Huishoudelijke uitstellers united

13-05-2017 09:26 303 berichten
Ik ben een enorme uitsteller. Daardoor blijven klusjes in huis vaak té lang liggen. Mijn man is precies eender, dus we halen dit gedrag ook bij elkaar omhoog.

Maar ik ben er klaar mee. Ik heb het boek 'spark joy' uit de bieb geleend en ik ga nu toch echt weer verder met het huis opruimen, dingen weggooien etc. En dus niet wekenlang een tasje voor de kringloop in de gang laten staan, bijvoorbeeld. :hamer:

Zijn er hier nog meer mensen die zulke dingen voor zich uitschuiven en die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? :cheer2: Misschien kunnen we elkaar motiveren om het beter te gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Druk dagje gehad Polonaise. Geniet maar van een rustige avond :-]
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Good Bust allemaal!
Hoihoi!

Ik dacht laat ik dit topic eens nieuw leven inblazen. Hier gaat het eigenlijk best lekker qua routine klusjes, zoals vaatwasser, wasmachine enz. Maar sommige andere klusjes blijven toch weer langer liggen.... En opeens dacht ik aan dit topic. Hopelijk leest iemand dit nog.

Goed voornemen voor 2018: het huis gewoon opgeruimd en netjes hebben én houden :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic dit. Altijd goed voor de motivatie!
Dus een tvp en ik denk dat ik je goede voornemen kopieer :biggrin:
DreamTheater schreef:
08-12-2017 18:51
Heerlijk topic dit. Altijd goed voor de motivatie!
Dus een tvp en ik denk dat ik je goede voornemen kopieer :biggrin:
Leuk! Welkom om mee te schrijven :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
ooo hier is het echt een beestenboel!! Ik lig al weken te sippen op de bank en doe helemaal niks! Het enige wat me lukt is het bed verschonen en de bank stofzuigen vanwege de hond, maar er staat zo veeeel klaar. Hoe krijg ik mezelf gemotiveerd? haha
Home sweet home
Misschien beginnen met iets kleins? Ik kies vaak 1 oppervlak op om op te ruimen. Bijvoorbeeld de eettafel of het nachtkastje naast mijn bed.... En door elke keer 1 klein dingetje op te pakken wordt het langzaam aan steeds opgeruimder.
Leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_355594 wijzigde dit bericht op 20-12-2017 05:47
0.00% gewijzigd
Morgen moet ik echt even hard aan de slag. Laatste kerstboodschappen halen en opruimen.... Woensdag en donderdag weinig tijd, want dan is zoontje maar halve dagen op school, dus het moet allemaal morgen ff
Tip voor 2018:
dwing jezelf elke avond na het eten 20 minuten op te ruimen/schoon te maken.
je zal verbaasd staan hoeveel je kan doen in 20 minuten!
Flyladyen helpt hier echt, ook korte tijd per dag en vaste rituelen. Enige wat ik trek als ik door ziekte weer een tijd echt slonzig ben geweest.
Ja, Flylady is perfect. :yes:

maar ik loop de boodschappen uit te stellen. Omdat het zo druk is in de winkels :facepalm: Alsof dat nog beter wordt de komende dagen
bestel je boodschappen online?
Lady49 schreef:
19-12-2017 22:09
bestel je boodschappen online?
Goede tip inderdaad. Alleen ging het om te weinig dingen, bij AH mag je pas vanaf €75 bestellen en daar kwam ik niet meer aan.

Maar gisteravond is mijn man even naar de supermarkt gegaan voor de laatste dingetjes, dus wij zitten nu goed tot de Kerst :yes:
OMG ik ben zo lui vandaag (en eigenlijk al sinds de kerstvakantie!) dat ik dit topic maar weer eens naar boven haal. Wie heeft er nog meer een schop onder zijn kont nodig?
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
16-01-2018 11:34
OMG ik ben zo lui vandaag (en eigenlijk al sinds de kerstvakantie!) dat ik dit topic maar weer eens naar boven haal. Wie heeft er nog meer een schop onder zijn kont nodig?
Ik Ik Ik!
Ik doe het hoognodige, maar het blijft een bende thuis....
Iedere keer neem ik me voor om 1x goed door het huis te gaan en dan proberen het bij te houden door iedere dag wat te doen, maar dan lig ik s avonds weer uitgeput op de bank en komt er weer niets van...

Ik lees mee, misschien helpt dat voor de motivatie. Ik ga in ieder geval de wasmachine aanzetten en de vaatwasser uitruimen, tenminste iets :-)
Ik snap niet hoe andere mensen alles altijd zo keurig op orde houden.
Ik sta zo ongeveer altijd met een stofzuiger in mijn hand en heb het gevoel dat ik heel wat uurtjes per dag aan het huishouden besteed maar het blijft een bende.
Mijn kasten moeten hoognodig opgeruimd en gesorteerd worden want ik prop altijd alles door elkaar in een kast.
Er zit geen systeem in ..

Met twee kinderen een hond en een baan en een man die altijd werkt (dus ook nooit wat in huishouden doet), kom ik ook altijd alleen aan het hoognodige toe (stoffen, dweilen, wc, was badkamer, koken etc).
Of doe ik wat verkeerd?

Ik zou zo graag én mijn huis schoon hebben én mijn kasten geordend
Evda heb je flylady gelezen?
Ik kan Flylady ook aanraden! Ik weet echt niet wat er nou anders is aan haar methode ten opzichte van wat ik zelf voorheen deed, maar het is hier véél opgeruimder sinds ik die methode gebruik. En ik ben echt niet de hele dag bezig met het huishouden.

Maar juist nu het dus redelijk opgeruimd is en tijd om de puntjes op de I te zetten merk ik wel dat ik ga verslappen. Nu zou ik juist moeten doorpakken, zodat het ook gewoon netjes blijft. En vooral ook meer schoonmaken.
Nee dat ken ik niet :) . Zal eens Googlen
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog steeds de kerstboom niet opgeruimd :facepalm: hij is nep, dus het is geen dorre tak in de kamer, maar toch.. :facepalm:

Verder vind ik vooral de combinatie fulltime werken en een schoon huis nogal lastig. Echt een topic voor mij dus!
Evda2016 schreef:
16-01-2018 15:07
Met twee kinderen een hond en een baan en een man die altijd werkt (dus ook nooit wat in huishouden doet), kom ik ook altijd alleen aan het hoognodige toe (stoffen, dweilen, wc, was badkamer, koken etc).
Of doe ik wat verkeerd?

Ik zou zo graag én mijn huis schoon hebben én mijn kasten geordend.
Zo herkenbaar. Al onderneemt mijn man na enige aansturing op een vrije dag of in het weekend ook wel wat op huishoudelijk vlak.

Mijn huis en administratie op orde krijgen is een doel/goed voornemen dit jaar. Maar tot nu toe blijft het bij het wekelijkse/dagelijkse hoognodige.

Dus ja ik kan dit topic ook wel weer gebruiken.
Ga dit jaar met goede moed en zwangerschapsverlof beginnen!
Ik heb van mezelf geaccepteerd dat ik geen huishoudelijk type ben. Ik heb weinig prullaria in huis, dus weinig te stoffen. De bovenkant van het dressoir en de TV doe ik met de stofzuiger. Opruimen doe ik wel, maar strijken nooit (ik koop geen kleding die ik moet strijken) en ramen zemen 1x per jaar. Met allesreiniger. En ja, dan komt het voor dat ik naar buiten kijk en constateer dat de ramen vies zijn. Daarna steek ik de kaarsjes aan en ga ik weer lekker verder met mijn boek. Of met sporten. Of iets anders waar ik meer zin in heb. Het scheelt wel veel dat ik alleen woon. Als mijn lover het hele weekend bij me is wordt het wel meer dan 2x zo vies. Dus dan moet ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven