Hond van de buren blaft non-stop

13-11-2009 19:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... altijd als de buren weg zijn, blaft hun hond CONSTANT. Echt uuuuuurenlang aan één stuk. Ik word er gek van! En ik woon in een 2-onder-1 kap, dus je hoort het best goed in mijn woonkamer . Ik hoor het zelfs als ik de tv hard heb aanstaan (nu dus), irritant zeg!!

Vinden jullie dat ik de buren er eens op moet aanspreken? Maar wat zouden ze er in hemelsnaam aan kunnen doen?
quote:trolletje schreef op 13 november 2009 @ 20:11:

je hebt tegenwoordig ook van die anti-blaf apparaten..zijn van die kastjes die een geluid produceert waar een hond niet tegen kan (wij mensen horen dat niet) zodra doggie blaft,dan gaat dat geluid af,en zou hij op den duur met blaffen gaan kappen. ik heb er geen ervaring mee maar missch is dat een oplossing? laten de buren zoiets aan gaan schaffen.Zielig voor de hond. Dat is net zoiets als je hond af leren te trekken aan de lijn door hem een wurgband om te doen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 13 november 2009 @ 21:55:

Nu weten ze niets, misschien niet eens dat hun hond blaft als ze weg zijn. Dat is moeilijk oplossen.Mijn ouders hebben in een vroeger huis de buren op de koffie uitgenodigd, omdat de verder lieve oude mensen het eigenlijk het niet wilden geloven.
quote:Starshine schreef op 16 november 2009 @ 11:10:

[...]

Zielig voor de hond. Dat is net zoiets als je hond af leren te trekken aan de lijn door hem een wurgband om te doen.Jah terwijl dat trekken aan de lijn heel simpel opgelost kan worden door te werken met beloningssnoepjes. Elke keer als de riem slap hangt hond een voertje geven. Dat hebben ze gauw genoeg door.
Jankende hond bij de buren

Soortgelijk topic. Sterkte!
quote:marijn_81 schreef op 16 november 2009 @ 11:04:

De hond van onze onderbuurvrouw blaft ook constant als ze weg is. Ik vind dat ook heel irritant, wij slapen pal boven haar voordeur, waar die hond dan gaat zitten blaffen en huilen. Dat kan tot half 2 's nachts doorgaan.

We hebben het een keer tegen haar gezegd en ze was zich van niets bewust, schrok er ook van. Ze was blij dat we dit tegen haar zeiden, nu regelt ze altijd dat iemand op haar hondje past zodat die ook niet alleen is.

Laatst kregen we zelfs een telefoontje van haar dat ze weg moest en geen oppas had kunnen vinden, dus dat we ons konden voorbereiden op een avond blaffen.

En dan is het al weer minder irritant als je het hoort :-)Zo da's netjes zeg. Zo heb ik ook bij de buurtjes wel eens een briefje door de bus gedaan dat ik weg moest een aantal uur. En dat ze mijn ouders konden bellen als het te erg zou worden.
EvaViva, heb je al met de buurtjes gepraat ?
Hoi hompeltje! Nee nog niet... het is nu weer een paar dagen/avonden stil geweest. (Of: ik zit nog moed te verzamelen.)
nou ja sterkte dan maar. Fijn trouwens dat het de laatste dagen weer stil is.
Ik heb ook zo'n fijne buurhond ....al 7 jaar. En al 7 jaar blaft buurhondje zo'n beetje de hele dag door. Schijtziek word ik ervan!

Ik heb de buren al meerdere keren aangesproken of ze er nou niet eens wat aan kunnen doen. Dan is het weer een tijdje rustig, maar na een paar dagen/ weken begint de ellende weer.

Ik snap het ook niet. Als je nou weet dat je hond blaft als 'ie alleen thuis is, dan neem je toch hond mee of zorgt dat 'ie niet alleen thuis is? Of is dat heel raar gedacht van mij?
Nee hoor, geen rare gedachte. En natuurlijk is het handig om je hond te leren niet te blaffen als ie alleen thuis is. En als dat al jaren niet lukt... zou ik persoonlijk een gedragstherapeute inschakelen. Ik heb na een aantal maanden zelfs al op dit punt gestaan. Vond het zo naar dat de buren er last van hadden. Je wilt toch graag een fijn contact met de buren. Daar moet zo'n hond niet tussen komen te staan.
Hier hebben de buren ook sinds kort een hond. Hij is nog jong, misschien een maand of 3, 4.

Wij hebben helaas geen goed contact met de buren.

Nu wil ik hetzelf even aankijken, misschien dat hij nog moet wennen aan het alleen thuis zijn.

Maar hoe los ik het over een maand of wat op?
Je buren moeten dit probleem oplossen. Maar mogelijk intereseert het hen dat probleem niet. Daarom is het alvast nodig dat je precies noteert op welke tijden de hond blaft en van hoe lang tot hoelang. Dan kun je dit later aankaarten bij de politie wegens geluidsoverlast.

Ik vind het voor de hond eerlijk gezegd nog veel erger. Die doet dit niet om jou te pesten, maar die zit te lang en te veel alleen en raakt daarvan in de stress. Een hond is geen solitair dier en die moet je niet te veel alleen laten.

Als het bij de politie niet lukt, kun je eens vragen of de dierenbescherming er een praatje gaat maken.
Ik neem de hond uiteraard niks kwalijk. Juist omdat het nog zo'n jong dier is vind ik het extra zielig.

Inmiddels zit hij 2 uur lang achter elkaar te blaffen en te janken. Ik word daar wel getikt van... Ik zit hier niet echt ontspannen.

Het is zo balen dat de buren niet echt aardig zijn. Ik zie me niet op hun afstappen.
Of de buren nu aardig zijn of niet, kaart het aan! Want niet elke hondeneigenaar weet dat zijn hond zo zit te janken en blaffen als hij weg is. En juist nu de hond nog klein is, is dit gedrag nog te veranderen. Ik neem het geluid van mijn pup altijd op en als hij (sporadisch) herrie heeft gemaakt, bied ik mijn excuses aan bij de buren.
Toen wij nog een hond hadden hebben we met onze buren afgesproken dat zij het ons zouden melden als de hond veel zou blaffen als ze alleen was (ook toen we verhuisden dezelfde afspraak met de nieuwe buren gemaakt).

Gelukkig heeft ze nooit geblaft en kon ze heel goed alleen zijn. Anders hadden we als oplossing (ooit eens als advies gehad voor mocht het nodig zijn) om zelf even een poosje bij de buren blijven en als de hond gaat blaffen haar laten schrikken door de brievenbus te klepperen of een klop op de deur geven.

Ik weet dus niet of dat echt werkt hoor want het is nooit nodig geweest.
Wij hebben sinds kort 1 hond ipv 2 (dus hond niet gewend om helemaal alleen te zijn). Na een paar weken ben ik even langs de buren geweest om te vragen, of ze de hond wel eens hoorden als wij weg waren en/of dat hij veel aan het blaffen was.

Ik zou dat ten eerste heel vervelend vinden voor de buren maar ten tweede zou ik het ook heel vervelend vinden voor de hond, dat betekent dus dat hij angstig/onrustig is! Ik zou het dus gewoon inderdaad op een vriendelijke toon vertellen aan je buren, ook dat je je een beetje zorgen maakt om de hond, omdat het best wel akelig klinkt.

Ik denk dat als beiden fulltime of parttime werken, het lang niet altijd haalbaar is om oppas te regelen. Tenminste dat is voor mijn eigen situatie niet haalbaar (hoeft ook niet gelukkig).

Waarschijnlijk zullen ze de hond dus moeten trainen en dat kost tijd...dagen, weken, misschien zelfs maanden. Dus wees niet boos of geirriteerd als er niet direct verbetering optreedt. Je zou misschien wel met je buren kunnen afspreken dat jij voor feedback zorgt of het beter/slechter gaat.
Gewoon vriendelijk er op aan spreken,waarschijnlijk weten ze het niet.

En je kan ze idd de top geven de radio zachtjes aan te zetten

,mijn moeder doet dat ook en dan op zo een praatzender

(dan hoort hij mensen praten op de achtergornd)
quote:nikki_28 schreef op 07 september 2010 @ 18:51:

Gewoon vriendelijk er op aan spreken,waarschijnlijk weten ze het niet.

En je kan ze idd de top geven de radio zachtjes aan te zetten

,mijn moeder doet dat ook en dan op zo een praatzender

(dan hoort hij mensen praten op de achtergornd)Ik doe dat ook regelmatig, maar ik denk niet dat dit werkt bij een hond die al zoveel blaft als er niemand thuis is. Ik denk hooguit dat het een hulpmiddel kan zijn, wanneer ze de hond wat meer getraind hebben.
Geef je buren de tip van de blafband. Mijn buren hebben 'n paar maanden geleden zo'n klein kutkeffertje aangeschaft dat de godganse tijd als ie buiten in de tuin is loopt te blaffen. Blijkbaar hebben ze zelf het idee gehad van de blafband, want ik hoorde laatst 't beest weer blaffen en toen ging puberzoon tegen moeder te keer dat ze die band niet voor niks had en 'm aan moest doen. Prima opgelost dus!
Ik ben bij ze langsgeweest. De hond zit op training en ze zijn er mee bezig. Dit kan wel even duren inderdaad.

Ik wacht het maar even af...ze weten nu in ieder geval dat wij er wel 'last' van hebben.
Goed dat je gegaan bent! En heel fijn dat ze het weten en er aan werken. Ik hoop voor jou en voor de hond dat het snel beter gaat.
quote:elninjoo schreef op 07 september 2010 @ 19:55:

Geef je buren de tip van de blafband. Mijn buren hebben 'n paar maanden geleden zo'n klein kutkeffertje aangeschaft dat de godganse tijd als ie buiten in de tuin is loopt te blaffen. Blijkbaar hebben ze zelf het idee gehad van de blafband, want ik hoorde laatst 't beest weer blaffen en toen ging puberzoon tegen moeder te keer dat ze die band niet voor niks had en 'm aan moest doen. Prima opgelost dus!

Dat is natrappen. die hond heeft het al moeilijk, zit in de stress en daar geeft hij uiting aan. En dan wordt hij daarvoor ook nog eens gestrafd.

Ik hoop dat de training gaat helpen. MAar tot nog toe zit die hond daar alleen en wordt hij niet begeleid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven