Houten vloer schuren en lakker is dat duur?

08-03-2010 14:23 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Wij hebben het wel gedaan, maar dat was wel een houten vloer, geen pakket (of hoe noem je dat? Kliklaminaat?). Was een heidens karwij om het zelf te doen, maar voor ongeveer 35 m2 waren wij rond de 40 euro aan houtbeits/vloerverf kwijt. Maar we zijn er wel een week (savonds na werk) mee bezig geweest, niet echt een lolletje om de hele tijd in het stof en daarna in de verflucht te zitten. Maar met wat hulp en een goede dosis power moet het toch lukken in een weekend.

Succes!
700,- koste het hier voor 50m2 met olie.

Zelf doen met een grote machine zou ik afraden, anders krijg je echt hoogteverschil in je vloer
Dit staat ook op ons "to do-lijstje" voor ons nieuwe huis.

Ik lees dus mee.

Ik heb wel al wat informatie ingewonnen bij de praxis.

Wat ik aan de hand daarvan heb berekend is ongeveer 300-400 Euro. Dit gaat om een kamer van 40m2 en dan alles 2keer oliën/ lakken.

Exclusief de kosten van een schuurapparaat.

Hiervoor betalen we 37,50 per weekend met een borg van 175.
-
Heb het ook zelf gedaan. Schuurmachine gehuurd.

Breuk getild de trap op.

En wel dik 100 euro kwijt aan lak/beits. Vloer 2x gelakt.

Inderdaad een karweitje, maar met mooi resultaat.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Wat een prijzen, ben ik toch goedkoper uit... ( maar dat moet ook wel met mijn budget)
ik heb een vlakschuurmachine gehuurd en de vloer eerst in kleur gelakt en daarna 2x in transparante lak. Ik heb dan wel het geluk dat mijn vriend schilder is en dat hij dat razendsnel kan. De spullen die wij gebruikt hebben zijn ongeveer 200a 300 euro in de winkel. En bedoel je niet parket ipv pakket? Edit: vloerop is 65m2 incl trap. Ik zou wel een goed merk lak nemen.
Poelepoelepoelepoes!
en heb de verf bij partijverkoop gekocht, hadden gelukkig de juiste kleur
quote:chocolaaa schreef op 08 maart 2010 @ 14:39:

Dit staat ook op ons "to do-lijstje" voor ons nieuwe huis.

Ik lees dus mee.

Ik heb wel al wat informatie ingewonnen bij de praxis.

Wat ik aan de hand daarvan heb berekend is ongeveer 300-400 Euro. Dit gaat om een kamer van 40m2 en dan alles 2keer oliën/ lakken.

Exclusief de kosten van een schuurapparaat.

Hiervoor betalen we 37,50 per weekend met een borg van 175.

300/400 euro voor olie/lak??.

Dat is wel erg veel chocolaaa.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Kan je het beter laten doen.

Weet je zeker dat het goed gedaan word en garantie hebt
quote:zusenzo schreef op 08 maart 2010 @ 14:44:

Kan je het beter laten doen.

Weet je zeker dat het goed gedaan word en garantie hebtAls je van plan bent om 400 voor de lak te betalen zou ik dat ook doen.
Heeft iemand dit laten doen? En hoeveel was je in totaal kwijt (en voor welk formaat kamer)?

Hier moet het ook maar ik weet nu al dat ik hier niet zelf aan ga beginnen, kamer is 50 m2, gaat me echt te ver.
ik heb het laten doen, schuren en twee keer lakken. 40m2 voor 700 euro. Ik heb begrepen dat bij zelf schuren het gevaar bestaat dat het niet gelijkmatig gebeurt en dat je dan niveauverschillen gaat zien in de vloer. Had ik allemaal geen zin in.
Wat fijn te lezen dat jullie het allemaal erg duur vinden, dat vond ik namelijk zelf ook al .

Als ik jullie zo hoor, dan moet het ook een stuk voordeliger kunnen.

Ik schreef hierboven 40m2, maar moet denk ik van 50-60m2 uitgaan, omdat we de gang ook doen.

Dat bedrag was ook voor 50-60m2, maar dan nog.

Ik zal even verder rondkijken.

Direct wel even een vraag aan de ervaringsdeskundigen: Wij willen graag een mooie matte vloe, dus geen dansvloer. kunnen we dan beter oliën of is een zijdeglans lak dan ook goed?

De vloer is nu eiken en we willen hem gaan behandelen met white-was om ervoor te zorgen dat hij eerder grijzig lijkt dan gelig? Is white wash dan het beste of zijn er andere opties?

Nu snel kids halen...later terug.
Olieen of waxen maakt dat het matter is, heb ik ook, olie, met de kinderen wel handig, veel minder last van krassen zoals voorheen bij de lak.

Maar ik zou het echt uitbesteden, gewoon diverse offertes aanvragen
Wij doen het eens in de 5 a 6 jaar zelf in twee weekenden. Eerst alle meubels naar de ene kant van de kamer, alles schuren en lakken (twee keer), na 24 uur drogen mag je er dan weer met sokken op dus dan kunnen we daar weer lopen. Een week later alle meubels naar de pas gelakte kant (op 'verse' lak is het beter nog niet meteen je meubels te zetten) en dan die kant schuren en lakken. We doen het altijd 's zomers, als we er van uitgaan dat het twee weekenden mooi weer is. Dan leven we verder lekker buiten en kunnen alle ramen en tuindeur open i.v.m. laklucht. Lak is inderdaad duur, ik denk dat wij iets van ¤ 125,00 aan lak kwijt zijn (voor 35 m2).

Toen we nog een hond hadden was het wel zielig ..... die moest boven blijven, achter het traphekje, want hondennagels op pasgelakt parket
Ik heb mijn oude houten parketvloer (ongeveer 35 m2) pas laten doen en dat was E 700,-- voor 2 x schuren en 2 x lakken. Ik heb een matte lak genomen, omdat ik geen glanzende vloer wil en met 4 katten wilde ik geen olie of was, omdat overgeefsel dan in de vloer dringt en nu niet.

Het resultaat is echt prachtig, omdat de natuurlijke kleur van de eiken vloer omhoog gehaald werd en dus iedere plank een andere kleur heeft.
-
Je kunt lak en olie niet door elkaar gebruiken, dus het is grof schuren-lakken-fijn schuren-lakken óf grof schuren-olie-fijn schuren-olie.

Bij een oude parketvloer loop je het risico om dwars door de toplaag heen te schuren en dan krijg je gaten en daarom heb ik het dus laten doen. Ze deden het in 1 weekend: eerst 1 keer schuren en lakken en de volgende dag weer 1 keer schuren en lakken.
-
Ik geloof niet dat je met 37,50 een geschikte schuurmachine hebt voor de vloer. Meestal heb je hiervoor speciale nodig en dus niet je handschuurmachine.

Vraag eens advies in een echt goede verfwinkel (dis niet de gamma/praxis/karwei ed) maar bij een sikkens winkel oid. Of op http://forum.fok.nl/forum/99 ipv op viva
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Is het een vloer die bestaat uit allemaal kleine plankjes die allemaal een iets andere kleur hebben?

Zo ja, dan is het een oude eiken parketvloer die gemaakt is van hele dunne sierplankjes en daar ga je dus snel doorheen.

Zo nee: als het allemaal langere of bredere planken zijn dan is het een nieuwere parketvloer en zijn de planken ook dikker en dan kun je het wel zelf doen.

Hopelijk helpt dit iets en anders kun je een vrijblijvende offerte aanvragen en iemand langs laten komen en daarna beslissen wat je doet.
-
Dat is dus een "oud" type parket en daar zou ik voor de zekerheid een deskundige bijhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven