huishoudelijk vraagje

07-07-2014 18:10 7 berichten
Ik heb 2 dagen geleden maaltijdsoep gemaakt (vers). Er bleef veel over. Gisteren iets anders gegeten. Vandaag de soep weer opgewarmd maar blijkt nog steeds teveel. Kan ik dit morgen nog een keer opwarmen? Er zit geen vlees in, wel pasta.

Beetje stomme vraag misschien maar de meningen/feiten? over dit soort dingen veranderen regelmatig
Alle reacties Link kopieren
Bewaar het in de koelkast, dan zou ik het nog wel eten. Maar te vaak opwarmen bevordert de kwaliteit niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben iemand die dingen blijft opeten tot ze er niet meer goed uitzien/ruiken/smaken.

Soep die zuur wordt ruik je meestal meteen, dus ik zou de ruik en smaaktest doen en dan beslissen.
thanx, het gaat er mij om dat het opwarmingsproces de soep niet slecht maakt. Maar ik zal het weer in de koelkast zetten en morgen kijken hoe het eruit ziet/ruikt/smaakt
Als het nog goed ruikt en het er hetzelfde uitziet, kun je het met een gerust hart opeten hoor!
Je hoeft toch niet de hele bak/pan op te warmen voor 1 kop? Schep voortaan gewoon een kop vol en laat de rest in de koelkast. Dan is het in elk geval wel 'n aantal dagen goed houdbaar.
Nee, dat hoeft niet. Heb ik dus wel gedaan. Ogen groter dan de maag waarschijnlijk. Maar nu het eenmaal gebeurd is wilde ik graag weten of 2x opwarmen een probleem is. Dat is alles. Dank voor de reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven