Hypotheeklasten tov inkomen

24-09-2018 00:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zijn wij op zoek naar een koophuis en denken na over wat onze max qua hypotheeklasten zou mogen zijn. We verdienen nu gezamenlijk netto zo’n €4900 en kunnen bijna 5 ton lenen. We hebben nu enkele huizen op het oog waarbij de netto maandlasten rond de €1300 liggen (4 ton). In totaal met g/w/l, belastingen en verzekeringen schat ik dat het zo’n €1800 in totaal zal zijn.

Ik ben erg benieuwd naar forumsters die in de afgelopen jaren hypotheken hebben afgesloten met de nieuwe voorwaarden waarin er alleen nog maar afgelost kan worden. In oudere topics staan hypotheekbedragen van €400 - €600 (aflossingsvrij), maar deze zijn mi niet meer te vergelijken met de hypotheken van nu.
Hoe verhouden de hypotheeklasten zich tot jullie gezamenlijke inkomen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt veel €3100 (is het ook eigenlijk wel), maar er gaat, bij ons in ieder geval, best veel uit.
Afgelopen jaar:
koelkast stuk €600
Laptop stuk: €600
Kapper: elke 3 maanden €30 x 2 personen = €240 = €20 per maand
Keertje bioscoop: €15
Reparatie fiets €30
Weekendje weg €200
Cadeautjes €30
Zomervakantie krijgen wel vakantiegeld, maar daar redden wij het niet mee.
Tanken: €120
Hobby: €20
Lief en leed pot van werk €10
Kleding €50
Tuinplantjes: €50
Postcodeloterij €13
Klus in huis €50
Krant €10
Lunch met vriendin €15

Zomaar wat kosten die ik afgelopen tijd had. Kijk eens op je rekening, dan zie dat bij jou ook. Met kinderen wordt dat nog erger. Dan zijn ze spullen kwijt/stuk die vervangen/gerepareerd moeten worden. Sporten of juf bedenkt iets dat geld kost. Geeft niet, het zijn leuke dingen of dingen die moeten en ik denk ook wel dat jullie het kunnen opbrengen. Maar reken je niet rijk.
Alle reacties Link kopieren
O ja, Wij hebben een inkomen van €5500 en hypotheek van €900. Volledig lineair, dus elke maand wordt het bedrag lager. Dit hebben we pas gekocht en zodra het in 2019 kan, lossen we weer een deel af, zodat het lager wordt.
Ons vorige huis was hypotheekvrij en daar streven we nu weer naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven