Hond van m'n vriend zijn ouders

12-09-2018 20:41 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden een hele lieve vriend. Hij woont momenteel bij zijn ouders, na relatiebreuk bleef zijn ex in de huurwoning wonen dus hij is tijdelijk naar zijn ouders gegaan.

Op zich geen probleem, aardige mensen, bemoeien zich nergens mee en hij heeft 2 ruime kamers + een eigen wc/douche.

Maar wat mij stoort is hun hond. Ze hebben een hond die bijna nooit wordt uitgelaten (alleen mijn vriend loopt 's ochtends en 's avonds een rondje met de hond, overdag werkt hij dus dan kan hij dat niet doen) en die hond doet zijn behoeftes in een lege slaapkamer. Vol poep en pies ligt het daar. Mijn vriend heeft het regelmatig opgeruimd, vloer geschrobd met chloor maar heeft geen nut, paar dagen later ligt het weer vol poep en pies en zijn ouders laten het gewoon liggen. Afgelopen zomer toen wij op vakantie waren en na een week terug kwamen lag er dus poep/pies van een hele week.

De stank trekt ook naar boven naar de kamers van mijn vriend. Reden dat ik daar dus liever niet kom.

Verder zijn zijn ouders keurige mensen, op die ene kamer na is alles keurig schoon en opgeruimd in huis. Mijn vriend heeft zijn ouders er ook meerdere keren op aangesproken dat de hond overdag wanneer hij werkt ook moet worden uitgelaten, maar hun antwoord is dan: Uitlaten heeft geen nut want de hond wil zijn behoefte toch niet buiten doen. Grote onzin want als mijn vriend hem uitlaat poept en plast de hond gewoon buiten.

Wie heeft de tip om ervoor te zorgen dat die mensen toch eens doorhebben dat die hond echt uitgelaten moet worden? Ze wonen in een sociale huurwoning, stel de cv ketel gaat kapot en er moet meteen een monteur komen, dan ziet die de drollen e.d. ook liggen, lijkt mij dat ze dan problemen kunnen krijgen met de woningbouw.

Mijn vriend zijn ouders zijn 68 en 69 jaar, beide werken dus niet meer en zijn moeder is 7 dagen per week 24u per dag in huis. Dus tijd om de hond uit te laten is er wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongeloofwaardig verhaal. Wie maakt de boel daar schoon dan? Staat er een kattenbak voor de hond?
Alle reacties Link kopieren
Oh je vriend maakt het af en toe schoon, lees ik nu. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit waar is. Zijn die ouders verstandelijk gehandicapt?
Als het waar is zou ik melding maken want dit vind ik vallen onder dierenleed. (bel 114)
als het echt waar is, zou je de woningbouw kunnen bellen, of de dierenbescherming, of maatschappelijk werk.
Is de hond nog wel gewenst?
Als ze er eigenlijk niet meer naar omkijken ... andere thuis zoeken?

(En als ze daar niet mee akkoord gaan zou ik ook es bellen om info naar de dierenbescherming.
Of een onverwachte controle laten doen door de woningbouw.)
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
12-09-2018 20:44
Wat een ongeloofwaardig verhaal. Wie maakt de boel daar schoon dan? Staat er een kattenbak voor de hond?
Nee die hond poept en plast op kranten op de vloer. Daaronder liggen vuilniszakken maar de urine loopt er vaak tussendoor dus trekt wel in de betonnen vloer.
Alle reacties Link kopieren
Zozo een sociale huurwoning met extra badkamer en wc nog?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-09-2018 20:48
Is de hond nog wel gewenst?
Als ze er eigenlijk niet meer naar omkijken ... andere thuis zoeken?

(En als ze daar niet mee akkoord gaan zou ik ook es bellen om info naar de dierenbescherming.
Of een onverwachte controle laten doen door de woningbouw.)
Ander huis zoeken willen ze niet, is een oude hond en ze zijn van mening dat wanneer je een hond neemt dat je hem tot zijn dood moet houden.

Controle door de woningbouw zou een optie zijn, maar hoe? Kan toch moeilijk bellen met valse naam en een reparatieverzoek indienen terwijl er niets kapot is,
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
12-09-2018 20:50
Zozo een sociale huurwoning met extra badkamer en wc nog?
Is niet standaard, extra badkamer hebben ze zelf aan laten bouwen toen mijn vriend zijn moeder erg ziek en slecht ter been was. Verder is de badkamer/wc die hij gebruikt gewoon de "standaard" badkamer met 2e toilet wat wel meer woningen hebben.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 20:54
2.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
12-09-2018 20:47
Als het waar is zou ik melding maken want dit vind ik vallen onder dierenleed. (bel 114)
Helemaal mee eens!! Dit kan
toch echt niet waar zijn hoop ik! O_O
Hoe ging dat dan toen je vriend in zijn oude huurwoning woonde?
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
12-09-2018 20:47
Als het waar is zou ik melding maken want dit vind ik vallen onder dierenleed. (bel 114)
Dit!! Belachelijk zeg! >:-(
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
12-09-2018 20:53
Helemaal mee eens!! Dit kan
toch echt niet waar zijn hoop ik! O_O
Komt vaker voor hoor, zulke types ken ik ook. Jaren geleden bij overburen van m'n ex. Die nodigden ons uit om op de koffie te komen. Kwam binnen, stond toevallig een slaapkamerdeur open en daar lag het ook vol met hopen stront van hun Duitse Herder.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 20:51
Ander huis zoeken willen ze niet, is een oude hond en ze zijn van mening dat wanneer je een hond neemt dat je hem tot zijn dood moet houden.

Controle door de woningbouw zou een optie zijn, maar hoe? Kan toch moeilijk bellen met valse naam en een reparatieverzoek indienen terwijl er niets kapot is,
Woningbouw zou ik erbuiten laten. Straks worden die mensen nog uit huis gezet, dan hebben ze pas écht een probleem (en jouw vriend ook). Dan liever 114. Maar denk er wel goed over na of het je dat waard is.

Ik ben het met die ouders eens dat je een oude hond tot zijn dood moet houden. En als hij echt oud is, dan zal het ook geen eeuwen meer duren voor hij er niet meer is. Als ze verder goed voor hem zijn, waarom zou je je er dan eigenlijk mee moeten bemoeien? Jij woont er niet.

Je kan vragen of ze hem niet kunnen leren op een bak met kattengrit zijn behoefte te doen, of om hem vaker uit te laten. Maar verder is het: hun huis, hun regels.
groenteboerin wijzigde dit bericht op 12-09-2018 20:57
3.53% gewijzigd
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 20:51
Ander huis zoeken willen ze niet, is een oude hond en ze zijn van mening dat wanneer je een hond neemt dat je hem tot zijn dood moet houden.

Controle door de woningbouw zou een optie zijn, maar hoe? Kan toch moeilijk bellen met valse naam en een reparatieverzoek indienen terwijl er niets kapot is,
Ik zou gewoon de woningbouw ook es bellen.

Niet persé de hond vermelden, maar wel zeggen dat je zeer geregeld bij die mensen over de vloer komt en dat het er altijd vréselijk stinkt.
Dat je dat zelf niet vindt kloppen.

Heb je alvast melding gedaan en dan kunnen ze nog altijd zelf beslissen of ze gaan kijken.

(En liefst wel vragen dat als er iets van komt ze je naam niet noemen.
Maar ik gok dat ook andere familie-leden en vrienden en mogelijk zelfs de buren dit ruiken en zien.)
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
12-09-2018 20:54
Hoe ging dat dan toen je vriend in zijn oude huurwoning woonde?
Toen werd de hond nog minder vaak uitgelaten dan nu, misschien dat er toen 2x per week mee gewandeld werd.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-09-2018 20:57
Ik zou gewoon de woningbouw ook es bellen.

Niet persé de hond vermelden, maar wel zeggen dat je zeer geregeld bij die mensen over de vloer komt en dat het er altijd vréselijk stinkt.
Dat je dat zelf niet vindt kloppen.

Heb je alvast melding gedaan en dan kunnen ze nog altijd zelf beslissen of ze gaan kijken.

(En liefst wel vragen dat als er iets van komt ze je naam niet noemen.
Maar ik gok dat ook andere familie-leden en vrienden en mogelijk zelfs de buren dit ruiken en zien.)
Wat is dat nou weer voor achterbaks gedoe? Als je de woningbouw inschakelt, wees dan ajb ook zo'n held dat je dat gewoon zelf aan die ouders vertelt. Liefst voordat je het doet al, zodat ze weten dat het je menens is. Moeten die mensen dan maar helemaal achterdochtig worden omdat ze niet weten wie hen erbij heeft gelapt? Dat kan je toch niet maken, zeg.
groenteboerin wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:02
5.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-09-2018 20:57
Ik zou gewoon de woningbouw ook es bellen.

Niet persé de hond vermelden, maar wel zeggen dat je zeer geregeld bij die mensen over de vloer komt en dat het er altijd vréselijk stinkt.
Dat je dat zelf niet vindt kloppen.

Heb je alvast melding gedaan en dan kunnen ze nog altijd zelf beslissen of ze gaan kijken.

(En liefst wel vragen dat als er iets van komt ze je naam niet noemen.
Maar ik gok dat ook andere familie-leden en vrienden en mogelijk zelfs de buren dit ruiken en zien.)
Beneden ruik je het niet echt, andere familie en vrienden komen nooit boven. Enige wat je beneden wel ruikt is de kattenbak in de hal, maar de stank van boven trekt naar de 2e verdieping waar mijn vriend zijn zolderkamer heeft. Buurvrouw komt ook gewoon bij hun over de vloer, denk niet dat die weet dat het boven zo stinkt.
Alle reacties Link kopieren
Een schrijnende situatie. Kan me niet voorstellen dat zijn ouders zelf happy zijn met deze situatie. Het is toch echt te vies voor woorden en heel erg zielig voor de hond.

Ik zou uitlaathulp voor de hond regelen, dat er mensen de hond op komen halen voor een wandelingetjes wanneer jouw vriend aan het werk is. Er zijn daar best vrijwilligers voor te vinden. Wanneer dat geregeld is ga jij samen met vriend die kamer grondig schoon maken.. Ik vind namelijk niet dat je die oudjes erbij kunt lappen bij de woningbouwvereniging.

https://www.nlvoorelkaar.nl/vrijwilligers/dieren?p=4

https://hondjeuitlaten.nl/

https://www.animalstoday.nl/wat-nu-wand ... ek-baasje/

https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi ... uitlater-1
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
12-09-2018 20:56
Woningbouw zou ik erbuiten laten. Straks worden die mensen nog uit huis gezet, dan hebben ze pas écht een probleem (en jouw vriend ook). Dan liever 114. Maar denk er wel goed over na of het je dat waard is.

Ik ben het met die ouders eens dat je een oude hond tot zijn dood moet houden. En als hij echt oud is, dan zal het ook geen eeuwen meer duren voor hij er niet meer is. Als ze verder goed voor hem zijn, waarom zou je je er dan eigenlijk mee moeten bemoeien? Jij woont er niet.

Je kan vragen of ze hem niet kunnen leren op een bak met kattengrit zijn behoefte te doen, of om hem vaker uit te laten. Maar verder is het: hun huis, hun regels.
Ik woon er inderdaad niet, maar wanneer ik bij mijn vriend ben zit ik wel in die stank en ga ik soms bijna over m'n nek.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 21:02
Ik woon er inderdaad niet, maar wanneer ik bij mijn vriend ben zit ik wel in die stank en ga ik soms bijna over m'n nek.
Dan ga je maar niet bij je vriend zitten. Hij is een volwassen vent, hij kan ook toch bij jou op bezoek komen in plaats van andersom.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
12-09-2018 21:01
Een schrijnende situatie. Kan me niet voorstellen dat zijn ouders zelf happy zijn met deze situatie. Het is toch echt te vies voor woorden en heel erg zielig voor de hond.

Ik zou uitlaathulp voor de hond regelen, dat er mensen de hond op komen halen voor een wandelingetjes wanneer jouw vriend aan het werk is. Er zijn daar best vrijwilligers voor te vinden. Wanneer dat geregeld is ga jij samen met vriend die kamer grondig schoon maken.. Ik vind namelijk niet dat je die oudjes erbij kunt lappen bij de woningbouwvereniging.

https://www.nlvoorelkaar.nl/vrijwilligers/dieren?p=4

https://hondjeuitlaten.nl/

https://www.animalstoday.nl/wat-nu-wand ... ek-baasje/

https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi ... uitlater-1

Uitlaatservice is niet nodig, mijn vriend zijn vader wandelt meerdere keren per dag een eind door de wijk, tijdens die wandelingen kan hij de hond ook meenemen,
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
12-09-2018 21:03
Dan ga je maar niet bij je vriend zitten. Hij is een volwassen vent, hij kan ook toch bij jou op bezoek komen in plaats van andersom.
Dat kan maar ik vind dat het van 2 kanten moet komen, niet altijd bij mij en nooit bij hem.
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 21:04
Uitlaatservice is niet nodig, mijn vriend zijn vader wandelt meerdere keren per dag een eind door de wijk, tijdens die wandelingen kan hij de hond ook meenemen,
Maar dat doet hij dus niet.
Hij laat de hond - waarschijnlijk al jaren - de hele dag zo'n beetje aan zijn lot over, tot je vriend er 's avonds mee buitengaat.
Het is een ingesleten patroon van semi-verwaarlozing dat je toch echt niet verandert krijgt.

Wat gebeurt er als jullie ooit zouden gaan samenwonen?
Valt de hond dan weer terug op 2 wandelingen per week?
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:08
8.42% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven