Hond van m'n vriend zijn ouders

12-09-2018 20:41 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar maanden een hele lieve vriend. Hij woont momenteel bij zijn ouders, na relatiebreuk bleef zijn ex in de huurwoning wonen dus hij is tijdelijk naar zijn ouders gegaan.

Op zich geen probleem, aardige mensen, bemoeien zich nergens mee en hij heeft 2 ruime kamers + een eigen wc/douche.

Maar wat mij stoort is hun hond. Ze hebben een hond die bijna nooit wordt uitgelaten (alleen mijn vriend loopt 's ochtends en 's avonds een rondje met de hond, overdag werkt hij dus dan kan hij dat niet doen) en die hond doet zijn behoeftes in een lege slaapkamer. Vol poep en pies ligt het daar. Mijn vriend heeft het regelmatig opgeruimd, vloer geschrobd met chloor maar heeft geen nut, paar dagen later ligt het weer vol poep en pies en zijn ouders laten het gewoon liggen. Afgelopen zomer toen wij op vakantie waren en na een week terug kwamen lag er dus poep/pies van een hele week.

De stank trekt ook naar boven naar de kamers van mijn vriend. Reden dat ik daar dus liever niet kom.

Verder zijn zijn ouders keurige mensen, op die ene kamer na is alles keurig schoon en opgeruimd in huis. Mijn vriend heeft zijn ouders er ook meerdere keren op aangesproken dat de hond overdag wanneer hij werkt ook moet worden uitgelaten, maar hun antwoord is dan: Uitlaten heeft geen nut want de hond wil zijn behoefte toch niet buiten doen. Grote onzin want als mijn vriend hem uitlaat poept en plast de hond gewoon buiten.

Wie heeft de tip om ervoor te zorgen dat die mensen toch eens doorhebben dat die hond echt uitgelaten moet worden? Ze wonen in een sociale huurwoning, stel de cv ketel gaat kapot en er moet meteen een monteur komen, dan ziet die de drollen e.d. ook liggen, lijkt mij dat ze dan problemen kunnen krijgen met de woningbouw.

Mijn vriend zijn ouders zijn 68 en 69 jaar, beide werken dus niet meer en zijn moeder is 7 dagen per week 24u per dag in huis. Dus tijd om de hond uit te laten is er wel.
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 21:05
Dat kan maar ik vind dat het van 2 kanten moet komen, niet altijd bij mij en nooit bij hem.
Want je zit graag in een vies stinkhuis?

Als dit echt waar is, is er iets goed mis. Hond naar het asiel en renoveren. Klagen de buren niet?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
12-09-2018 21:06
Maar dat doet hij dus niet.
Hij laat de hond - waarschijnlijk al jaren - de hele dag zo'n beetje aan zijn lot over, tot je vriend er 's avonds mee buitengaat.

Wat gebeurt er als jullie ooit zouden gaan samenwonen?
Valt de hond dan weer terug op 2 wandelingen per week?
Dan gebeurt hetzelfde ja, dan zal de hond alleen worden uitgelaten wanneer mijn vriend of zijn broer op bezoek is. De broer van mijn vriend laat de hond op zondagmiddag altijd uit, gaat altijd een half uur met hem wandelen.
Alle reacties Link kopieren
hebben ze geen tuin?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-09-2018 21:07
Want je zit graag in een vies stinkhuis?

Als dit echt waar is, is er iets goed mis. Hond naar het asiel en renoveren. Klagen de buren niet?
Nee, buren komen er gewoon over de vloer. Maar die komen ook niet verder dan de hal en de keuken, daar zitten ze altijd koffie te drinken. Die stinkkamer is boven, Maar een hond van 17 jaar naar het asiel vinden ze geen optie, ze willen hem tot zijn dood houden. Het dier heeft in zijn leven al vele baasjes gehad, zij hebben hem nu 3 jaar en willen niet dat die weer naar een ander adres gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 21:04
Uitlaatservice is niet nodig, mijn vriend zijn vader wandelt meerdere keren per dag een eind door de wijk, tijdens die wandelingen kan hij de hond ook meenemen,
Uitlaatservice is wel nodig, al is het maar voor het welzijn van de hond. Kom op, zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 21:05
Dat kan maar ik vind dat het van 2 kanten moet komen, niet altijd bij mij en nooit bij hem.
Je komt niet bij hem. Je komt bij zijn ouders, die zo goed zijn om hem tijdelijk onderdak te verlenen. Het lijkt me handiger om je energie erin te steken die volwassen vent van je te helpen zo snel mogelijk een eigen woning te vinden. Daar kan hij doen en laten wat hij wil en jou naar hartelust ontvangen.

Serieus, ik snap best dat je het vervelend vindt, zou ik ook vinden. Maar ik vind dat je best voor ogen mag houden dat het uiteindelijk hun huis en hun leven is. Niet dat van jou en je vriend.

Als ze niet goed zijn voor de hond, kan je de dierenbescherming inschakelen. Maar denk goed na wat de gevolgen kunnen zijn en of de hond dan niet nog veel slechter af is (bijvoorbeeld als die hond dan weg moet, of die mensen problemen krijgen met de woningbouw).
groenteboerin wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:17
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rozamunda schreef:
12-09-2018 21:10
hebben ze geen tuin?
Jawel maar ze roepen de hond altijd binnen een minuut of 2 weer binnen en dan heeft die zijn behoefte nog niet gedaan, hij snuffelt altijd eerst een paar minuten tot die zijn behoefte doet, doet die ook wanneer mijn vriend hem uit laat.
Alle reacties Link kopieren
dat is pertinent niet waar
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan jij voorstellen de hond af en toe uit te laten? Arm beest. En anders de diefenbescherming bellen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-09-2018 21:07
Want je zit graag in een vies stinkhuis?

Als dit echt waar is, is er iets goed mis. Hond naar het asiel en renoveren. Klagen de buren niet?
Een hond van 17 naar het asiel? Dat lijkt me nog veel hartelozer dan hem weinig uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
12-09-2018 21:12
Je komt niet bij hem. Je komt bij zijn ouders, die zo goed zijn om hem tijdelijk onderdak te verlenen. Het lijkt me handiger om je energie erin te steken die volwassen vent van je te helpen zo snel mogelijk een eigen woning te vinden. Daar kan hij doen en laten wie hij wil en jou naar hartelust ontvangen.

Serieus, ik snap best dat je het vervelend vindt, zou ik ook vinden. Maar ik vind dat je best voor ogen mag houden dat het uiteindelijk hun huis en hun leven is. Niet dat van jou en je vriend.

Als ze niet goed zijn voor de hond, kan je de dierenbescherming inschakelen. Maar denk goed na wat de gevolgen kunnen zijn en of de hond dan niet nog veel slechter af is (bijvoorbeeld als die hond dan weg moet, of die mensen problemen krijgen met de woningbouw).
Ik kom inderdaad in het huis van zijn ouders, maar mijn vriend stinkt er soms zelf ook naar. De was hangt te drogen op de waslijnen op de overloop, dus die stank trekt ook in de schone kleding. De laatste tijd neem ik al vaak was van hem mee naar mijn huis om het daar te drogen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je punt nu, TO? Wat is de bedoeling van dit topic?
groenteboerin schreef:
12-09-2018 21:15
Een hond van 17 naar het asiel? Dat lijkt me nog veel hartelozer dan hem weinig uitlaten.
Ja, toen ik postte, wist ik al dat dit zou gebeuren. Maar goed, vooralsnog is het een heel hypothetische hond. Ik zou ook geen hond naar het asiel brengen, maar ik zou hem ook niet in een kamer opsluiten waar hij moest plassen en poepen.

Maar je hebt gelijk. Dan zou ik me toch afvragen wat TO ziet in een jongeman die die hond niet even uitlaat voor zijn ouders. Doet zij dat ook af en toe, dat scheelt al een hoop. 17 Jaar is echt heel oud voor een hond, dus ik denk dat het geen jaren hoeft te duren.
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 21:29
24.75% gewijzigd
Deze mag wat mij betreft ook in het topic "Waarom zijn veel mensen van die asociale varkens?". Gatverdamme wat een smeerpijpen.
Dit is niet waar toch? En zo wel waarom zoekt vriend dan geen beter thuis voor de hond.

Ik ken wel mensen die een klein hondje geleerd hebben om op de kattenbak te gaan en waarbij het hondje d.m.v. kattenluik de tuin in kan. Dat vind ik al apart maar dit slaat alles.
TsumTsum schreef:
12-09-2018 21:36
Dit is niet waar toch? En zo wel waarom zoekt vriend dan geen beter thuis voor de hond.

Ik ken wel mensen die een klein hondje geleerd hebben om op de kattenbak te gaan en waarbij het hondje d.m.v. kattenluik de tuin in kan. Dat vind ik al apart maar dit slaat alles.
Komt vaker voor dan je denkt, voor echte mini-hondjes kan een grote kattenbak DE oplossing zijn voor ouderen die hun oude hond niet meer goed uit kunnen laten (maar er wel stapelgek op zijn!).

Deze mensen kan het weinig schelen, ik vind het heel zielig, besef dat een hond het echt vreselijk vindt om in zijn eigen uitwerpselen te moeten zitten. Ik zou je vriend vragen de hond uit te laten en wat minder laconiek te doen over dit vreemde gedrag. Ik zou me zorgen maken over de geestelijke gesteldheid van die mensen, zeker als hij toch gaat wandelen maar de hond niet meeneemt.
Heel bizar maar ik zou het wel aan je vriend overlaten.

Ik vind je vriend wel een watje zeg dat hij dit zo laat gebeuren. Weer bij zijn ouders wonen maar niet denken: dan laat ik de hond uit, maak die kamer elke dag wel schoon. Hij zit er ook maar een beetje bij en kijkt ernaar, ik zou daar niet verliefd van worden.. denk je nooit: man doe er wat aan!!!
Of nog beter: zeg hem dat!
Alle reacties Link kopieren
Nadiaah79 schreef:
12-09-2018 21:05
Dat kan maar ik vind dat het van 2 kanten moet komen, niet altijd bij mij en nooit bij hem.
Tja, dan zit je dus in de stank zolang hij daar woont.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
12-09-2018 22:05
Komt vaker voor dan je denkt, voor echte mini-hondjes kan een grote kattenbak DE oplossing zijn voor ouderen die hun oude hond niet meer goed uit kunnen laten (maar er wel stapelgek op zijn!).

Deze mensen kan het weinig schelen, ik vind het heel zielig, besef dat een hond het echt vreselijk vindt om in zijn eigen uitwerpselen te moeten zitten. Ik zou je vriend vragen de hond uit te laten en wat minder laconiek te doen over dit vreemde gedrag. Ik zou me zorgen maken over de geestelijke gesteldheid van die mensen, zeker als hij toch gaat wandelen maar de hond niet meeneemt.
Heel bizar maar ik zou het wel aan je vriend overlaten.

Ik vind je vriend wel een watje zeg dat hij dit zo laat gebeuren. Weer bij zijn ouders wonen maar niet denken: dan laat ik de hond uit, maak die kamer elke dag wel schoon. Hij zit er ook maar een beetje bij en kijkt ernaar, ik zou daar niet verliefd van worden.. denk je nooit: man doe er wat aan!!!
Of nog beter: zeg hem dat!
Hij laat de hond ook elke ochtend en avond uit, om 6u in de ochtend vertrekt hij naar zijn werk dus overdag wanneer hij aan het werk is kan hij niet even naar huis de hond uitlaten gezien zijn werk op 1,5 uur reizen afstand is. Er is een periode geweest dat hij die kamer elke dag schoonmaakte. Maar zijn ouders willen dat liever niet i.v.m. de geur van schoonmaakmiddelen. Als hij zegt dat het stinkt zeggen hun dat ze niets ruiken, zijn het gewend. De stank is inmiddels al helemaal in de vloer getrokken dus die geur zal er niet eens meer uit gaan.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
12-09-2018 21:28
Ja, toen ik postte, wist ik al dat dit zou gebeuren. Maar goed, vooralsnog is het een heel hypothetische hond. Ik zou ook geen hond naar het asiel brengen, maar ik zou hem ook niet in een kamer opsluiten waar hij moest plassen en poepen.

Maar je hebt gelijk. Dan zou ik me toch afvragen wat TO ziet in een jongeman die die hond niet even uitlaat voor zijn ouders. Doet zij dat ook af en toe, dat scheelt al een hoop. 17 Jaar is echt heel oud voor een hond, dus ik denk dat het geen jaren hoeft te duren.
Mijn vriend laat de hond elke ochtend en avond uit. Om 6u in de ochtend vertrekt hij al op de fiets naar het station en vanaf daar nog een uur in de trein naar zijn werk. In totaal 1,5 uur reistijd enkele reis, hij kan in de middag dus niet even naar huis om de hond uit te laten. Meestal is hij pas tegen 19u weer thuis. Tussen 6u en 19u moet de hond ook uitgelaten worden en dat gebeurd dus niet.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
12-09-2018 21:36
Dit is niet waar toch? En zo wel waarom zoekt vriend dan geen beter thuis voor de hond.

Ik ken wel mensen die een klein hondje geleerd hebben om op de kattenbak te gaan en waarbij het hondje d.m.v. kattenluik de tuin in kan. Dat vind ik al apart maar dit slaat alles.
Het is niet zijn hond, chip staat ook op naam van zijn ouders. Hij kan en mag een hond die niet van hem is niet zomaar weggeven. Vorig jaar hebben zijn ouders nog wel overwogen het dier weg te doen, maar ze konden niemand vinden die zo'n oude hond wilde hebben. Asiel willen ze niet gezien de hond over een paar maanden 18 wordt en ze dus bang zijn dat hij dan tot zijn dood in het asiel zal zitten. Daarom zeggen ze nu dat hij tot zijn dood bij hun blijft.

Zodra de hond is overleden ook kans dat er dan wel weer een andere hond komt. Mijn vriend vertelde me dat het met de vorige hond die ze hebben gehad net zo ging. De eerste weken dat ze hem hadden werd die 4 tot 5 keer per dag uitgelaten, daarna steeds minder, die mocht dus zijn behoefte ook in huis doen. Alleen die hond was na een half jaar wel weer weg omdat die elke nacht keihard jankte (kon niet alleen zijn) en de buren er last van hadden.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 22:37
21.89% gewijzigd
Arme hond! Ik zou echt contact opnemen met de dierenbescherming, dit kan echt niet. Belachelijk dat je schoonvader gewoon gaat wandelen terwijl de hond maar in zijn eigen stront moet liggen.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
12-09-2018 22:35
Arme hond! Ik zou echt contact opnemen met de dierenbescherming, dit kan echt niet. Belachelijk dat je schoonvader gewoon gaat wandelen terwijl de hond maar in zijn eigen stront moet liggen.
De hond ligt niet in die kamer, doet er zijn behoefte en verder ligt hij beneden op de bank bij m'n schoonmoeder op schoot. 'S nachts slaapt die ook gewoon beneden in de woonkamer in zijn mand. Lijkt wel alsof ze hem hebben geleerd dat die kamer bedoeld is om zijn behoefte te doen, want hij doet het ook alleen daar, nooit op andere plekken in huis.
Waarom regelt je vriend geen hondenuitlaatservice
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
12-09-2018 22:42
Waarom regelt je vriend geen hondenuitlaatservice
Heeft geen nut, buurmeisje wil ook wel af en toe met de hond wandelen maar mijn vriend z'n ouders vinden dat niet nodig. Dus al zou hij iemand regelen dan sturen ze diegene weg.
Echt bizar dat je schoonvader gaat wandelen maar de hond thuis laat. Wat bezielt die mensen dat ze zo met die hond omgaan? En wat een smeerpoets, zo wik je toch niet wonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven