Huis kopen
vrijdag 7 maart 2014 om 13:18
He allemaal,
Mijn man en ik willen een huis kopen, mede door de komst van ons kindje.
Nu ben ik reuze benieuwd hoe jullie die stap hebben durven maken.
Ik twijfel enorm: straks zit ik er een half jaar en voel me absoluut niet thuis! Of is de buurt toch niet zo leuk als gedacht.
Mijn man zegt steeds dat hij er minimaal 10 jaar wilt wonen. Dan denk ik, jemig, 10 jaar is echt mega lang. Misschien word ik het na 2 jaar al wel zat (wispelturig als ik ben)
Hoe wisten jullie dat dit het perfecte huis was?
Ik ben reuze benieuwd
Groetjes Floor
Mijn man en ik willen een huis kopen, mede door de komst van ons kindje.
Nu ben ik reuze benieuwd hoe jullie die stap hebben durven maken.
Ik twijfel enorm: straks zit ik er een half jaar en voel me absoluut niet thuis! Of is de buurt toch niet zo leuk als gedacht.
Mijn man zegt steeds dat hij er minimaal 10 jaar wilt wonen. Dan denk ik, jemig, 10 jaar is echt mega lang. Misschien word ik het na 2 jaar al wel zat (wispelturig als ik ben)
Hoe wisten jullie dat dit het perfecte huis was?
Ik ben reuze benieuwd
Groetjes Floor
vrijdag 7 maart 2014 om 13:27
Wat leuk dat jullie een huis willen gaan kopen! Een leuke en spannende tijd.
Wij zijn bij 2 huizen wezen kijken. Bij de eerste vonden we de buurt er niet uit zien ( overal rommel, kapotte schuttingen) dus geen goed gevoel.
Bij het 2e huis was het gevoel gewoon goed, leuke buurt, veel rondspelende kinderen, groot genoeg voor evt gezinsuitbreiding. Dus hier zijn we gaan wonen! En woon er nu 2 jaar en bevalt prima. En de tijd vliegt! Ik heb totaal niet het gevoel dat ik er alweer 2 jaar woon. Denk soms nog steeds; goh, dit is gewoon mijn huis!
Ik zou zeggen, ga gewoon op je gevoel af! En weeg de voor en nadelen op elkaar af.
Succes! En het komt vast goed
Wij zijn bij 2 huizen wezen kijken. Bij de eerste vonden we de buurt er niet uit zien ( overal rommel, kapotte schuttingen) dus geen goed gevoel.
Bij het 2e huis was het gevoel gewoon goed, leuke buurt, veel rondspelende kinderen, groot genoeg voor evt gezinsuitbreiding. Dus hier zijn we gaan wonen! En woon er nu 2 jaar en bevalt prima. En de tijd vliegt! Ik heb totaal niet het gevoel dat ik er alweer 2 jaar woon. Denk soms nog steeds; goh, dit is gewoon mijn huis!
Ik zou zeggen, ga gewoon op je gevoel af! En weeg de voor en nadelen op elkaar af.
Succes! En het komt vast goed
vrijdag 7 maart 2014 om 13:29
Wij hebben nieuwbouw gekocht, moest nog gebouwd worden.
Dus zelf helemaal naar wens ingericht ook kwa muren en vloeren.
Tja de buren.. we hebben er weinig mee maar ook geen last van. Dat is altijd afwachten helaas. Verderop wel een stel waar we goed mee kunnen. Wij kunnen er wonen tot we de trap niet meer op kunnen dus hopen zeker een jaar of 40
Succes!
Dus zelf helemaal naar wens ingericht ook kwa muren en vloeren.
Tja de buren.. we hebben er weinig mee maar ook geen last van. Dat is altijd afwachten helaas. Verderop wel een stel waar we goed mee kunnen. Wij kunnen er wonen tot we de trap niet meer op kunnen dus hopen zeker een jaar of 40
Succes!
vrijdag 7 maart 2014 om 13:33
Gevoel is denk ik het goede woord. Scheelt dat we de buurt en buren al kende (dorp) maar je voelt bij binnenkomst al of je je hier prettig voelt. Je man heeft gelijk wat betreft woonperiode want 2 jaaf is hedendaags niet meer rendabel. Vergeet overigens niet wat nieuwr meubels,likje verf of kleine verbouwing kunne doen met je huis om weer prettig te wonen. Denk ook asn dev toekomst komen er meer kinderen en wat wil je dan. Rustige straat grote tuin ieder een eigen slaapkamer maar Gevoel is drnk ik het toverwoord. Succes en veel voorpret toegewenst
vrijdag 7 maart 2014 om 13:41
Bij een huis kopen heb je allebei je eisen. Bv. bepaalde wijk, aantal kamers, zonkant tuin, kindvriendelijk, afstand centrum, type woning of jaartal, prijs, staat woning enz
Soms komt het voor dat een huis net niet aan alle eisen voldoet, dan kan je dat voor lief nemen of je zoekt verder door. Het is gewoon een gevoel als je een huis binnenstapt. Voelt het goed en heb je dat allebei? Soms is dat bij het 1e huis en soms bij het 20e huis, het moet wel echt goed voelen!
Wonen jullie al wel samen? Anders is kopen wel een grote stap als jij erg wispelturig bent. Kopen is niet niks. Je zit er aan vast en je kan niet zomaar weg, je zult het dan moeten verkopen en daar kan maanden of jaren overheen gaan (ij deze tijd).
Soms komt het voor dat een huis net niet aan alle eisen voldoet, dan kan je dat voor lief nemen of je zoekt verder door. Het is gewoon een gevoel als je een huis binnenstapt. Voelt het goed en heb je dat allebei? Soms is dat bij het 1e huis en soms bij het 20e huis, het moet wel echt goed voelen!
Wonen jullie al wel samen? Anders is kopen wel een grote stap als jij erg wispelturig bent. Kopen is niet niks. Je zit er aan vast en je kan niet zomaar weg, je zult het dan moeten verkopen en daar kan maanden of jaren overheen gaan (ij deze tijd).
vrijdag 7 maart 2014 om 14:04
Bedankt voor jullie lieve reacties!
@witbrood, we zijn getrouwd en wonen nu in een huurhuis.
We hebben nu een woning die we allebei heel leuk vinden.
Omdat er een kindje op komst is strepen we toch een aantal van onze voorkeuren weg, en daar komen andere voor terug bijv een grote tuin, meerdere slaapkamers e.d.
Ons gevoel is voor het eerst erg positief maar ik vind de stap zo mega groot!
Misschien moeten we het maar gewoon doen. Idd een goede tip gordijn87, na een aantal jaar een nieuw kleurtje o.i.d. scheelt ook al een hoop.
Nu maar hopen op een leuke buurvrouw!!
We verhuizen nl van Bussum naar Hilversum maar komen vanaf de veluwe dus kennen nog niemand!!
Fijn weekend allemaal, en bedankt voor jullie reacties
@witbrood, we zijn getrouwd en wonen nu in een huurhuis.
We hebben nu een woning die we allebei heel leuk vinden.
Omdat er een kindje op komst is strepen we toch een aantal van onze voorkeuren weg, en daar komen andere voor terug bijv een grote tuin, meerdere slaapkamers e.d.
Ons gevoel is voor het eerst erg positief maar ik vind de stap zo mega groot!
Misschien moeten we het maar gewoon doen. Idd een goede tip gordijn87, na een aantal jaar een nieuw kleurtje o.i.d. scheelt ook al een hoop.
Nu maar hopen op een leuke buurvrouw!!
We verhuizen nl van Bussum naar Hilversum maar komen vanaf de veluwe dus kennen nog niemand!!
Fijn weekend allemaal, en bedankt voor jullie reacties
vrijdag 7 maart 2014 om 14:08
Wij kochten een bijna bouwval... hadden al meerdere huizen gezien, ook huizen die helemaal af waren. Maar toen we het bouwval binnenstapten wist ik in de woonkamer al: "ja dit is hem!" Ik hoefde eigenlijk de rest niet meer te zien. Toch maar wel gedaan maar elke minuut werd het huis leuker!
En ik ben ook megawispelturig, daarom een huis waar we eventueel nog kunnen uitbouwen en veranderen
heb mijn wispelturigheid nu maar ingezet in de tuin
elk jaar weer ff anders haha.
En ik ben ook megawispelturig, daarom een huis waar we eventueel nog kunnen uitbouwen en veranderen
vrijdag 7 maart 2014 om 17:12
"Mijn man zegt steeds dat hij er minimaal 10 jaar wilt wonen. Dan denk ik, jemig, 10 jaar is echt mega lang. Misschien word ik het na 2 jaar al wel zat (wispelturig als ik ben)"
Ik hoop dat je je toekomstige kind ook niet na twee jaar al zat bent, want daar zit je nog wel langer dan tien jaar aan vast.
Ik hoop dat je je toekomstige kind ook niet na twee jaar al zat bent, want daar zit je nog wel langer dan tien jaar aan vast.
vrijdag 7 maart 2014 om 17:16
Ga meerdere keren kijken in de wijk waar jullie wonen. Dus ook 's avonds en in het weekend. Kijk hoe druk het is met parkeren, of er geen hangjongeren zijn, hoe de sfeer is. Loop gewoon een stukje door de wijk, dan krijg je al een betere indruk dan wanneer je alleen met de makelaar een huis gaat bezichtigen.
vrijdag 7 maart 2014 om 17:22
wij zochten op internet huizen met een ruim perceel en grote garage. Dat er veel aan verbouwd moet worden is voor ons niet erg, maar de indeling en de bouw staat, dus die moest ons aanspreken. De rest passen we met de tijd toch wel aan.
Ik wilde wel liever naar een rustig dorp en niet meer in de stad. Voel me buitenlander waar ik nu woon.
Dus ja, buurt, grootte huis en tuin waren de prio's. En joh, als iets echt niet naar je zin is (bijv na 5 jaar) verhuis je toch weer? Het is niet dat je er voor eeuwig aan vast zit.
Ik wilde wel liever naar een rustig dorp en niet meer in de stad. Voel me buitenlander waar ik nu woon.
Dus ja, buurt, grootte huis en tuin waren de prio's. En joh, als iets echt niet naar je zin is (bijv na 5 jaar) verhuis je toch weer? Het is niet dat je er voor eeuwig aan vast zit.
vrijdag 7 maart 2014 om 18:42
quote:Trotter schreef op 07 maart 2014 @ 17:16:
Kijk hoe druk het is met parkeren, of er geen hangjongeren zijn, .
De rustige saaie Vinex wijk van nu is over pak weg een jaar of 15 de wijk met de meeste overlast van hangjongeren. Al die baby's die er nu geboren worden groeien allemaal op. Het kan niet anders dat zo'n grote hoeveelheid jongeren in een wijk tot problemen gaat lijden.
Wat dat betreft kan je beter in een oude wijk zitten waar nog mensen van verschillende leeftijden gemengd in de wijk voorkomen.
Als je nu prima woont en je weet van je zelf dat je graag flexibel wil zijn wat wonen betreft dan is huren een hele goede keus. Dan is het maar de vraag of kopen voor jou wel zo verstandig is.
Kopen is alleen interessant als je echt van plan bent om ergens langdurig te blijven wonen.
Kijk hoe druk het is met parkeren, of er geen hangjongeren zijn, .
De rustige saaie Vinex wijk van nu is over pak weg een jaar of 15 de wijk met de meeste overlast van hangjongeren. Al die baby's die er nu geboren worden groeien allemaal op. Het kan niet anders dat zo'n grote hoeveelheid jongeren in een wijk tot problemen gaat lijden.
Wat dat betreft kan je beter in een oude wijk zitten waar nog mensen van verschillende leeftijden gemengd in de wijk voorkomen.
Als je nu prima woont en je weet van je zelf dat je graag flexibel wil zijn wat wonen betreft dan is huren een hele goede keus. Dan is het maar de vraag of kopen voor jou wel zo verstandig is.
Kopen is alleen interessant als je echt van plan bent om ergens langdurig te blijven wonen.
donderdag 13 maart 2014 om 15:55
donderdag 13 maart 2014 om 16:07
donderdag 13 maart 2014 om 16:12
zondag 16 maart 2014 om 12:30
maandag 17 maart 2014 om 12:00
Ik zou echt nooit in Hilversum willen wonen, hoezo is de rest te ver? Dat is allemaal binnen een aantal kilometer van Hilversum. Waarom is Bussum zuid niks dan, het spiegel is heel mooi. Hilversum vind ik echt niet gezellig, een ramp met verkeer en elke week wordt er iemand in elkaar gemept op de Groest (woon al 25 jaar in deze regio).
woensdag 19 maart 2014 om 13:58
quote:chocolatechip schreef op 17 maart 2014 @ 12:00:
Ik zou echt nooit in Hilversum willen wonen, hoezo is de rest te ver? Dat is allemaal binnen een aantal kilometer van Hilversum. Waarom is Bussum zuid niks dan, het spiegel is heel mooi. Hilversum vind ik echt niet gezellig, een ramp met verkeer en elke week wordt er iemand in elkaar gemept op de Groest (woon al 25 jaar in deze regio).
De ver van de a1 bedoel ik dan. Bijvoorbeeld Huizen, dat ligt echt een eindje er vanaf
Kijken nu naar Baarn, leuk dorp zo op het eerste gezicht.
T spiegel hoort niet bij Bussum Zuid, t spiegel is super maar voor ons budget heb je een huis wat helemaal gerenoveerd zou moeten worden.
Bussum zuid is echt beetje crimineel.
We kijken nu idd buiten Hilversum, er zijn geen fijne wijken voor ons budget.
Lastig, zo'n dure ongeving!
De ver van de a1 bedoel ik dan. Bijvoorbeeld Huizen, dat ligt echt een eindje er vanaf
Kijken nu naar Baarn, leuk dorp zo op het eerste gezicht.
T spiegel hoort niet bij Bussum Zuid, t spiegel is super maar voor ons budget heb je een huis wat helemaal gerenoveerd zou moeten worden.
Bussum zuid is echt beetje crimineel.
We kijken nu idd buiten Hilversum, er zijn geen fijne wijken voor ons budget.
Lastig, zo'n dure ongeving!