Hor voor dit raam, hoe dan?

30-05-2019 22:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben boven dit soort ramen:
Afbeelding

Nu wil ik graag horren/horrengaas voor de ramen maken. Misschien zie ik iets heel voor-de-hand-liggends over het hoofd, maar hoe doe ik dat met die ‘uitschuifarmen’?
The time is now
Orișa schreef:
30-05-2019 22:52
Een hor zet je dan ook tegen het kozijn :idee:
Oké, nooit horren gehad, dus..😬
The time is now
Banba schreef:
30-05-2019 22:54
Oké, knippen en plakken it is! Op naar de Xenos dan morgen, dank!
Realiseer je wel dat die lijm je kozijnen kan beschadigen.
Banba schreef:
30-05-2019 23:00
Oké, nooit horren gehad, dus..😬

Hier zie je een beetje hoe het zit

Afbeelding
Maline schreef:
30-05-2019 22:45
Wij hebben van die simpele plakhorren. O.a. te koop bij Xenos. Die schuifarm steekt tussen de onderrand door. Blijft dan geen ruimte over waar een mug doorheen kan.
Ik heb echt nog nooit een plakhor gekocht dat ook daadwerkelijk bleef plakken. Helaas >:-(
Bij action en hornbach zijn die plakhorren maar €2,50.

Wel even een tip: maak je kozijnen echt even heel goed schoon. Eerst even met een schuursponsje en daarna met een doekje, anders gaan die plakstripjes zo weer los.

En echt heel erg goed aandrukken bij het aanbrengen, dat kan heel goed door er met een stevig stuk plastic (legoblokje bijvoorbeeld) stevig overheen te wrijven/trekken.
suzyqfive wijzigde dit bericht op 31-05-2019 08:53
Reden: Moest nog iets bij
27.69% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
GinnyJones schreef:
31-05-2019 02:28
Ik heb echt nog nooit een plakhor gekocht dat ook daadwerkelijk bleef plakken. Helaas >:-(
In ons vorige huis hebben ze 10 jaar gezeten. Nooit losgelaten.
Banba schreef:
30-05-2019 22:54
Oké, knippen en plakken it is! Op naar de Xenos dan morgen, dank!
Action heeft ze ook geloof voor 0,90 cent per raam, ideaal!
GinnyJones schreef:
31-05-2019 02:28
Voordat je de plakstrip bevestigd even goed afnemen met pure allesreiniger of schoonmaakazijn, en na het plakken even goed aandrukken! Ik gebruik daar altijd theelepeltje voor ;) :)
Alecta schreef:
31-05-2019 09:01
In ons vorige huis hebben ze 10 jaar gezeten. Nooit losgelaten.

Ik weet niet hoe lang het ding op zolder al zit. De plakstrips zitten nog steeds, de hor zelf krijgt inmiddels gaatjes die groter zijn dan muggen 🤔
Een schuin gat in de onderste stijl waar je het horgaas wel door laat lopen.

Een soort kattenluikje voor het uitzetijzer.
Ik heb het probleem opgelost door in het gaas op hoogte van het uitschuifijzer een kofferrits te zetten, daar haal je het ijzer door en shuift de ritsen naar het ijzer toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven