Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Hoi,

We zijn het eens over de prijs en ik heb een notaris gevonden.. die de koopakte opmaakt.. en dan is het TEKENEN!!:)

Nu op zoek naar een ander huurhuisje..alleen er is zo weinig en met 1 salaris kan je zo weinig..en ik heb nog 7 weken :s

Niks moeilijks aan.. je kan gewoon zelf je huis verkopen.. Probeer het zonder makelaar zou ik zeggen....

Ik probeerde het en het is gelukt..ik dacht ik kan na 6 mnd altijd nog een makelaar inschakelen.
gefeliciteerd Vivameid!

dat doen wij ook hoor, zitten bij zelfverkopen.nl

Kost weinig, 575 geloof ik...

daarin zorgen zij ervoor dat het op funda komt en kregen een waardebepaling.

Ik vind het wel ideaal.

als het na een jaar nog niet verkocht is gaan we misschien ook wel een makelaar inschakelen.

we hebben geen haast...
Hallo!

Mag ik mij hier bij aansluiten? Mijn vriend en ik zetten ons huis ook in de verkoop. Morgen komt de makelaar langs om foto's te maken. We hebben overwogen om het zelf zonder makelaar te koop te zetten, maar hebben geen zin in (en ook te weinig tijd voor) de rompslomp eromheen: afspraken maken, bezichtigingen doen, etc... Bovendien denken we dat een makelaar geschikter en uiteraard neutraler is om ons huis te laten zien en erover te vertellen.

Ik ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor het verkocht is. Op zich zitten we in een gunstige stad en buurt, dus wat dat betreft heb ik redelijk goede hoop. We zullen zien..!
Het heeft zeker vijf jaar geduurd, maar de overheid durft dan toch eindelijk aan te geven waarom de huizenprijzen alleen nog maar omlaag kunnen in Nederland..

http://youtu.be/hK7YqUsZn7M

Hulde, Stef Blok.
Ik lees altijd met dit topic mee maar omdat ik in Duitsland woon heb ik een vraag mbt kopen. Wij huren hier nu in Duitsland. Veel vrienden in Nederland van mijn leeftijd, rond de 30, hebben allemaal een huis gekocht van rond de 2,5/3 ton. Maar volledig met een hypotheek. Hier in Duitsland bestaat geen hypotheekrenteaftrek en moet men ee gedeelte van het huis zelf betalen. Wij hebben nu 55k zelf gespaard waarmee een deel gelijk betaald kan worden. Ik heb al bij mijn vriendinnen gepeild maar hoe denkt men er hier over om eerst geld te sparen exclusief voor het huis?
Ik vind het namelijk best bizar dat iemand van 30 een huis van 3 ton kan 'kopen'.
Ik vind het een goed plan om eerst een flink bedrag bij elkaar te sparen voor dat je een huis koopt.
Als je kan sparen voor het kopen moet je dat natuurlijk doen! Je kan het gebruiken om de kosten koper te betalen of zelfs al een stukje van het huis, dat scheelt je in hypotheek. Andere optie is om voor een prikkie een huis te kopen met een slechte keuken en een oude badkamer en die dan naar eigen smaak op te knappen. Er zijn niet veel kopers met een spaarpotje, dus klus-huizen zijn niet echt populair op het moment, en dan is de prijs ook wat gunstiger.

3 ton is veel geld. Tsja, het is maar welke keuzes je maakt!
Vivameid, fijn hoor! Succes met de afwikkeling en het zoeken naar prettige woonruimte voor jezelf.

Liubi, ik snap het soms ook niet hoor, kopen zonder enig spaargeld. Ik zie jouw voorbeeld van 30-40'ers met kleine kinderen en een hypotheek van 3 ton ook bij collega's. Het drukt toch op je, lijkt me, om maar niet minder te kunnen werken of van baan durven veranderen. Geen fijne manier van leven voor mij (en, maar das mijn mening, geen goed voorbeeld voor je kinderen).

Aan de andere kant is het erg lastig sparen als je steeds particulier moet huren en soms zonder baan zit.. Mijn vriend en ik zitten in deze situatie en hebben nu 14.000 euro spaargeld bij-elkaar ondanks een paar lange periodes zonder enig werk. (wat op dit moment - even afkloppen - lekker wordt aangevuld doordat we allebei veel werk/klussen hebben). Bij een huiskoop willen de ouders van mijn vriend graag een eenmalige schenking doen, heel genereus, zodat we ons spaargeld kunnen gebruiken voor verbouwingen, reizen en periodes met minder werk.

Ik denk dat de "ideale" koopsituatie is, dat je wat langer bij je ouders kunt wonen (of op een kamer) om wat spaargeld op te bouwen. Als dat niet mogelijk of wenselijk is en je wilt wel iets kopen, dan moet je iets meer geduld hebben... (en zo je wilt, wat geluk in het leven)

Wij kijken op dit moment naar woningen tussen de 1 en 2.4 ton. De locatie en ruimte moet voor ons waarde kunnen genereren terwijl je er in woont (logeerhuis; beroep van mijn man = ruimte voor werktools; buitenruimte voor moestuin; thuiswerken). Ik moet zeggen dat we op het moment in een fantastisch huurhuis wonen wat aan al die voorwaarden voldoet, maar het is wel duur per maand..
quote:thistle schreef op 26 januari 2013 @ 11:53:

Als je kan sparen voor het kopen moet je dat natuurlijk doen! Je kan het gebruiken om de kosten koper te betalen of zelfs al een stukje van het huis, dat scheelt je in hypotheek. Andere optie is om voor een prikkie een huis te kopen met een slechte keuken en een oude badkamer en die dan naar eigen smaak op te knappen. Er zijn niet veel kopers met een spaarpotje, dus klus-huizen zijn niet echt populair op het moment, en dan is de prijs ook wat gunstiger.

3 ton is veel geld. Tsja, het is maar welke keuzes je maakt!

Wij kunnen straks ook straks een gedeelte eigen geld gebruiken om ons volgende huis te kopen, wij hebben altijd goed gespaard. en de reden daarvoor was zodat we dat in ons volgende huis kunnen stoppen.

Daarom kunnen we straks een huis kopen van 3 ton en dan met onze toekomstige hypotheek kunnen we ruim rondkomen op anderhalf salaris. Vind ik een erg prettig idee. Lijkt heeel veel maar wij wonen zo'n beetje in de duurtste ( en leukste) stad van nederland.

Eerst maar ons appartement verkopen en dat schiet niet echt op, worden weinig bekeken op funda. Maar we gaan in het voorjaar nieuwe foto's maken en dan kan het zo maar snel gaan vermoed ik.

Gisteren scheen zo mooi zonnetje in ons huis en kreeg al helemaal de voorjaarskriebels en bedacht: ik wil eigenlijk helemaal niet zo snel weg hier.

Kleine 10 min fietsen en je bent in de stad, lekker vaak terrasjes pakken in de zomer.

Waar we straks gaan wonen is het een stuk verder fietsen.

En we hebben nu zo prachtig uitzicht over de stad ( wonen 11 hoog)

Nou ja, rustig afscheid nemen, wel fijn dat we niet op de schop zitten.
ons huis staat ook te koop en al een aantal bezichtigingen gehad, maar nog geen kopers. Terugkoppeling van de makelaar is nu een aantal keer geweest dat kijkers de woonkamer te klein vinden. Dat klopt ook wel. Huis heeft wel veel ruimte op de bovenverdieping (ruime slaapkamers, badkamer etc), daar zijn mensen dan wel enthousiast over.

Hebben jullie tips om een woonkamer groter te laten lijken?

Wat we al doen:

* lamellen open, grote raampartij aan de kant van de woonkamer

* grote planten uit de woonkamer

meubels kunnen er helaas niet uit.
Hier schiet het nog echt niet op...

Geen bezichtingen nog.

Mugske, ik zou zoveel mogelijk spullen uit de woonkamer doen. Vooral ook kleine spulletjes!!
Ik kom ook weer even langs hier. Wij kregen vrijdagavond een bericht van de makelaar dat 14 feb a.s. iemand ons appartement wilt komen bekijken. Eerste kijker na 4 weken in de verkoop. Spannend!! Duimen jullie mee?
@ Mugske: Meubels recht plaatsen ipv 'leuk' schuin, maakt het minder chaotisch en daardoor ook ruimer. Spullen als geluidsboxen en andere opvallende voorwerpen in een kastje opbergen, zelfs als je installatie het daardoor even niet doet. Prullaria (potjes, foto's etc) allemaal uit de vensterbanken. In een doos en bij buren/familie opslaan. Probeer maar een of twee dingen te houden aan versiersels in e vensterbank en maak het bij voorkeur symmetrisch. Boekenkast / cdkast leeghalen op een paar boeken na: ook elders stallen. Desnoods een stoel minder plaatsen, de tafel tegen de muur, kleed van de vloer halen.

Hoe leger, hoe ruimtelijker het oogt, in het algemeen.

Ik ben mijn huis nu verkoopklaar aan het maken, dus binnenkort ook in spanning of mijn huis gaat aanslaan op de woningmarkt..

@leentje: spannend zeg, succes!
Leentje, wat fijn dat jullie kijkers hebben. Erg spannend en veel succes gewenst! Wij worden na drie weken wel redelijk bekeken op funda, maar nog niets concreets helaas. De makelaar had ons al wel gewaarschuwd dat de maand januari nooit echt een topmaand is.

Nu met het zonnetje vanmiddag heb ik juist zoiets van: laat de kijkers nu maar komen, het ziet er allemaal zo netjes en fris uit dan!
Livine en Despie, bedankt voor jullie succeswensen!

De makelaar zei dat het een fijne bezichtiging was, de kijker was zeer gecharmeerd van het appartement. Kijker ging nog andere appartementen kijken en had er ook al een aantal bekeken voordat hij het onze kwam bekijken, maar was aangenaam verrast door de ruimte en nette afwerking.

Fingers crossed, ik ga zo'n enorm gat in de lucht springen als hij voor het onze zou gaan. Afwachten!

Livine: spannend! Wanneer verwacht je het in de verkoop te zetten?

Despie: dat klopt inderdaad dat januari een heel slappe maand is. Jammer dat er nog geen kijkers geweest zijn, maar wie weet als het weer ook beter gaat worden. Mag wel tijd worden vind ik, genoeg sneeuw gezien ;)
Klink goed leentje. Nu duimen!

Zelf ga ik voor volgende week enkele makelaars uitnodigen. Geen idee hoe lang het dan nog duurt, maar het zal dus niet lang duren. Ik woon ook al niet meer in mijn huis, dus het kan ook op korte termijn.
Leentje, goed nieuws dus vooralsnog. Hopen dat je snel meer duidelijkheid krijgt.

Hopen dat je een makelaar vind waarmee je een klik hebt, Livine. Woon je nog wel in de buurt van je oude huis? Lijkt me lastig met eventuele kijkers, dat je toch steeds weer even terug moet om te kijken of alles nog in orde is.

Wij hebben dus ook al een ander huis. Planning is om ergens in april of mei over te gaan (tenzij we ons huidige huis razendsnel verkopen natuurlijk ;) ). We krijgen in maart de sleutel. Vind het erg spannend allemaal, hoe snel we ons huis zullen verkopen. Het is wel echt een fijn huis, hopelijk zien andere mensen dat ook
Ik woon nu 45 km verderop. Niet heel dichtbij, maar ook niet het einde van de wereld. En mijn ouders wonen er wel dichtbij, dus ik kan het combineren of evt. aan hen vragen een plantje water te geven o.i.d.

Ik ben gaan samen wonen en vond het onzin om in mijn oude huis alleen te blijven zitten, net zo lang tot het huis verkocht is. Ik heb zojuist bij drie makelaars het contactformulier ingevuld. Meteen test 1: hoe snel nemen ze contact met je op als je hen benadert ;)

Maar als ik het goed begrijp heb jij nu een nieuw huis gekocht? Ben je niet bang voor wat er gebeurt als het toch minder hard gaat dan je dacht?
Dat is nog wel te doen inderdaad... Fijn dat je ouders in de buurt van je oude huis wonen. Als ik jou was geweest had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Je hebt toch geen idee hoe lang het kan gaan duren voor het verkocht is. En dan kan het lang gaan duren voordat je bij je vriend kan intrekken.

Ja wij hebben een huis gekocht. Het scheelt dat we ons huis tien jaar terug voor een hele gunstige prijs hebben gekocht. Ook al zouden we straks misschien flink onder onze vraagprijs moeten gaan zakken, we zullen sowieso geen restschuld hebben na verkoop.

Daarnaast hebben we goed kunnen sparen afgelopen jaren en kunnen we het desnoods ruim twee jaar met dubbele lasten volhouden. In het uiterste geval kunnen we ons huis ook makkelijk verhuren, ligt erg gunstig in de randstad.

We wilden nog voor 1 januari iets kopen, omdat we dan zoveel meer huis konden krijgen dan we nu hebben of dan wanneer we pas in 2013 zouden kopen. Het zou ons een paar 100 euro per maand schelen. Moet ik er wel bij vertellen dat we het huis van onze dromen vonden, anders hadden we natuurlijk gewacht met kopen .

Dus op zich ben ik niet heel bang dat het lang zal gaan duren. We kunnen wat klappen opvangen. Maar het liefst zijn we natuurlijk, zoals iedereen, zo snel mogelijk ons huis kwijt.
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag, die jullie als ervaringsdeskundigen vast kunnen beantwoorden!

Ons huis staat nu een week te koop, en op de nvm-site kunnen we inloggen om oa de statistieken van funda en de site van de makelaar te bekijken. De statistieken van de makelaarssite zien we inderdaad, maar van funda zien we niets. Nu had de makelaar al gezegd dat de koppeling tussen funda en de nvm-site niet echt realtime was, maar ik ben toch wel erg benieuwd. Hoe vaak 'verversen' de funda-statistieken bij jullie?

Succes met de verkoop!

Groet,

Kiekel
Welkom Kiekel.

Helaas kan ik je op je vraag geen antwoord geven. Ons huis staat sowieso nog maar erg kort te koop. Wij hebben ook van beide sites toegang tot de statistieken, maar wist niet eens dat ze konden verschillen. Wij hebben in het begin wel op funda gekeken.

Moet eerlijk zeggen dat die cijfers ons momenteel niet heel veel zeggen. W hebben de advertentie van ons huis ook via de sociale media met kennissen gedeeld, dus het is niet te zeggen welk deel van onze kijkers ook echt op zoek is naar een huis.

We raken pas enthousiast als onze makelaar ons belt met de mededeling dat hij kijkers voor ons heeft, die statistieken kunnen ons bij wijze van spreken gestolen worden
despie wijzigde dit bericht op 17-02-2013 17:03
Reden: Edit: fundament=funda... Fijn, t9!
% gewijzigd
Hoihoi, ik meld me hier ook weer even. Ons huis is nog steeds te koop, maar inmiddels hebben we wel bezichtingen. Het gaat de goede kant op. We hebben geen haast, want een huurder, maar het is fijn om straks weer overzicht te hebben in hoe we er financieel nu echt voorstaan, zodat we weer kunnen investeren in onze nieuwe woning.
Hier meld ik me ook weer even. Nog steeds noppes, nada, niks. Geen kijkers, geen bieders, geen kopers. Ik word er steeds negatiever van merk ik. Huis staat vanaf oktober 2012 te koop ,dus echt nog niet lang maar ik wil van dat blok aan ons been af. We gooien elke maand 1000 euro weg aan een huis waar we niet eens wonen en ook niet willen wonen.

<<<<negatieve modus uit>>>>

Zo weinig nieuws te melden dus maar hopen dat aankomend voorjaar mensen vallen op het toch wel mooie vrijstaande woonhuis dat prettig geprijsd is, maar in Oost Groningen staat..
Balen gewoonzus.

En die aardbevingen helpen nu natuurlijk ook niet mee.

Wij staan nu 7 weken te koop en ook nog geen kijkers gehad, balen maar had ik ook verwacht.

We zijn nu het huis goed aan het opruimen en aan wat kleine klusjes doen.

Over ongveer 2 mnd zetten we er mooiere foto s op en gaan we verlagen in prijs en verwacht dan iig wel kijkers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven