Hondigheden

20-09-2025 12:24 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We krijgen een hond!
De hond die al een paar jaar af en toe bij ons logeert, wordt binnenkort echt van ons! Helemaal zin in en blij mee. Omdat we allemaal al gewend aan elkaar zijn en weten wat erbij komt kijken, denk ik dat het invoegen wel soepel zal gaan.

Maar dan... de praktische kant...
Want, hoe organiseer ik allerlei handigheden? Wat heb ik nog nodig aan helpende spullen?

Reden van deze vraag is: het is nogal een goor beest 😬😅 hij pakt elke plas en modderpoel die hij kan pakken, duikt het liefst in elk water. Rolt door poep en lijken.

Helemaal leuk, voor de korte tijd dat we hem tot dusver hadden. Extra wasjes draaien, geen punt.

Maar, hoe houd ik dit behapbaar? Ik denk aan: altijd oude doeken in de auto en gang hebben klaarliggen. Maar verder....? 🤔

Hoe vaak spoel je een hond af? En in de winter? Hoe krijg je hem snel weer droog? Hoe zorg ik voor hondenhaar-vangende-stofjes in de wasmachine?
Hij mag op een hoek op de bank, op een kleed. Hoe hou ik dat een beetje fris?
Hoe zorg je voor een nette eet-en-drinkplek? (Nu vliegen de spetters in het rond, plaats er vaak een theedoek of placemat onder, maar zijn spettergebied is groter dan dat)

Ik ben totaal niet netjes of smetvrezerig, wil ik er even bij zeggen, totaal niet. Maar ik ben wel benieuwd naar handige hondigheden op dit gebied! Wie heeft er tips? (Vooral met de herfst op komst).
Alle reacties Link kopieren Quote
Je krijgt al voldoende tips, dus die ga ik je niet geven.
Ik wil wel zeggen dat ik het goed vind dat jullie je zo goed mogelijk willen voorbereiden. De hond gaat vast een fijn leven bij jullie hebben. Veel plezier samen!
Cum non tum age

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven