Huis willen ontvluchten
vrijdag 19 februari 2016 om 22:02
Mijn moeder heeft mij en mijn broer nooit gewild. Dit kwam door een vervelende situatie thuis. Ouders zijn inmiddels gescheiden. Ik en broer wonen bij mijn moeder in. Nu wil het nog wel eens voor doen dat als wij iets zeggen wat haar niet zint. Dat ze alles weer op begint te rakelen over dat ze ons nooit gewild heeft en toch altijd klaar heeft gestaan en ga zo maar door. Terwijl mijn broer en ik al heel snel op eigen benen hebben leren staan en altijd alles thuis hebben moeten doen. Ik ben dit inmiddels zo zat dat ik heel graag het huis uit wil. Ik sta al jaren ingeschreven bij de woningbouw maar nog steeds niks gevonden. Kan ik bij de woningbouw aankloppen voor een urgentie?
vrijdag 19 februari 2016 om 22:07
Ik zeg: proberen kan altijd.
Alleen heb ik gemerkt dat in mijn omgeving een sociale huurwoning ongeveer net zo duur is als particuliere huur. Misschien is dat nog een optie?
Hoe oud ben je? Is het nog een idee om tijdelijk bij je vader te wonen totdat je iets anders gevonden hebt?
In elk geval heel veel sterkte TO
Alleen heb ik gemerkt dat in mijn omgeving een sociale huurwoning ongeveer net zo duur is als particuliere huur. Misschien is dat nog een optie?
Hoe oud ben je? Is het nog een idee om tijdelijk bij je vader te wonen totdat je iets anders gevonden hebt?
In elk geval heel veel sterkte TO
vrijdag 19 februari 2016 om 22:09
vervelende situatie en zeker geen leuke reden om het huis uit te gaan,
de woningstichting heeft vaak een uitleg op de site over urgentie, als ik dit lees denk ik niet dat je voor urgentie in aanmerking komt aangezien je weinig aantoonbare feiten hebt e.d.
Wellicht dat je eerst op kamers kunt gaan? iets in de particuliere huur? compromissen op woonruimte of woonplaats doen? vanuit daar kun je altijd verder punten sparen en misschien over een jaar iets via de woningstichting krijgen.
de woningstichting heeft vaak een uitleg op de site over urgentie, als ik dit lees denk ik niet dat je voor urgentie in aanmerking komt aangezien je weinig aantoonbare feiten hebt e.d.
Wellicht dat je eerst op kamers kunt gaan? iets in de particuliere huur? compromissen op woonruimte of woonplaats doen? vanuit daar kun je altijd verder punten sparen en misschien over een jaar iets via de woningstichting krijgen.
vrijdag 19 februari 2016 om 22:35
vrijdag 19 februari 2016 om 22:57
Moet TO wel student zijn, anders krijg je echt niet zomaar een kamer.
Ze liggen sowieso al niet voor het oprapen. Vrije sector heeft enorme inkomenseisen, particulier is schaars en een wachttijd van 6 jaar op de woningbouw is niets, daar krijg je niks voor.
Jammer dat er zo makkelijk over gedaan wordt en TO nog een trap na krijgt omdat ze is "vergeten om op kamers te gaan toen ze 19 was". Volgens mij heeft TO genoeg op haar bordje. Zo'n kansloze trap terwijl ze al op de grond ligt is erg stijlloos.
Ze liggen sowieso al niet voor het oprapen. Vrije sector heeft enorme inkomenseisen, particulier is schaars en een wachttijd van 6 jaar op de woningbouw is niets, daar krijg je niks voor.
Jammer dat er zo makkelijk over gedaan wordt en TO nog een trap na krijgt omdat ze is "vergeten om op kamers te gaan toen ze 19 was". Volgens mij heeft TO genoeg op haar bordje. Zo'n kansloze trap terwijl ze al op de grond ligt is erg stijlloos.
vrijdag 19 februari 2016 om 23:19
Ik geef een tip en vraag of ze dat überhaupt wel ziet zitten.
En je kunt als werkende ook echt wel in een studentenhuis wonen hoor. Daar kijkt een huisbaas niet naar. In mijn studententijd waren er best wat mensen niet meer studerend en toch wonend in een studentenhuis. Als de huur maar elke maand betaald werd.
En je kunt als werkende ook echt wel in een studentenhuis wonen hoor. Daar kijkt een huisbaas niet naar. In mijn studententijd waren er best wat mensen niet meer studerend en toch wonend in een studentenhuis. Als de huur maar elke maand betaald werd.
vrijdag 19 februari 2016 om 23:45
Er zijn best veel websites waar je kamers kunt vinden voor wanneer je niet studeert. Ik weet toen n vriend van mij ging vragen voor urgentie (wel om een andere reden) bij de woningbouw, hij dit niet kreeg, maar wel een hele lijst met verschillende websites voor kamers of particulier huren. Een bezoekje bij de woningbouw kan nooit kwaad. Vragen staat vrij en wie weet hebben ze wellicht andere tips voor je. Succes!
zaterdag 20 februari 2016 om 00:06
zaterdag 20 februari 2016 om 00:17
Misschien niet de meest ideale oplossing, maar wellicht het overwegen waard...
http://permanent-wonen-recreatiewoning.nl/
http://permanent-wonen-recreatiewoning.nl/
zaterdag 20 februari 2016 om 00:22
Als jullie al zo snel op eigen benen leerden staan waarom woon je daar nog?
24 jaar vind ik zelfs al wel behoorlijk tijd om uit huis te gaan bij een 'gelukkig' gezin..
Dat je nog niet op een kamer of samen met je broer in een eigen huis zit laat me denken dat het zo erg nu ook weer niet is..
Edit: neemt niet weg dat het uiteraard enorm vervelend is, een situatie als deze. En ook dat je er voor door de therapiemangel moet. Begrijp me niet verkeerd, maar heb gewoon een vraagteken erbij.
24 jaar vind ik zelfs al wel behoorlijk tijd om uit huis te gaan bij een 'gelukkig' gezin..
Dat je nog niet op een kamer of samen met je broer in een eigen huis zit laat me denken dat het zo erg nu ook weer niet is..
Edit: neemt niet weg dat het uiteraard enorm vervelend is, een situatie als deze. En ook dat je er voor door de therapiemangel moet. Begrijp me niet verkeerd, maar heb gewoon een vraagteken erbij.
zaterdag 20 februari 2016 om 06:35