houten vloer oliën
dinsdag 22 oktober 2013 om 09:49
Mijn vloer is ruim 2 jaar oud. En deze moet nodig opnieuw geolied worden. Er zitten nogal wat lichtere vlekken op de vloer. Dit komt omdat ik daar heb schoongemaakt met eens schuursponsje. Nu heb ik bedacht om de hele vloer eert schoon te maken met een schuursponsje en dan opnieuw in de olie te zetten. Is dat een goed idee?
Welke olie gebruiken jullie? En ik heb zo'n boenapparaat. Iemand daar ervaring mee? Spat de olie dan niet op tegen de muren?
Alvast bedankt voor de informatie.
Welke olie gebruiken jullie? En ik heb zo'n boenapparaat. Iemand daar ervaring mee? Spat de olie dan niet op tegen de muren?
Alvast bedankt voor de informatie.
dinsdag 22 oktober 2013 om 10:34
dinsdag 22 oktober 2013 om 10:39
Ik haal 1 keer in het jaar een flesje olie of iets dergelijks bij de winkel waar de vloer vandaan komt.
En dan moet ik dat na het dweilen doen. En dat 'dweil' je er ook gewoon op en dat kan gewoon om de meubels heen. Dus hoef geen zwaar dressoir te verplaatsen. Want op die stukken wordt nooit gelopen.
En de vloer knapt er echt van op en kan er weer een jaar tegen aan. Mag er dan trouwens wel 2 uur niet op lopen volgens mij.
Maar met zo'n boenmachine heb ik geen ervaring.
En dan moet ik dat na het dweilen doen. En dat 'dweil' je er ook gewoon op en dat kan gewoon om de meubels heen. Dus hoef geen zwaar dressoir te verplaatsen. Want op die stukken wordt nooit gelopen.
En de vloer knapt er echt van op en kan er weer een jaar tegen aan. Mag er dan trouwens wel 2 uur niet op lopen volgens mij.
Maar met zo'n boenmachine heb ik geen ervaring.
dinsdag 22 oktober 2013 om 11:59
Dank jullie wel! Ik ben meteen naar een vloerenwinkel gegaan en inderdaad; schuursponsje is geen goed idee. Ik heb intensief reinigingsmiddel meegekregen. Daarmee haal ik vuil en oude zeepresten weg. Dan goed laten drogen, en de olie erop. En ik heb nu schoonmaakmiddel gekregen die de vloer ook onderhoudt... Ik ben maar meteen begonnen met schoonmaken. Pffff....wat een klus.