huis isoleren

06-10-2010 15:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ga samenwonen met mijn vriend!! Spannend!!

In ons huis krijg ik een studeer kamer, ik ben namelijk klassiek zangeres en ik heb een ruimte nodig waarin ik kan oefenen en studeren.

Maar we weten niet goed hoe dit te doen. Heeft iemand tips? Het kan best hard gaan

De ruimte is best recht, geen gekke hoekjes in de kamer. Klein raampje en hij is deels onder de grond, het is een souterain.

tips graag!
http://www.homerecording.be/forum/t17440.htm
Ik denk voorzetwanden maken dmv houten balken en hier dan glaswol tussenstoppen en gipswandjes ervoor. Maar misschien werken eierdozen ook heel goed hoor.
Als je het goed wilt doen, moet je bijna wel een doos-in-doos-constructie maken. Dan bouw je een doos in de kamer zeg maar. Daardoor kan het geluid niet door de buitenste muur heen komen. Maar dit maakt de kamer een stuk kleiner en is behoorlijk duur.

Makkelijkste oplossing is isolatiemateriaal aan de binnenkant van de kamer maken en glad afwerken dmv gipsplaten of iets dergelijks.
Vraag ook even bij je nieuwe buren hoe gehorig de huizen zijn. Voor het zelfde geld dempt het souterain al voldoende.
Je kan bij de doe-het-zelf zaak DIY-pakketten kopen, bijvoorbeeld iets als IsoEasy (maar er zijn misschien ook andere merken/vormen). Ik heb gehoord dat dat vrij makkelijk is en niet hoeft af te werken. Weet niet hoe duur het is en of het voor jouw ruimte ook kan..

Maar sowieso eerst controleren of het wel nodig is natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven