Hypotheekbemiddel/Aankoopmakelaar (Den Haag / Westland)
donderdag 9 mei 2019 om 19:57
Zijn er mensen die zowel goede als minder goede ervaringen hebben met aankoopmakelaars in de regio Den Haag / Westland? Ik ben nu op zoek naar een aankoopmakelaar voor een (populaire) woning die ik heb gezien. Nu heb ik via de Hypotheekshop een aankoopmakelaar aangereikt gekregen (zijn allemaal vriendjes van elkaar) en ik ben op gesprek geweest. Ik had een erg zwaar gevoel na dit gesprek. Ik ben dus aan het rondkijken naar een andere aankoopmakelaar. Mijn eerste huis had ik zonder aankoopmakelaar gekocht en dat doe ik nooit meer aangezien er constant pogingen waren om ons een poot uit te draaien door de verkopende makelaar (Belderbos). Daarnaast zou het fijn zijn om een idee te krijgen van de tarieven.
Bij de Hypotheekshop heb ik een berekening gemaakt van hetgeen ik kan lenen en wat ik dan per maand betaal. Ik had een goed gevoel bij deze man MAAR begeleiding kost wel 2700 euro. Dat vind ik erg veel. Het zou dan gaan om een financieel advies ook irt terugval in inkomen (etc), het begeleiden bij het toesturen van documenten die voor financiering van belang zijn, het geven en afsluiten van de beste hypotheek (dit is wat er in hun pakket zit).
Kortom, ik ben op zoek naar tips en ervaringen.
Bij de Hypotheekshop heb ik een berekening gemaakt van hetgeen ik kan lenen en wat ik dan per maand betaal. Ik had een goed gevoel bij deze man MAAR begeleiding kost wel 2700 euro. Dat vind ik erg veel. Het zou dan gaan om een financieel advies ook irt terugval in inkomen (etc), het begeleiden bij het toesturen van documenten die voor financiering van belang zijn, het geven en afsluiten van de beste hypotheek (dit is wat er in hun pakket zit).
Kortom, ik ben op zoek naar tips en ervaringen.
amy2010 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 21:03
1.42% gewijzigd
donderdag 9 mei 2019 om 20:12
Heb je wat getekend bij die boeven?
Zo ja...
Want als jij nu een hypotheek afsluit buiten hun om, bij een van de aanbieders welke zij hebben aangeraden, kan je alsnog de 2700 euro betalen.
2 vrienden (2 losse zaken) ook van mij overkomen, en ja je kan dat voor het gerecht laten komen, maar de rechter geeft ze nog gelijk ook. Iets met algemene voorwaarden. Die tip wilde ik je even meegeven...
Zo ja...
Want als jij nu een hypotheek afsluit buiten hun om, bij een van de aanbieders welke zij hebben aangeraden, kan je alsnog de 2700 euro betalen.
2 vrienden (2 losse zaken) ook van mij overkomen, en ja je kan dat voor het gerecht laten komen, maar de rechter geeft ze nog gelijk ook. Iets met algemene voorwaarden. Die tip wilde ik je even meegeven...
donderdag 9 mei 2019 om 20:19
donderdag 9 mei 2019 om 20:39
Voor hypotheekbemiddeling zou ik even op independer.nl kijken.
Daar staan per regio verschillende onafhankelijke aanbieders op en met (nog belangrijker!) allemaal recensies.
En dan in jouw geval moet je dus niet de allergoedkoopste hebben, want jij hebt daadwerkelijk wel wat begeleiding nodig, zo te lezen.
Maar 2700 is best overdreven.
Een aankoopmakelaar heb ik geen idee.
Daar staan per regio verschillende onafhankelijke aanbieders op en met (nog belangrijker!) allemaal recensies.
En dan in jouw geval moet je dus niet de allergoedkoopste hebben, want jij hebt daadwerkelijk wel wat begeleiding nodig, zo te lezen.
donderdag 9 mei 2019 om 21:07
Ik betwijfel of ik zoveel aan begeleiding nodig heb, ik heb het bericht een beetje aangepast. Het enige wat ik weten wil is wie de gunstigste hypotheek heeft voor mij. Verder kan ik prima alle stukken zelf richting notaris etc sturen maar evt zou ik bereid zijn daarvoor te betalen. Het hele financiële advies heb ik niet nodig, ik weet wat de situatie is mbt pensioen, ww-uitkering en AOW.jo12345 schreef: ↑09-05-2019 20:39Voor hypotheekbemiddeling zou ik even op independer.nl kijken.
vrijdag 10 mei 2019 om 10:46
vrijdag 10 mei 2019 om 11:30
kies voor een landelijk opererende aankoopmakelaar, bijvoorbeeld:
https://www.liberoaankoop.nl/
qua hypotheekadvies, shoppen/offerte aanvragen. Vragen wat voor tarieven verschillende adviseurs aanhouden.
https://www.liberoaankoop.nl/
qua hypotheekadvies, shoppen/offerte aanvragen. Vragen wat voor tarieven verschillende adviseurs aanhouden.