hondenbehoefte??

14-08-2012 07:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij eigenlijk 1 ding af: onze hond doet zijn behoefte meestal op een grasveldje en dt ruim ik ook wel op, omdat ze bij mijn wijk controleren, maar soms doet onze hond ook zijn behoefte in de bosjes. Maar gisteren was ik met de hond uit en stond ik stil bij een bosje en hij moest toevallig plassen/ Werd er een raam open gedaan en werd er geschreeuwd door een vrouw: Ruim je dat ook weer op? Waarop ik antwoorde hij is nu aan het plassen en ik wou er nog achteraan zeggen, waar bemoeit u zich mee? maar ze had het raam wer dicht.

Nu het volgende: Voor zover ik weet mag een hond wel zijn behoefte doen in de bosjes en moet je als hij het op een grasveldje doet, het opruimen.. Althans dat is hier zo en dat heb ik ook meedere mensen horen zeggen. Er lopen genoeg hondenbezitters langs die het ook doen en niet opruimen. maar die vrouw staat ook bekend om een chagerijnig iemand, en altijd commentaar heeft.

Nu mijn vraag onder de hondenbezitters: Waar laten jullie je hond behoefte doen en ruimen jullie het ook weer op? Nu durf ik natuurlijk niet meer mijn hond iets in de bosjes te laten doen.

Maar zolang een hond zijn behoefte doet in de bosjes hoef je het niet op te ruimen toch?

Bij mijn vorige hond liep ik ook ooit een keer ergens en toen was hij zijn behoefte aan het doen op een grasveld en toen kwamen er toevallig van dei SVS'ers aan, en die stapten uit en die zei dat ik het op moest ruimen. Ik zei dat ik niks bij me had, en toen hebben ze me geholpen. Dus toen heb ik gevraagd als de hond een behoefte doet in de bosjes moet het dan ook? maar dat hoefte niet, dit is inmiddels al een tijd geleden.

Ik denk toch dat ik straks maar ff met de wijkagent ga bellen voor duidelijk uitleg wat wel en niet mag:)
Ik ruim het ook meestal op.

Vooral tijdens het korte rondje. Dan loop ik langs een paar flatgebouwen met groenstroken ervoor. Iedereen zit daar op zijn balkonnetje, zeker met dit weer. En walmen dat t doet, zo'n hondendrol. Goor hoor! Dus weg ermee. Heb altijd een zooi zakjes bij me.

Bij de lange wandelingen, ligt t eraan waar ze poept, aan de slootkant in natuurgebied, nee, in de bosjes, waar ik niet bij kom? Nee...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik betaal 120,60 per jaar (Rotterdam). Het geld van de hondenbelasting verdwijnt in de pot Algemene Middelen, klagen over het niet al te vaak opschonen van de poepstrook heeft dus geen zin. Die mislukte klojo's van de gemeente, de BOA's, zien inderdaad het verschil niet tussen een plassend of poepend teefje, daar heeft een bekende laatst flink ruzie over gehad. Het is erg lastig om met die lui in gesprek te gaan, de meesten spreken slecht Nederlands.
verba volant, scripta manent.
Ik ben trouwens volgens mij de enige die het wel opruimt, ik zie hier niemand met zakjes lopen, niemand ruimt t op.

Mijn jongens stappen regelmatig in een hondendrol, en dan vooral op speelveldjes, met speeltuintjes, ik begrijp het echt niet.

Wat voor moeite is het om het op te ruimen?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ladytruckster vind het nogal raar dat jij je hond laat pissen tegen een meterkast o.d. aan ?

Het is zo simpel af te leren ook wanneer je een oudere hond hebt. Belonen bij goed gedrag dmv een snoepje , stukje kaas , stukje frikandel o.d. En bij verkeerd gedrag mee slepen naar daar waar het wel mag en wanneer hond daar verder gaat heel enthousiast belonen met je stem & stukje kaas, snoepje , stukje frikandel o.d.

Mijn honden plassen en poepen alleen in zwart zand of onder struiken. Nooit (tenzij ze aan de schijt zijn ) zullen ze in geel zand of groen gras poepen. EN plassen doen ze alleen tegen bomen en struiken. En echt dat heb ik hond 1 aangeleerd als pup zijne , hond 2 toen hij 3 was. En nu hebben we een logeetje van 5 maanden die heeft in 7 dagen al geleerd dat ie t niet op t gras moet doen.
vind het sowieso asociaal dat je het opruimt omdat 'ze controleren''

je zou het moeten opruimen: omdat je niemand met de uitwerpselen en zooi van je hond zou moeten lastig vallen!
quote:vele68 schreef op 14 augustus 2012 @ 09:36:

vind het sowieso asociaal dat je het opruimt omdat 'ze controleren''

je zou het moeten opruimen: omdat je niemand met de uitwerpselen en zooi van je hond zou moeten lastig vallen!je wil niet weten hoeveel mensen zich alleen aan de verkeersregels houden omdat ze bang zijn voor een boete.
Wat maakt t uit, vele? Opgeruimd is opgeruimd. Toch?

Ik snap trouwens niet waarom mensen honden bij speelvelden uitlaten.

Zespri, hier doet hond t juist op gras. De uitlaat/losloop gedeeltes zijn met gras. Dus weinig keuze.
Ik ruim zelfde poep van mijn hond op als ze poepen op een plek waar anderen er last van kunnen hebben. Dus op veldjes waarvan ik weet dat er kinderen spelen, of bosjes direct naast een tuin.

In het losloopgebied is geen opruimplicht en laat ik het ook liggen. Hoewel er ook daar veel kinderen spelen.

Wat mij opvalt is dat de gemeente hier niets doet om het makkelijker te maken om de poep op te ruimen. Er staan hier nergens prullenbakken bijvoorbeeld.

Ook merk ik, dat ik echt een van de weinige ben die daadwerkelijk poep opruimt. Mensen blijven hier ook rustig staan toekijken hoe hun hond middenop een speelveld poept. En lopen daarna doodhemoedereerd door alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De hoeveelheid stront op voet- en fietspaden is hier dan ook absurd.

Daar erger ik me dus echt scheel aan.
in onze gemeente voeren ze een raar beleid als je het mij vraagt. Opruimen is verplicht binnen de bebouwde kom, het op zak hebben van opruimmateriaal ook en er staan veel bakken om de poep in weg te gooien. So far, so good.

Tot vorig jaar was er 1 losloopgebied, een wandelgebied. Nu zijn er meerdere losloopgebieden toegewezen, maar dat zijn dus wandel-en fietspaden, langs drukke wegen. Gevaarlijk als je het mij vraagt, want de honden rennen vaak de weg op met alle gevolgen van dien. Op de fiets wordt ik ook vaak gehinderd door loslopende honden op het fietspad die zich niet laten terugroepen/corrigeren door hun baas. (waarom laat je in hemelsnaam je hond loslopen als je geen controle over het dier hebt?)

Anyway, in het bos geldt geen opruimplicht, op de andere losloopgebieden wel, maar denk maar niet dat mensen zich daar aan houden. De stoep ligt meestal vol poep en de berm ook. Lekker als de maaimachine langs is geweest....ligt alles vol met poepconfetti. Gatver.
Het valt nou niet echt mee he? Om de poep op te ruimen als het in de bosjes ligt. Zelf zorg ik er altijd voor dat mijn hond niet bij de bosjes in de buurt komt. Ik geef hem gewoon een aantal meters en komt ie te dicht bij trek ik hem weer terug. Het liefst wil ik dat ie gewoon op de tegels poept of op asvalt. Dat vind ik gemakkelijker, maar mijn hond vind dat minder fijn, die heeft het liefst gras. Maar goed waar ie m ook neer draait gras of stoep, ik ruim het altijd op.
quote:Zespri79 schreef op 14 augustus 2012 @ 09:28:

Ladytruckster vind het nogal raar dat jij je hond laat pissen tegen een meterkast o.d. aan ?

Het is zo simpel af te leren ook wanneer je een oudere hond hebt. Belonen bij goed gedrag dmv een snoepje , stukje kaas , stukje frikandel o.d. En bij verkeerd gedrag mee slepen naar daar waar het wel mag en wanneer hond daar verder gaat heel enthousiast belonen met je stem & stukje kaas, snoepje , stukje frikandel o.d.

Mijn honden plassen en poepen alleen in zwart zand of onder struiken. Nooit (tenzij ze aan de schijt zijn ) zullen ze in geel zand of groen gras poepen. EN plassen doen ze alleen tegen bomen en struiken. En echt dat heb ik hond 1 aangeleerd als pup zijne , hond 2 toen hij 3 was. En nu hebben we een logeetje van 5 maanden die heeft in 7 dagen al geleerd dat ie t niet op t gras moet doen.Hoezo raar? Het is een reu,die piest nou eenmaal tegen boompjes,hekjes en kastjes aan.
Maar het probleem is, waar ik altijd met de hond loop nergens iets te bekennen van die speciale bakken waar je zakjes uit kan trekken, daar dan ook weer de poep in, en er zijn geen speciale uitlaat plekken.. die heb je wel een paar km verderop, maar om daar speciaal heen te gaan, jammer genoeg lopen hier genoeg mensen met honden die het niet opruimen....

Maar ik vraag me af hoe jullie dat dan met die honden poep als jullie het opruimen, neem je het mee en gooi je het thuis weg? want ik ga vanmiddag ff kijken voor een speciale schep, waar mee je het gewoon kan oprapen en dan blijft het er in zitte:)
Je kunt ook je gemeente vragen of ze de poepbakken ook in jouw omgeving willen plaatsen.

Niet geschoten is altijd mis
quote:my_little schreef op 14 augustus 2012 @ 10:46:

Maar het probleem is, waar ik altijd met de hond loop nergens iets te bekennen van die speciale bakken waar je zakjes uit kan trekken, daar dan ook weer de poep in, en er zijn geen speciale uitlaat plekken.. die heb je wel een paar km verderop, maar om daar speciaal heen te gaan, jammer genoeg lopen hier genoeg mensen met honden die het niet opruimen....

Maar ik vraag me af hoe jullie dat dan met die honden poep als jullie het opruimen, neem je het mee en gooi je het thuis weg? want ik ga vanmiddag ff kijken voor een speciale schep, waar mee je het gewoon kan oprapen en dan blijft het er in zitte:)Ik heb zo'n rolletje met zakjes aan de riem zitten,en als ze poepen waar het niet mag,doe ik het in een zakje,en neem het mee naar huis of gooi het ergens in een kliko die op straat staat ofzo.
ik ruim het vrijwel altijd op. alleen als ik in een bos oid loop waar mevrouw metersver van het pad af gaat zitten laat ik het liggen. verder doet ze het vrijwel nooit in de bosjes maar als het gebeurt probeer ik het wel op te ruimen. Niet omdat er daar nu zoveel mensen in zullen trappen, maar als iedereen het in de bosjes laat liggen krijg je enorme stankoverlast.

vind het wel heel erg irritan dat er hier een enorm losloopgebied is met een wandelpad wat ongeveer 1,5 uur in beslag neem. uitgang en ingang zijn aan de andere kant van het gebied maar er staat alleen bij de ingang 1 (vaak overvolle) prullenbak.
quote:my_little schreef op 14 augustus 2012 @ 10:46:

Maar ik vraag me af hoe jullie dat dan met die honden poep als jullie het opruimen, neem je het mee en gooi je het thuis weg? want ik ga vanmiddag ff kijken voor een speciale schep, waar mee je het gewoon kan oprapen en dan blijft het er in zitte:)

Gewoon mee naar huis nemen en thuis weggooien.Lijkt me heel simpel. Jouw hond dus je kunt je eigen zakjes meenemen en bij je eigen afval deponeren. Vind je dat te vies dan moet je niet aan een hond beginnen.

Ook kwamik hier de opmerking tegen van ik ruim het op waar andere mensen komen. Nou ga er maar van uit dat als jij je hond er uitlaat er best nog wel iemand anders zijn hond uit zal laten en die trapt ook niet graag in de hondenpoep.

Hondenbelasting betalen betekend geen vrijbrief je vervolgens maar associaal op te stellen door de poep niet op te ruimen. Hetzlefde gleld voor losloopgebieden. Je hond mag dan wel loslopen maar mag andere mensen niet lastig vallen/hinderen/tegen opspringen.En ook een ieder zonder hond heeft daar het volste recht te lopen/fietsen zonder te worden lastig te vallen. En persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat als je ergens midden in het bos loopt en je hond poept midden op de pad dat je het dan even van het pad af veegt.
das waar....

ben een nogal gefrustreerde moeder...

precies vandaag kwam zoonlief van 4 weer thuis met een sandaal met hondenpoep eraan, erop en ertussen

GAD-VÉR-DAMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op zijn blote voeten zat het ook :(

gewoon hier in de woonwijk, waar men het normaal vindt dat het kleine strookje groen tussen de parkeerplaatsen een grote hondenuitlaatplek is :(

helaas ligt het ook op de stoepranden, iets wat de kindjes nogal eens meepikken bij het spelen.

ZUCHT
In onze gemeente zijn we verplicht altijd twee poepzakjes bij je te hebben. Ik heb gewoon van die plastieken Wibra poepzakjes om de riem geknoopt. Loop ik er ook niet mee te zeulen.

Poepen doet onze hond op het losloop en niet opruimen terrein. Ik laat de hond ook pas daar plassen. Ik zit er zelf niet op te wachten dat een hond tegen mijn huis/tuin aan pist, dus ga ik het ook niet bij een ander doen.
quote:baukje schreef op 14 augustus 2012 @ 12:54:

[...]

Gewoon mee naar huis nemen en thuis weggooien.Lijkt me heel simpel. Jouw hond dus je kunt je eigen zakjes meenemen en bij je eigen afval deponeren. Vind je dat te vies dan moet je niet aan een hond beginnen.

Ook kwamik hier de opmerking tegen van ik ruim het op waar andere mensen komen. Nou ga er maar van uit dat als jij je hond er uitlaat er best nog wel iemand anders zijn hond uit zal laten en die trapt ook niet graag in de hondenpoep.

Hondenbelasting betalen betekend geen vrijbrief je vervolgens maar associaal op te stellen door de poep niet op te ruimen. Hetzlefde gleld voor losloopgebieden. Je hond mag dan wel loslopen maar mag andere mensen niet lastig vallen/hinderen/tegen opspringen.En ook een ieder zonder hond heeft daar het volste recht te lopen/fietsen zonder te worden lastig te vallen. En persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat als je ergens midden in het bos loopt en je hond poept midden op de pad dat je het dan even van het pad af veegt.

Maar mensen die zich in een losloopgebied bevinden moeten ook niet meteen gaan miepen als er wél een hond aangerend komt. Het is nu eenmaal een losloopgebied en dan kun je verwachten dat er honden loslopen.

Hondenpoep opruimen op plekken waar logischerwijs mensen kunnen lopen, fietsen, liggen, spelen, staan, etc. vind ik niet meer dan terecht en dat zal ik dan ook altijd doen. Midden in (prikkel)bosjes vind ik daar niet onder vallen en daar laat ik het dus ook liggen.
quote:Maar ik vraag me af hoe jullie dat dan met die honden poep als jullie het opruimen, neem je het mee en gooi je het thuis weg? want ik ga vanmiddag ff kijken voor een speciale schep, waar mee je het gewoon kan oprapen en dan blijft het er in zitte:)

Ik heb zo een rolletje waar tig zakjes in zitten. Kost een euro geloof ik, bij blokker/action/big bazaar.

Ik hou t zakje vast, en gooi t thuis in de container als er geen prullenbakken zijn.

Het losloop gebied is hier ook een stuk verderop. Maar ga er wel elke dag heen.
Poepen mijn honden echt in de bosjes, dan ruim in het niet op, maar op elke andere plek waar ze wel poepen ruim ik het altijd op. Heb altijd een paar zakjes bij me.

Mijn reu plast trouwens alleen tegen bomen en bosjes, dat heb ik hem zo aangeleerd. Hij loopt dus meterkasten, lantarenpalen, autobanden, fietsen, schuttingen, muren etc gewoon voorbij, vind het dus totale onzin dat een reu een maar overal tegenaan loopt te plassen.

Helaas bezorgen de slechte baasjes, de goede baasjes wel een slechte naam. Hoevaak het mij ook niet gebeurt is dat er mensen naar mij toe kwamen met de vraag of ik het wel opruimde? Stond ik met mijn zakje al klaar! Kon het bij a opvangen.
Woon je toevallig in omgeving van Utrecht? Hier mensen zonder hond ook iedereen die wel een hond heeft in de gaten. Heel irritant want ik ruim het wel altijd op.
yraatje, dat losloopgebied bij ons is dus gewoon langs het fietspad. Ik kan niet anders dan via die route de wijk uit. Ik heb niks tegen loslopende honden btw, wel tegen baasjes die hun hond niet onder controle hebben.
Ik vind zoiets helemaal niet vies om op te ruimen. Maar ga zeker even van die zakjes komen, ik wil natuurlijk ook dat ik met een gerust hart met de hond uit kan gaan. Maar ik zie dan genoeg mensen lopen die het niet doen en dan denk ik, waarom zou ik het wel doen? maar als ik er achteraf over na denk, denk ik het is idd veel hygienischer zo:) dus ga het zeker doen.

Maar miss nog een stomme vraag: nemen jullie alleen maar zakjes mee of ook een schepje? het is toch de bedoeling dat je je hand in een zakje steekt, de poep opruimt en het zakje dan weer binnenste buiten draait? of doe je het er met een schepje er in?
Zakje om hand, poep oprapen, zakje binnenstebuiten draaien met poep erin, knoop--> prullenbak/container.

Lekkere warme drollen rapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven