Houtsplintertjes hondje..

04-04-2013 22:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze hond van 6 maanden heeft onverhoopt op de een of andere manier een pollepel te pakken gekregen. Ik vond net al zo apart dat hij zo lang in de keuken bleef spelen maarja heeft wel vaker fratsen... Echter zag ik nu pas dat er een pollepel onder de tafel lag die half is opgevreten. Heel de gang zit onder houtsplintertjes dus hij heeft hem goed uit elkaar gehaald. Vraag me af in hoeverre die houtsplinters of hout dat hij eventueel heeft opgegeten schadelijk kan zijn of komt dat er wel weer uit?
dubbel
quote:samaira schreef op 04 april 2013 @ 22:44:

Eerste wat ik zo kan bedenken is het hondje wat brood geven zodat er niks in zijn keel of kiezen vast komt te zitten en in de gaten houden.

Morgen de dierenarts bellen.

Maar valt waarschijnlijk mee als je bedenkt dat honden vaker stokken en botten kapot kauwen.
http://www.dierenartsveld ... ren/Honden/Honden-CA.html

Spelen met hout loopt niet altijd goed af!

Het lijkt ongevaarlijk, maar spelen met stokken kan wel degelijk voor grote problemen zorgen. Wanneer een hond op een stok kauwt, kunnen er splinters afbreken en in het tandvlees dringen. Deze splinters kunnen in de bek hevige ontstekingen veroorzaken.

Behalve dat stokken problemen veroorzaken in de bek, kunnen ze ook klachten geven van het spijsverteringsstelsel. Regelmatig komen stukjes hout in maag en darm terecht en geven klachten als: braken, diarree, niet willen eten of drinken, sloomheid. De stukjes hout veroorzaken namelijk irritatie en ontstekingen in de darm. Soms dringen de stukjes zelfs door de darmwand heen, waardoor er darmvocht vrij in de buik komt en de hond een buikvliesontsteking kan krijgen. Dit is zeer gevaarlijk!
Lastig, je kan altijd morgen je dierenarts even bellen, vragen kan altijd.

Ikzelf zou nu goed kijken of hij geen bloed heeft in zijn bekje en of die de komende dag goed eet en drinkt, normaal poept, dus zonder bloed, niet gaat persen of gezwollen buik krijgt. Helaas eten en kauwen honden stiekem wel vaker takken, hout of zelfs speelgoed van kinderen..Probeer het dus wel voortaan te voorkomen maar gezien je zorgen doe je dat vast wel.
Mijne vreet stokken,tennisballen,knuffelbeesten.

Komt er altijd weer uit aan de achter of voorkant.
Vaak gaat het goed met het opeten van stukken hout. Wat je eventueel wel kunt doen is een stuk ontbijtkoek geven. Dit wil nog wel eens om de scherpe randjes heen gaan zitten van splinters zodat het geen schade kan aanrichten.

Komt vast wel goed, als ik zie wat mijn teckel allemaal naar binnen werkt...
Blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven