Huis- en tuinideetjes topic!

10-07-2013 10:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog zoveel aan mijn huisje doen, en om nou voor ieder klusje een nieuw topic te openen is ook weer teveel van het goede.

Dus toen dacht ik: kunnen we niet met z'n allen één huis-, tuin- en keukenideeën topic hebben? Waar we inspiratie van elkaar op kunnen doen over inrichtingen, verbouwingen, vloertegels, plantenpotten en alles wat er maar bij kan komen.

Ik begin wel: ik weet niet wat ik met mijn balkon kan/moet. Het is een balkon van een meter of 6/7 breed en 1 meter diep. Maar het is geen doorsnee balkon, je kunt bijvoorbeeld niet er doorheen kijken. Het zijn geen spijlen o.i.d. maar het is een brede muur. Ook loopt de raampartij niet over de gehele breedte van het balkon, maar alleen in het midden. Er is dus een stuk balkon aan beide zijden van het raam/deur waar het tussen muren is ingebouwd. Echt gezellig zit je er dus ook niet, want als je op een stoeltje zit, kijk je net niet of net wel over het muurtje heen... Volgen jullie 'm een beetje? Ik had al eens gegluurd bij balkontipstopics, maar het is allemaal niet haalbaar bij ons rare balkon..

En dan heb ik ook nog wel wat andere tuinvraagjes, maar ik wil niet al te egoïstisch beginnen.

Brand maar los!!
Iets hogere bank van stijgerhout maken of pallethout?

Vogelhuisjes aan de muur, evt kleedje op de vloer, handballen aan de muur etc etc.
Ik zou het balkon al ophogen dmv houten vlonders zodat je over de schutting heen kijkt. En maar 1 meter diep? Dan heb je toch nauwelijks ruimte? Kun je het balkon niet laten verbreden of is dat technisch niet mogelijk? Mij lijkt 3 meter minimaal om er wat aan te hebben.
quote:elninjoo schreef op 10 juli 2013 @ 11:22:

Ik zou het balkon al ophogen dmv houten vlonders zodat je over de schutting heen kijkt. En maar 1 meter diep? Dan heb je toch nauwelijks ruimte? Kun je het balkon niet laten verbreden of is dat technisch niet mogelijk? Mij lijkt 3 meter minimaal om er wat aan te hebben.Je mag niet zomaar een balkon verbreden hoor. Dat zou nog kunnen bij een eengezinswoning zonder boven en beneden buren maar als ze dat hadden hadden ze wel in de tuin gaan zitten. ;)
Is een muurschildering op de zijmuren niets? Maakt het wat lichter en heb je "uitzicht" Als de muur echt zo hoog is zou je idd vlonders neer kunnen leggen. Moet dan ook hoog zijn bij staan anders kukel je zo over de reling heen.
elninjoo, klopt, je hebt zo weinig ruimte. We hebben er nu krukjes op staan, je kunt er al niet aan een tafeltje zitten bijvoobeeld. Verbreden kan helaas niet.

Ik zat zelf te denken er een soort van buitenkastje neer te zetten en daar bijv. kruidenpotten enzo op te zetten, maar ik weet niet of dat goed groeit op zo'n 'donker' balkon..

muurschildering is een goed idee!
Fuchsia's houden van een schaduwleven.
Ik had ook zo'n soort balkon.. was 1.5 meter breed, ook met een stenen muur,

(ook waren de zijkanten rond, dus nog meer loze ruimte)

Ik heb toen zo'n opklaptafeltje aan de zijkant gehangen en twee stoeltjes neergezet. ook heb ik van overgebleven hout een halfrond tafeltje gemaakt voor aan het uiteinde (wat dus half rond was) en daar wat plantjes op gezet.

Het hoorde bij een woonruimte die ik huurde, als het van mezelf was geweest had ik de binnenkant van de muren een ander kleurtje gegeven, ipv de baksteenkleur die ze nu hadden.

oja en ik had nog van die plantenbakken over de reling gehangen met lavendel en andere lekker ruikende plantjes + ik had van die soort lampionnetjes op zonne-energie opgehangen.

Was toch best een gezellig balkonnetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven