. Misschien dat de prikker door het vocht in de maag wat week wordt, en dan minder schade zal aanrichten? Zou de dierenarts geen echo willen maken?
Succes, ook voor je hondje.
Succes, ook voor je hondje.
dinsdag 2 november 2010 om 10:07
De DA had er niet zo'n haast mee... dan lijkt het alsof het niet erg is maar toch zit je er mee en ben je ongerust tot het eruit komt.
Baal er ook van dat ik niet in de buurt was toen het gebeurde en dat degene die er wel bij waren niet even snel gehandeld hebben door het eten af te pakken. Die waren bang dat hij zou bijten. Daar kan ik zo slecht tegen!!
Baal er ook van dat ik niet in de buurt was toen het gebeurde en dat degene die er wel bij waren niet even snel gehandeld hebben door het eten af te pakken. Die waren bang dat hij zou bijten. Daar kan ik zo slecht tegen!!
dinsdag 2 november 2010 om 10:12
Ik zou toch gewoon naar de dierenarts gaan. Ondanks dat die er misschien de de noodzaak niet van inziet. Liever misschien voor niets, dan een maagperforatie. Daar word je helemaal niet vrolijk van.
Peperkoek is wel een truukje waarmee je dingen in de darmen als het ware kunt verpakken zodat ze met de ontlasting naar buiten komen.
Peperkoek is wel een truukje waarmee je dingen in de darmen als het ware kunt verpakken zodat ze met de ontlasting naar buiten komen.
dinsdag 2 november 2010 om 12:45
Was daar niet ooit een House-aflevering van? Maar dan geen hondje maar een jonge man. Die prikker baande zich al prikkend een weg door zijn lijf, waardoor de knul steeds weer andere verschijnselen had en het team van House lange tijd voor raadsels zette. Het liep wel goed af.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 2 november 2010 om 13:42
wat er in een House aflevering is gebeurt heb ik meegemaakt toen ik bij een dierenarts stage liep. Er was een hond die steeds op een andere plek een wondje had wat steeds een beetje ontstoken was, bleek een sateprikker te zijn die door het lichaam dwaalde. De hond heeft er niks aan over gehouden.
Veel honden krijgen splinters hout binnen en dit kan geen kwaad! Ze spelen vaak genoeg met takken ed en houden hier bijna nooit wat aan over. Ik zou het goed in de gaten houden, zolang hij goed eet en poept en geen bloed bij de ontlasting heeft zal het wel goed gaan. Zodra de hond minder eetlust heeft of een afwijking aan de ontlasting zou ik de DA gelijk weer bellen
Succes ermee!
Veel honden krijgen splinters hout binnen en dit kan geen kwaad! Ze spelen vaak genoeg met takken ed en houden hier bijna nooit wat aan over. Ik zou het goed in de gaten houden, zolang hij goed eet en poept en geen bloed bij de ontlasting heeft zal het wel goed gaan. Zodra de hond minder eetlust heeft of een afwijking aan de ontlasting zou ik de DA gelijk weer bellen
Succes ermee!
a docter a day keeps the apple away
dinsdag 2 november 2010 om 21:25
Ik zou niet direct zeggen dat het geen kwaad kan. De kans is niet heel groot, maar zeker geen 0%!
Net zoals in de aflevering van House, kan een sateprikker/cocktailprikker gaan zwerven door het lichaam. Ik heb wel eens honden gezien die hele sateprikkers (dus de lange variant!) uit poepen. Geen idee hoe ze dat doen, want darmen zijn absoluut niet recht. Maar ook vaak genoeg gezien dat het heel erg fout ging.... Prikken door lever, milt en evt zelfs het hart. Het nadeel is dat je niet zeker weet of hij het opgegeten heeft, anders had je meteen in kunnen grijpen. Je kan niet zo veel doen (ontbijtkoek helpt in dit geval helemaal niets, het schijnt sowieso niet te werken... maar voor je gevoel doe je wat) behalve afwachten. Wordt je hond ziek, ook over een langere tijd!, denk dan aan de eventuele sateprikker.... Succes!
Net zoals in de aflevering van House, kan een sateprikker/cocktailprikker gaan zwerven door het lichaam. Ik heb wel eens honden gezien die hele sateprikkers (dus de lange variant!) uit poepen. Geen idee hoe ze dat doen, want darmen zijn absoluut niet recht. Maar ook vaak genoeg gezien dat het heel erg fout ging.... Prikken door lever, milt en evt zelfs het hart. Het nadeel is dat je niet zeker weet of hij het opgegeten heeft, anders had je meteen in kunnen grijpen. Je kan niet zo veel doen (ontbijtkoek helpt in dit geval helemaal niets, het schijnt sowieso niet te werken... maar voor je gevoel doe je wat) behalve afwachten. Wordt je hond ziek, ook over een langere tijd!, denk dan aan de eventuele sateprikker.... Succes!