Huiselijke sfeer creëren.
vrijdag 13 september 2013 om 13:26
Na een heerlijke zomer veel in de tuin geleefd te hebben, zijn we nu weer op binnen aangewezen. Ik ben een echt seizoenenmens, en kan genieten van alle jaargetijden. Hoewel de zomer mijn favoriet is, kijk ik ook wel weer uit naar de regenachtige middagen in de herfst, lekker knutselen aan de keukentafel voor Halloween, terwijl de pompoensoep staat te pruttelen, en ook wel naar de gezellige lange winteravonden. Maar soms kan het ook allemaal wat somber aandoen in deze periode. Wat doen jullie om binnenshuis een gezellige huiselijke sfeer te creeren?
vrijdag 13 september 2013 om 13:30
Kaarsen, geurkaarsen, Lampe Berger, seizoentafel maken, cake of koekjes in de oven bakken, groot vlees braden en verse bloemen op tafel.
Ik koop vaak wel iets fijns om de bank op te fleuren, een nieuw plaid of nieuwe sierkussens bijvoorbeeld. Warme pantoffels vind ik ook en weldaad of een lekker vest. Ik koop ook veel mer tijdschriften in de donkere maanden.
Ik koop vaak wel iets fijns om de bank op te fleuren, een nieuw plaid of nieuwe sierkussens bijvoorbeeld. Warme pantoffels vind ik ook en weldaad of een lekker vest. Ik koop ook veel mer tijdschriften in de donkere maanden.
vrijdag 13 september 2013 om 13:32
Ik heb wat nieuwe plantjes gekocht. (de anderen waren verzopen door de huisoppas, tijdens onze vakantie)
En ik heb altijd wat kaarsjes en dienbladen met seizoensdingen staan. Nu is het nog erg zomers, maar over een maandje ofzo worden dat weer de herfstkleuren.
De kussens op de bank hebben ook nog de vrolijke zomerkleuren.
Zo kleed ik het graag een beetje aan.
En ik heb altijd wat kaarsjes en dienbladen met seizoensdingen staan. Nu is het nog erg zomers, maar over een maandje ofzo worden dat weer de herfstkleuren.
De kussens op de bank hebben ook nog de vrolijke zomerkleuren.
Zo kleed ik het graag een beetje aan.
vrijdag 13 september 2013 om 13:33
Kaarsjes, herfstukjes in elkaar zetten met de kinderen. Warme choc met slagroom (in de winter) S.avonds lekker de gordijnen dicht, Fleece dekentje over, kopje warme thee en heerlijk genieten van alle programmaas die weer zijn begonnen op de tv.
Ik ben ook echt een zomermens, heerlijk dat buiten leven. Heb ook altijd wat moeite met die ellelange donkere dgn. maar het helpt wel als je het voor jezelf (gezin) gezellig maakt. Ik kan nu bijv. enorm genieten als we allemaal in huis zijn en toch allemaal met ons eigen ding bezig zijn. Lekker kneuteren.
Ik ben ook echt een zomermens, heerlijk dat buiten leven. Heb ook altijd wat moeite met die ellelange donkere dgn. maar het helpt wel als je het voor jezelf (gezin) gezellig maakt. Ik kan nu bijv. enorm genieten als we allemaal in huis zijn en toch allemaal met ons eigen ding bezig zijn. Lekker kneuteren.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
vrijdag 13 september 2013 om 14:03
Ik ben gek op de herfst en winter en mijn huis is het hele jaar door in die stijl. Heb kaarsenborden staan, seizoenskaarsenborden, een mooie plaid en sierkussens op de bank, lekkere thee, geurstokjes, heb lekker warme wintersokken en een stuk of vijftig mooie sjaals waar ik uit kan kiezen... En verse bloemen, nu in herfstkleuren en in de winter met wit en ijsblauw. In de winter vind ik een dennen-guirlande met kerstlichtjes op de vensterbank helemaal geweldig. I love it!