Hond van de buren blaft non-stop

13-11-2009 19:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... altijd als de buren weg zijn, blaft hun hond CONSTANT. Echt uuuuuurenlang aan één stuk. Ik word er gek van! En ik woon in een 2-onder-1 kap, dus je hoort het best goed in mijn woonkamer . Ik hoor het zelfs als ik de tv hard heb aanstaan (nu dus), irritant zeg!!

Vinden jullie dat ik de buren er eens op moet aanspreken? Maar wat zouden ze er in hemelsnaam aan kunnen doen?
Hoi,

Jeetje wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je er helemaal knettergek van wordt.

Ik heb zelf een hond (die blaft gelukkig niet als ik weg ben..heb ik nagevraagd bij de buren) maar ik zou het heel graag willen weten als mijn buren er last van zouden hebben!

Ik zet trouwens altijd de radio zachtjes aan als ik wegga..dan heeft de hond nog geluiden om zich heen. Misschien dat je dat zou kunnen voorstellen aan je buren ofzo. Verder weet ik niet precies hoe het contact tussen jou en je buren is..maar ze erover aanspreken moet kunnen toch??

Succes ermee!
Zeker zou je ze hierover moeten aanspreken.

Misschien hebben ze het helemaal niet in de gaten.

Het is volgens mij (nu heb ik zelf geen hond) niet goed als een hond contstant blaft als er niemand thuis is.

Er is hier zeker wel iets aan te doen.
Miekje, dank je voor je reactie. Het contact met de buren is wel goed, dus ik denk wel dat ik het ze eens zou kunnen zeggen. Ik vind dat wel een beetje vervelend, ben bang hoe ze zullen reageren ofzo. Maar proberen kan natuurlijk! Goeie tip van die radio, wie weet werkt het voor de buurhond ook :P.

Hoe is het trouwens mogelijk dat een hond urenlang blaft? Wordt-ie niet moe? Heeft-ie niet door dat ze er echt niet zijn? Haha!
Mijn advies is om vooral niet ineens op een avond tegen hun tekeer te gaan wanneer ze net thuis komen.

Wel naar hun toe gaan wanneer ze al een tijdje thuis zijn en het liefste overdag.

Overdrijf het ook niet. Hou het realistisch. Dus niet ineens zeggen dat het iedere ochtend raak is terwijl dat niet het geval is. Je buren nemen je dan niet (terecht) meer serieus.

*spreekt uit ervaring, moge dat duidelijk zijn*
je hebt tegenwoordig ook van die anti-blaf apparaten..zijn van die kastjes die een geluid produceert waar een hond niet tegen kan (wij mensen horen dat niet) zodra doggie blaft,dan gaat dat geluid af,en zou hij op den duur met blaffen gaan kappen. ik heb er geen ervaring mee maar missch is dat een oplossing? laten de buren zoiets aan gaan schaffen.
Tegen ze zeggen natuurlijk. Er zijn verschillende oplossingen.
Gewoon zeggen, niks raars aan. Gaan je buren dan over de rooie, dan is er met hen iets mis
Het kan zijn dat de hond niet alleen kan zijn en daarom blaft. Ik zou eens met de buren gaan praten. Ik doe zelf ook altijd de radio zachtjes aan als ik weg ben. Maar ik heb 3 honden, en die zijn dus absoluut niet eenzaam.

Gewoon; praten. Op een normale, leuke manier. Samen een oplossing zoeken. En dan bedoel ik niet in een blafband of apparatuur dat de hond "pijn" doet als hij blaft.

Het probleem ligt wel bij de buren natuurlijk. Als de hond niet alleen kan zijn moeten zij daar een diervriendelijke oplossing voor zoeken. Zijn ze vaak weg? Je kunt oefenen door elke keer een klein poosje weg te gaan en dan bijv na 10 minuten door de achterdeur weer binnen te komen. (als je voor bent vertrokken) Steeds iets langer. Of een vriendje erbij, scheelt ook vaak.
Ik zou de buren er op aan spreken. Zij weten waarschijnlijk van niets, en zullen er misschien blij mee zijn dat je het ze verteld.

En ze gelijk erbij vertellen dat er tegenwoordig hond-vriendelijke anti-blaf banden zijn. Die verspreiden een citronella luchtje als de hond blaft.
Arme hond. Het arme beestje heeft verlatingsangst. De ene hond sloopt, de andere gaat blaffen en de andere gaat janken. Je móet ze hierop natuurlijk aanspreken want dit kan natuurlijk niet. Vervelend voor jou, vervelend voor de hond en vervelend voor de hele buurt.

Hier staat goed uitgelegd hoe je dit gedrag kan afleren, ze zullen hem dus moeten trainen. Dit is het meest diervriendelijk. Een hond zal moeten leren weten dat het baasje altijd weer thuis komt. Geef ze de link van deze website en zorg ervoor dat ze hiermee aan de slag gaan.

Mocht dit na veel trainen niet baten dan kunnen die antiblaf-apparaten ook een uitkomst zijn maar daarmee wordt het beestje niet van zijn verlatingsangst afgeholpen.

Succes!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
ja hoor, gewoon vriendelijk even mededelen op een moment dat ze thuis zijn overdag of vroeg in de avond. Wat ze ermee doen is een tweede natuurlijk maar er zijn zoveel manieren daarvoor dat je best van ze mag verwachten dat ze proberen de overlast te beperken.
Zeker....wij wisten ook niet dat onze hond (af en toe gelukkig) behoorlijk kan blaffen....terwijl hij lekker ligt te slapen als wij thuis komen...Zolang je het niet verteld, weten ze het vast niet...zolang ze het probleem niet weten, komt er ook geen oplossing.

Bij ons: Hond kon vanaf bank de vensterbank op...hebben nu de bank een halve meter van de vensterbank afgezet en ik denk dat hij nu niet meer blaft...buurvrouw zou ons mailen als er geblaft is...en ik hoor niks meer van dr.....
Wat zielig voor die hond!! Waarom nemen mensen toch een hond als ze m vervolgens de godganse dag alleen thuis laten??!! In jouw geval zou ik dus aanbieden het beestje bij mij te dumpen als zij weg zijn! Leuk toch?
Je moet zeker eens met je buurtjes gaan kletsen. Het is fijn voor hun als ze weten wat hun hond uitspookt als ze weg zijn. Zelf heb ik met mijn eigen hond ook in het begin veel problemen gehad mbt het geluid dat ze produceerde als we er niet waren. Ik ben hier meerdere malen door de buurman op aangesproken. Het is verekte moeilijk om dat irritante geblaf eruit te krijgen maar het is ook zeker niet de bedoeling dat dieren overlast veroorzaken bij hun buren. Als ik lang weg moest zorgde ik voor oppas. Mijn mobiele en thuis telefoonnr. bij de buren achter gelaten. Tevens het nummer van mijn ouders. Mocht het niet meer te houden zijn dan konden ze de hond ophalen. En... verder natuurlijk vanalles geprobeerd om die hond dat af te leren. Niets hielp. Uiteindelijk de DAP verstuiver geprobeerd en dat werkte thank god. Als ik nu weg ga is ze stil. Ik heb de buren nog wel regelmatig nagevraagd maar ze horen haar niet meer.

Om een lang verhaal kort te maken. Ga gewoon eens praten met je buren. Hoeft niet gelijk boos te worden ofzo maar gewoon zeggen dat je er last van hebt. Of ze willen proberen dat op te lossen. En natuurlijk niet verwachten dat het dan de volgende dag gelijk opgehouden is. Geef ze wel de tijd. En hou ze regelmatig op de hoogte van hoe het nu gaat. Ook als het niet verbeterd. Nu weten ze niets, misschien niet eens dat hun hond blaft als ze weg zijn. Dat is moeilijk oplossen.
quote:trolletje schreef op 13 november 2009 @ 20:11:

je hebt tegenwoordig ook van die anti-blaf apparaten..zijn van die kastjes die een geluid produceert waar een hond niet tegen kan (wij mensen horen dat niet) zodra doggie blaft,dan gaat dat geluid af,en zou hij op den duur met blaffen gaan kappen. ik heb er geen ervaring mee maar missch is dat een oplossing? laten de buren zoiets aan gaan schaffen.De goedkope zijn 3x niks. De dure zijn duuuuur! en heb ik dus geen ervaring mee. De DAP verstuiver (zit een feromoon in dat de moederhond uitscheidt) werkt kalmerend en ontspannend en heeft bij mijn hond oplossing geboden.
quote:ydoj schreef op 13 november 2009 @ 21:52:

Wat zielig voor die hond!! Waarom nemen mensen toch een hond als ze m vervolgens de godganse dag alleen thuis laten??!!Nu ga ik even zeuren hoor... TO heeft namelijk helemaal niet in haar topic geschreven dat het beestje de godganse dag alleen is. Soms blaft de hond uren. Dat is wat anders. Soms zijn er dagen dat je je hond even wat langer thuis moet laten. Als dit niet dagelijks het geval is dan is daar niets mis mee. (al moet het natuurlijk niet zo zijn dat de buren hinder ondervinden ervan)
hompeltjepompeltje schreef op 13 november 2009 @ 22:06

Nu ga ik even zeuren hoor... TO heeft namelijk helemaal niet in haar topic geschreven dat het beestje de godganse dag alleen is. Soms blaft de hond uren. Dat is wat anders. Soms zijn er dagen dat je je hond even wat langer thuis moet laten. Als dit niet dagelijks het geval is dan is daar niets mis mee. (al moet het natuurlijk niet zo zijn dat de buren hinder ondervinden ervan)[/quote]

Ok, de godganse dag staat er niet, maar wel constant, uuuuuurenlang. Vind 3 uur toch wel echt de max om een hond alleen te laten, tenzij ie een tuin ter beschikking heeft. Maar goed, das een andere discussie..
Nobel punt heb je. Natuurlijk laat je je hond zo min mogelijk alleen. Maar soms ontkom je er niet aan. Ook de prachtige 3uur max die jij stelt niet. Zelfs ik ontkom er soms niet aan, terwijl ik afgekeurd ben en dus vrijwel altijd thuis ben.
Er zijn heel veel mensen (met kinderen) die het geweldig vinden om een oppashond te hebben. Ik werk zelf ook fulltime, en vind het gewoon niet prettig als ze alleen thuis zit. Maar mijn buren/kennissen staan te springen om met m´n hond te spelen en uit te laten. Nou heb ik ook wel een hele leuke hond!!

Maar ik bedoel, misschien idee voor TO om het idee van hondenoppas, uitlaatcentrale te opperen. Als er in ieder geval echt sprake van is dat dit een dagelijks probleem is.
Ik zou het ook zeggen. Gewoon aardig brengen en niet pissig er naartoe gaan. Misschien weten ze het zelf ook niet dat de hond dat doet. Ik wist het niet van mijn hond (doet het ook gelukkig niet meer). Kwam er toevallig achter. Ben toen naar de buren gegaan en die zeiden dat ze het vaker deed. Ben toen gaan trainen met haar en steeds gaan polsen bij de buren of ze nog last hadden, maar gelukkig horen ze niets meer.
Nee hoor, het is niet iedere dag, ze laten het arme dier heus niet altijd alleen. Maar natuurlijk gaat iedereen wel eens een avondje uit, of gaat de buurvrouw een halve dag werken... en dan is het prijs.

Net hoorde ik hun auto oprijden, de deur opengaan en... het blaffen stoppen! Tja!

Maar goed, ik ga binnenkort eens met ze praten. Ben benieuwd.
Succes! Laat je nog even weten hoe het gegaan is EvaViva? Fijn trouwens dat de buren weer thuis zijn. Kan je in elk geval rustig de nacht in.
quote:Gebakkie schreef op 13 november 2009 @ 20:27:

Arme hond. Het arme beestje heeft verlatingsangst. De ene hond sloopt, de andere gaat blaffen en de andere gaat janken. Je móet ze hierop natuurlijk aanspreken want dit kan natuurlijk niet. Vervelend voor jou, vervelend voor de hond en vervelend voor de hele buurt.

Hier staat goed uitgelegd hoe je dit gedrag kan afleren, ze zullen hem dus moeten trainen. Dit is het meest diervriendelijk. Een hond zal moeten leren weten dat het baasje altijd weer thuis komt. Geef ze de link van deze website en zorg ervoor dat ze hiermee aan de slag gaan.

Mocht dit na veel trainen niet baten dan kunnen die antiblaf-apparaten ook een uitkomst zijn maar daarmee wordt het beestje niet van zijn verlatingsangst afgeholpen.

Succes!

Nee, en je ontneemt hem de kans om zich te uiten. Los inderdaad de oorzaak op en ga geen symptomen bestrijden. Erg oneerlijk en slecht voor het dier.

Ik snap niet dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en het blaffen gaan bestrijden, terwijl de hond in angst blijft zitten.
De hond van onze onderbuurvrouw blaft ook constant als ze weg is. Ik vind dat ook heel irritant, wij slapen pal boven haar voordeur, waar die hond dan gaat zitten blaffen en huilen. Dat kan tot half 2 's nachts doorgaan.

We hebben het een keer tegen haar gezegd en ze was zich van niets bewust, schrok er ook van. Ze was blij dat we dit tegen haar zeiden, nu regelt ze altijd dat iemand op haar hondje past zodat die ook niet alleen is.

Laatst kregen we zelfs een telefoontje van haar dat ze weg moest en geen oppas had kunnen vinden, dus dat we ons konden voorbereiden op een avond blaffen.

En dan is het al weer minder irritant als je het hoort :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven