Huizendilemma

05-03-2012 08:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een beetje een luxeprobleem. We zijn momenteel op reis en zijn begin juni terug. We willen dan graag gaan samenwonen en zijn met oom/tante aan het mailen om in hun huis te wonen. (Huis staat al anderhalf jaar te koop, zal een soort anti-kraak worden.) Het ziet er naar uit dat dat helemaal goed gaat komen!

Maar gisteren hoorden we dat een ander huis dat ook in de familie is, net vrij is gekomen. Stiekem hadden we daar wel een oogje op en we zien ons zelf daar wel heel lang (misschien wel voor altijd) wonen.

Maar nu zitten we met een probeempje. Oom/tante gaan ervanuit dat hun zorgen weg zijn rondom hypotheek ed omdat wij in hun huis komen te wonen. Maar misschien willen we het andere huis wel betrekken. We zijn een beetje bang dat als we dat nu niet kenbaar maken, het huis weer wordt verhuurd voor lange tijd.

Wat is wijs? Aan de ene kant willen we onze 'droom' naleven, maar aan de andere kant willen we oom/tante ook niet telleurstellen.

Het vervelende is ook nog dat we aan de andere kant van de wereld zitten en veel via de mail gaat, we kunnen niet even langs gaan om het face-to-face te bespreken.

Thanks voor het advies!
Jammer voor oom en tante, maar als jullie droomhuis beschikbaar is zou ik daarvoor gaan. Voor hetzelfde geld verkopen oom en tante hun huis toch binnen een paar maanden en dan staan jullie weer op straat. Ze zullen toch ook wel snappen dat je dan liever meer zekerheid wilt hebben, zeker als er zich nu zo'n buitenkans voordoet.
Gaan voor het huis waarin je jezelf het prettigst voelt. Heel jammer voor oom en tante, maar ik zou niet gaan wonen in een huis omdat het anders lullig is voor hun.

Je moet in een huis wonen waar je kan gaan genieten!
Zorg wel dat je eerst het andere huis zwart op wit hebt voor je je oom en tante afserveerd. En hoe weet je dat je in het andere huis 'misschien wel voor altijd' kunt wonen, dat is toch ook van familie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eerst zorgen dat dat droomhuis 100% zeker doorgaat.

Het eerste plan om het huis van oom en tante te gaan wonen was een leuke (nood)oplossing voor beide partijen. Alleen als dat anderen droomhuishuis door kan gaan, is die nood er vanuit jullie bezien niet, zou je het dan toch doen (voor oom en tante) dan is het eigenlijk alleen voor de andere partij leuk.

Ik zou na uitleg aan oom en tante in dit geval voor jezelf kiezen, helemaal omdat je aangeeft, jullie in dat andere huis wel voor heel lang te zien wonen.

Oom en tante zullen waarschijnlijk teleurgesteld zijn, maar zouden het ook wel kunnen begrijpen. Zij kunnen via bepaalde instanties (makelaars?) andere huurders proberen te krijgen.
Gaan voor het droomhuis en eventueel oom en tante helpen zoeken naar betrouwbare huurders.
Zeg maar Spijker.
Bedankt voor jullie reacties.

@ himalaya; Het 'droomhuis' is officieel onderpand van een bedrijf van familie, het is dus een tweede huis en is de afgelopen jaren verhuurd geweest. Zolang het bedrijf niet failliet gaat, zouden we daar zolang als we zelf willen kunnen wonen. (Ook geen 100% zekerheid dus)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven