Huisdierverzekering kat

20-01-2020 18:47 25 berichten
Wie van jullie heeft een huisdierverzekering en waarom wel of niet?
Alle reacties Link kopieren
Alleen die dingen verzekeren, waarvan je de kosten niet zelf kunt dragen.
ik geef mn bek ook maar een douw
2 katten, geen verzekering
Buffer is voldoende.
3 katten, geen verzekering.
Wel spaargeld.

Ik hoor te vaak dat meer dan de helft van wat een kat ooit zou kunnen hebben sowieso uitgesloten is uit de verzekering en dat je vaak zelf ook nog een opleg mag betalen (dat pakweg de eerste 75 euro ofzo voor jezelf zijn).
2 katten, ook geen verzekering, wel een financiele buffer.

We hebben er laatst naar zitten kijken maar de verzekeringen hebben niet bepaald fantastische voorwaarden. We zijn tot de conclusie gekomen dat we het net zo goed zelf opzij kunnen zetten.

Mochten we financieel krapper komen te zitten dan zou ik het juist wel overwegen, voor grote uitgaven.
2 katten beide verzekerd en spaargeld om de overige kosten alsnog zelf te kunnen dragen.
Maar goed ik hou van verzekeren, het geeft mij een (schijn?)veilig gevoel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nee, ik spaar 50 euro per maand. De jaarlijkse inentingen en gezondheidscheck betaal ik gewoon van mijn lopende rekening.
Inmiddels heb ik 3000 euro gespaard.
Eén kat, niet verzekerd. Echt spuugrijk zijn we niet maar een medische behandeling voor de poes schiet er nog wel op over mocht het nodig zijn.
Geen verzekering. Heb me er jaren geleden in verdiept, maar mijn conclusie was dat ik beter zelf kan sparen.
.
Ja. Ik heb twee nog jonge katten en ik heb ze allebei verzekerd bij Reaal Dier & Zorg. Zij hebben een van de meest uitgebreide dekkingen.
Het zal hopelijk niet nodig zijn, maar als een van de katten ècht iets heeft, dan kunnen de kosten heel snel oplopen. Ik vind het fijn dat ze dan verzekerd zijn. Pas als ik echt een grote buffer heb zou ik het opzeggen.
Geen verzekering, wel een zorgplan. Met dat zorgplan spreid ik de vaste kosten.
Ik heb wel spaargeld voor het geval dat.
Hier wel verzekering voor hond. De kosten lopen al snel hoog op als je dier echt iets heeft (zoals opname in kliniek).
Ik vind het fijn dat ik me daar dan in elk geval geen zorgen over hoef te maken.
Nee ze worden toch niet geaccepteerd of met te veel uitsluiting clausules. o.a
1 met chronisch niesziekte en dan worden ogen, oren, keel, longen, neus problemen al uitgesloten.
Twee katten, geen verzekering. Ik betaal liever gewoon de zorg die nodig is, dan een bedrag waarvan ik niet weet of ik het ook gebruik (idem voor bijvoorbeeld de tandarts). Mocht er iets nodig zijn, dan kan ik het betalen, ik denk dat je keuze daarvan af moet hangen (zo redeneer ik zelf in elk geval).
1 kat met en 1 kat zonder verzekering. Tenminste, we hádden een verzekering. Meneer Kater had last van blaasgruis en alles wat daarmee te maken had moest ik toch alsnog zelf betalen, behalve de echo. Mevrouw Poes heeft geen verzekering en is tot nu toe even duur qua dierenarts kosten, want alles waar ik voor naar de DA ga viel precies buiten de dekking van de polis. Blij dat ik er geen tweede verzekering bij heb genomen en nog blijer dat ik er nu geen meer heb. Buffertje op je spaarrekening of maandelijks een bedrag apart zetten, dan weet je iig zeker wat je wel of niet vergoed krijgt.
Sowieso wel. Voor al mn huisdieren. En ik ben zelf DA.
Misschien wel juist omdat ik zelf DA ben.
Onderschat de kosten van de zorg niet. Als je zou zien hoeveel je zelf kost (bij de huisarts, apotheek en ziekenhuis), sla je steil achterover.
Wil je liever zelf een buffer, hou dan rekening met 1000 euro per kat.

Toevoeging:
Er zit wel heel veel verschil per dierenverzekering, er zitten slechte tussen, en hele goede. Ben zelf erg te spreken over Ohra.
-
[quote=lila01 post_id=30875549 time=1579544592 user_id=
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 11:38
86.81% gewijzigd
.
Ik heb een kitten van ondertussen 6,5 maanden. Verzekerd.
Ik bedacht me, waarom mezelf wel verzekeren en haar niet? Ik weet nog niet hoe haar gezondheid is (tenminste dat wist ik toen nog niet). Ze was het rund van het nestje, dus ik had geen idee of ze het goed ging doen qua gezondheid.

En heb het zeker voor haar over, misschien niet voor altijd, die verzekering dan, maar voor nu wel.

Zit bij Reaal trouwens.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
20-01-2020 20:21
Ik heb een kitten van ondertussen 6,5 maanden. Verzekerd.
Ik bedacht me, waarom mezelf wel verzekeren en haar niet? Ik weet nog niet hoe haar gezondheid is (tenminste dat wist ik toen nog niet). Ze was het rund van het nestje, dus ik had geen idee of ze het goed ging doen qua gezondheid.

En heb het zeker voor haar over, misschien niet voor altijd, die verzekering dan, maar voor nu wel.

Zit bij Reaal trouwens.

Omdat zorg voor jezelf vele malen duurder is (vergeleken met kleine huisdieren), en dat risico veel groter is.
Poes heeft mij veel geld gekost op het laatst, maar over alle jaren verzekering betalen had denk ik niet veel gescheeld.
.
Hier twee katten en geen verzekering. Mijn dames zijn dusdanig schuw en bang dat de jaarlijkse check bij de dierenarts oversla, de jacht om ze te vangen is stressvoller dan check zelf en zal meer schade aanrichten dan goed doen.

Die paar keer dat het moest omdat er echt iets was (eentje had ooit een verstopte darm en verzwakte enorm) zijn ze makkelijker te vangen. Dan betaal ik de dierenarts graag.
*En krijg het bedrag weer terug van verzekering papa....*
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Anoniem262821034 schreef:
20-01-2020 20:21
Opname was €12,50 per dag (‘s nachts thuis) en uiteindelijk maar twee dagen daar geweest.
12,50 per dag opname is echt onmogelijk. Wellicht lang geleden? Afhankelijk van de afdeling waar hij ligt,heb je het over 100-300 euro per dag enkel voor de opname.
Als jouw dier wordt aangereden, een spoed OK nodig heeft en 4 dagen ter observatie moet blijven ben je ergens tussen de 1500-3500 euro kwijt, afhankelijk van de locatie in Nederland en de uitgebreidheid van de kliniek.
-
Phloxx schreef:
20-01-2020 20:16
Sowieso wel. Voor al mn huisdieren. En ik ben zelf DA.
Misschien wel juist omdat ik zelf DA ben.
Onderschat de kosten van de zorg niet. Als je zou zien hoeveel je zelf kost (bij de huisarts, apotheek en ziekenhuis), sla je steil achterover.
Wil je liever zelf een buffer, hou dan rekening met 1000 euro per kat.

Toevoeging:
Er zit wel heel veel verschil per dierenverzekering, er zitten slechte tussen, en hele goede. Ben zelf erg te spreken over Ohra.
Bedankt!
Phloxx schreef:
20-01-2020 20:27
12,50 per dag opname is echt onmogelijk. Wellicht lang geleden? Afhankelijk van de afdeling waar hij ligt,heb je het over 100-300 euro per dag enkel voor de opname.
Als jouw dier wordt aangereden, een spoed OK nodig heeft en 4 dagen ter observatie moet blijven ben je ergens tussen de 1500-3500 euro kwijt, afhankelijk van de locatie in Nederland en de uitgebreidheid van de kliniek.

Nee hoor, gewoon bij de eigen dierenarts, afgelopen zomer.
.
2 poezen allebei verzekerd bij Reaal. Ik vind hun dekking goed en eigen risico + vergoeding kun je zelf bepalen.

Net als bij bijna alle verzekeringen is het een 'wat als...' waarbij ik niet wil dat een financiële beperking de keuze tussen wel of niet behandelen maakt.
Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken, alleen jij weet hoeveel je kan (en wil) sparen in een dierenarts potje.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Anoniem262821034 schreef:
20-01-2020 20:24
Omdat zorg voor jezelf vele malen duurder is (vergeleken met kleine huisdieren), en dat risico veel groter is.
Poes heeft mij veel geld gekost op het laatst, maar over alle jaren verzekering betalen had denk ik niet veel gescheeld.
Haha ja ik ben chronisch ziek dus die klopt ja. Alsnog vind ik het zelf een belangrijk iets, zeker omdat ze mijn familie is.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven