huis isoleren
woensdag 6 oktober 2010 om 15:35
Hoi Dames,
Ik ga samenwonen met mijn vriend!! Spannend!!
In ons huis krijg ik een studeer kamer, ik ben namelijk klassiek zangeres en ik heb een ruimte nodig waarin ik kan oefenen en studeren.
Maar we weten niet goed hoe dit te doen. Heeft iemand tips? Het kan best hard gaan
De ruimte is best recht, geen gekke hoekjes in de kamer. Klein raampje en hij is deels onder de grond, het is een souterain.
tips graag!
Ik ga samenwonen met mijn vriend!! Spannend!!
In ons huis krijg ik een studeer kamer, ik ben namelijk klassiek zangeres en ik heb een ruimte nodig waarin ik kan oefenen en studeren.
Maar we weten niet goed hoe dit te doen. Heeft iemand tips? Het kan best hard gaan
De ruimte is best recht, geen gekke hoekjes in de kamer. Klein raampje en hij is deels onder de grond, het is een souterain.
tips graag!
woensdag 6 oktober 2010 om 15:42
woensdag 6 oktober 2010 om 16:14
Als je het goed wilt doen, moet je bijna wel een doos-in-doos-constructie maken. Dan bouw je een doos in de kamer zeg maar. Daardoor kan het geluid niet door de buitenste muur heen komen. Maar dit maakt de kamer een stuk kleiner en is behoorlijk duur.
Makkelijkste oplossing is isolatiemateriaal aan de binnenkant van de kamer maken en glad afwerken dmv gipsplaten of iets dergelijks.
Makkelijkste oplossing is isolatiemateriaal aan de binnenkant van de kamer maken en glad afwerken dmv gipsplaten of iets dergelijks.
woensdag 6 oktober 2010 om 18:06
Je kan bij de doe-het-zelf zaak DIY-pakketten kopen, bijvoorbeeld iets als IsoEasy (maar er zijn misschien ook andere merken/vormen). Ik heb gehoord dat dat vrij makkelijk is en niet hoeft af te werken. Weet niet hoe duur het is en of het voor jouw ruimte ook kan..
Maar sowieso eerst controleren of het wel nodig is natuurlijk!
Maar sowieso eerst controleren of het wel nodig is natuurlijk!