hondenpoep

03-09-2010 10:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn onderburen hebben een klein tuintje en een enorme hond die daarin poept. Het gevolg is dat ik continue in de stank zit zodra ik even met een kopje thee op balkon zit.

Zojuist even bij de buren langs geweest en krijg als antwoord dat de hond nergens anders kan poepen (als ze hem mee naar buiten nemen doet hijhet nergens) dus dat het gewoon in de tuin moet maar dat ze het vaker zal opruimen (nu duurt het dagen voor ze er een schep langshalen).

Ik was te verbaasd om hier iets op te zeggen en heb ook geen verstand van dieren, dus mijn vraag kan het echt zo zijn dat een hond niet ergens anders kan poepen of is dit luiheid van de baas? En wat moet ik hier nu verder mee doen?
Luiheid van de baas! Niets anders. Ze zijn gewoon te lui om met het beestje uit wandelen te gaan.

Voet bij stuk houden. Zij veroorzaken overlast, dus moeten ze er wat aan doen. En ipv de drol te laten liggen, kan je ook tegen ze zeggen dat ze de poep meteen opruimen, wel zo sociaal.
Nope
Mijn hond heeft ook voorkeur voor waar hij poept. Maar juist NOOIT in de tuin. Beetje zijn eigen gebied bevuilen, nee dus.
Gadverdamme, dat is overlast, dan zorgen ze er maar voor dat de drol direct weg is en zo niet, klagen bij woningbouw
Toen ik terug was in huis wist ik eigenlijk ook wel dat het meer te maken had met de capaciteit van het baasje dan de hond. Moet ik eerst nogmaals een discussie met hen aangaan met de kans te eindigen in een wellus nietus situatie of contact opnemen met de woningbouw en hen het laten regelen?
Het zal een gewoonte voor de hond zijn geworden om in de tuin te poepen. Zie je ze wel eens lopen met de hond? Wat vies, dat jij in de stank zit! Gelukkig geeft ze aan dat ze het vaker op zal ruimen.
Misschien eerst afwachten om te kijken of de situatie gaat verbeteren? Ook om te voorkomen dat er een nare situatie ontstaat tussen jou en de buren.
Die van mij heeft een hekel aan poepen met publiek en doet het dus ook liever in een hoekje in de tuin als niemand kijkt dan tijdens een wandeling als je er naast staat (alhoewel, als je maar

lang genoeg wandelt dan kan hij het niet meer ophouden ).

Ik zou zeggen, kijk het even aan. Een beetje baas ruimt het netjes direct op, dus wie weet beteren de buren hun leven.
Ik vind dit een beetje tweeslachtig eigenlijk...

Aan de ene kant geef ik je gelijk. Het stinkt gewoon.

Aan de andere kant: het is hun tuin. Mogen mensen nu ook al niet meer hun hond in hun tuin laten poepen??? (waar moet het arme beestje straks dan poepen? Gewoon maar vast op de groenbak zetten??)

En dan heb ik het niet over de stankoverlast die het voor jou betekent hoor.. Kan me goed voorstellen dat dat heel vervelend is.
@Yraatje, ik heb het een paar maanden aangezien vanwege de reden die jij noemt; het is hun tuin. Alleen als je op een flat woont kun je er niet omheen dat je rekening met elkaar moet houden omdat je zo dicht op elkaar zit en dit begint me op te breken. Ik denk dat niemand graag in poepwalmen zit.
Wat een nare situatie zeg, Wandelen ze wel eens met hun hond? En idd als het een flat is moeten ze idd rekening houden met anderen.

Is het dan zoveel gevraagd om even een drol op te ruimen?

Het is idd wel natuurlijk hun tuin maar een beetje rekening mee anderen houden mag ook wel.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Mijn hond zou nooit in een tuin poepen.

De buren zouden het wel anders aan kunnen leren, maar of de hond het dan helemaal nooit meer zou doen..?

Misschien heb je minder stankoverlast nu ze aan hebben gegeven vaker op te ruimen. Ik zou even aankijken of dat helpt alvorens ze weer aan te spreken.
.
Dat is gewoon luiheid van de baas. Wanneer je lang genoeg met de hond loopt zal ie echt wel een keer poepen. En het is ook heel simpel aan te leren door wanneer hij heeft gepoept op een veld hem/haar te belonen met een voertje. Hond zal dan graag voortaan willen poepen en ook nog op de plek waar jij het graag wil.

De mijne doet t daarom alleen maar in zwart zand met struiken en niet op gras , geel zand e.d.
Yraatje, zolang ze geen overlast verzorgen is er geen probleem maar aangezien ze de drollen niet opruimen is het wel een probleem.
kwestie van opvoeding, maar als die hond dat zijn leven lang al zo doet is het niet makkelijk meer te veranderen.

Wel ontzettend smerig trouwens. Onze buren lieten hun hond eerst ook in de tuin poepen. Wel helemaal achterin, maar elke keer als je naar de schuur liep moest je door die walm en een wolk strontvliegen.

Toen we er een opmerking over maakten bleek dat ze dat heel normaal vonden, dat was zijn poepplek. Lekker, hun peuter van 3 banjerde daar ook rond.

Maar ze hebben het opgeruimd en laten de hond nu netjes 3 x per dag uit. Dat kan hier nota bene aan de overkant van de weg, dus erg lastig is dat niet.
*
Nemen ze die hond wel mee naar buiten ???? Om te wandelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven