Ik loop tegen een muur op.

17-06-2014 19:00 114 berichten
Hallo ladies,

Jullie weten dat er een nieuwe vloer wordt gelegd, dat gebeurt volgende week woensdag. Morgen ga ik de vloer halen, want hij moet een tijdje in huis liggen om te acclimatiseren. Ik ben al dagen bezig met het huis op orde brengen, spullen weggooien, spullen inpakken en ik ben al een heel eind, maar er lijkt geen einden aan te komen en het blijkt allemaal veel meer dan ik me voor had gesteld en nu loop ik ineens tegen een muur op, het lijkt wel of ik niet verder kan, maar ik moet wel, want afspraken staan. Ik kan ineens helemaal niets meer, sta erbij en kijk er naar.

Kunnen jullie me een beetje moed ingeven?
quote:Spijk-er schreef op 17 juni 2014 @ 19:33:

Planten kunnen prima naar buiten. Het is niet schroeiheet, niet vrieskoud, en het hoost niet. Perfect dus, naar buiten met die dingen. Elektronica; misschien op zolder of in de kelder?

Waar laat je je grote meubels, een schuur ofzo? Anders dingen die wel tegen een stootje kunnen zoals eetstoelen ook naar buiten in de tuin. Vannacht gaat het als het goed is niet regenen en desnoods gooi je een zeiltje er overheen.

Verder zou ik ook gewoon je aanrecht volbouwen, zolang je maar koffie kan zetten kan je verder ook wel geimproviseerd een broodje smeren en dan eet je morgen frietjes ofzo. Iets waarbij je geen kookgerei nodig hebt.

Veel gedoe he, al je spullen eruit! Ik heb nog nooit een vloer gelegd in een ingericht huis, maar ik heb wel een keer alles geschilderd, inclusief plafonds. Ik heb toen in alle kamers de zooi eerst aan de ene kant van de kamer gezet, dan de helft schilderen, en dan verplaatsen. Ik neem aan dat met een vloer zoiets ook kan?

Moeten echt alle kastjes leeg? Kan je sommige niet gewoon vol verplaatsen?Ik heb geen tuin, maar twee balkons waarvan eentje toegankelijk is voor buitenstaanders, als dat laatste niet het geval was, dan was dat een hele zorg minder. De grote spullen gaan in de buitenhal, ook voor iedereen toegankelijk, dus dat kan alleen op de dag zelf.
quote:Spijk-er schreef op 17 juni 2014 @ 19:37:

Wie gaat die vloer leggen dan? Jij in je eentje?Nee, dat komt iemand doen. Ik was het wel van plan, maar er gingen heel veel vingers naar voorhoofden.
quote:Sensy12 schreef op 17 juni 2014 @ 19:37:

Wat Spijk-er zegt. Het lijkt een gevalletje 'wat is logisch?'. Dat je even niet meer ziet wat handig/logisch is en daarom tegen die muur oploopt.Daarom dit topic.
Lieve Mevrouw Teau,

Mijn advies:

Houd de moed erin:

Ontspan:

En ga even wat leuks doen:

Het komt goed!
quote:hiltje schreef op 17 juni 2014 @ 19:39:

Paar flinke borrels nemen en dan weer vrolijk verder.

Ik heb een keer een vloer in de woonkamer laten leggen en toen had ik het echt niet helemaal voor elkaar. Maar die mannen hielpen me gewoon, ik hing een beetje het onnozele vrouwtje uit en ze tilden zo mijn hele kast naar de andere kant van de woonkamer.

Toen ze bijna klaar waren kirde ik (me volledig niet bewust van de dubbele boodschap) dat ik alleen nog maar even hoefde te zuigen en dat dan alles klaar was. Daar hebben ze nog een flinke flauwe grap over gemaakt en ik heb hartelijk mee gelachen en toen was het goed.Tja, en daar ben ik tot nu toe niet mee weggekomen, als ik dat doe dan krijg ik rare blikken. Was het maar waar, kon ik maar dat vrouwtje uithangen. Is me nooit gelukt, dan stel ik me aan.
enne.....als het nodig is ben ik zaterdag zo in Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
Die balkons en die hal, daar durf je het ook niet een nachtje op te laten staan? Ik bedoel; mijn achtertuin kan je ook zo inlopen maar ik durf er prima voor een nachtje huisraad in te zetten als ik aan het klussen ben.

En die mensen die komen leggen, die willen vast ook wel even voor je tillen joh! Is meestal helemaal geen probleem, zeker niet als jij koffie en koek en misschien een biertje aan het eind van de dag er tegenaan gooit.

Heel andere strategie: wat mij altijd helpt is tijdens opruimen en klussen podcasts luisteren of uitzendinggemist kijken. Dat leidt af en dan is het leuker ofzo.

Deze is bijvoorbeeld leuk: http://echtgebeurd.net/

Of als je engels verstaat: http://themoth.org/

http://www.thisamericanlife.org/

http://www.ted.com/
Zeg maar Spijker.
quote:Wollstonecraft schreef op 17 juni 2014 @ 19:43:

Lieve Mevrouw Teau,

Mijn advies:

Houd de moed erin:

[afbeelding]

Ontspan:

[afbeelding]

En ga even wat leuks doen:

[afbeelding]

Het komt goed! Als ik dat onderste doe dan zit ik vast op de legdag, dat schiet ook niet op, maar ik zal van de berg afspringen, beloofd.
quote:Wollstonecraft schreef op 17 juni 2014 @ 19:44:

enne.....als het nodig is ben ik zaterdag zo in Rotterdam!

Dankjewel! Alleen het idee al geeft me heel veel moed.

Maar komt goed.
Ik lees nu pas goed. De vloer komt volgende week woensdag!

Mens, ga lekker op de bank zitten met je voetjes in de lucht en een borrel. Morgen verder, tijd zat.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 17 juni 2014 @ 19:45:

Die balkons en die hal, daar durf je het ook niet een nachtje op te laten staan? Ik bedoel; mijn achtertuin kan je ook zo inlopen maar ik durf er prima voor een nachtje huisraad in te zetten als ik aan het klussen ben.

En die mensen die komen leggen, die willen vast ook wel even voor je tillen joh! Is meestal helemaal geen probleem, zeker niet als jij koffie en koek en misschien een biertje aan het eind van de dag er tegenaan gooit.

Heel andere strategie: wat mij altijd helpt is tijdens opruimen en klussen podcasts luisteren of uitzendinggemist kijken. Dat leidt af en dan is het leuker ofzo.

Deze is bijvoorbeeld leuk: http://echtgebeurd.net/

Of als je engels verstaat: http://themoth.org/

http://www.thisamericanlife.org/

http://www.ted.com/

Ik kan nog geen spijker laten liggen, helaas.

Er komt één man de vloer leggen en ik hoop dat hij me mee wil helpen de bank te verzetten, want dat ding kan door geen enkele deur en anders moet hij uit elkaar. Hij heeft wel gezegd, als we het niet redden, dan kom ik de volgende dag terug en dat kost dan 30 euro extra, dus daar maak ik geen punt van, als alles maar in huis staat, dan vind ik het best.
quote:Spijk-er schreef op 17 juni 2014 @ 19:48:

Ik lees nu pas goed. De vloer komt volgende week woensdag!

Mens, ga lekker op de bank zitten met je voetjes in de lucht en een borrel. Morgen verder, tijd zat.Als ik dat doe, komt er niets meer van.
quote:Cateautje schreef op 17 juni 2014 @ 19:50:

[...]

Ik kan nog geen spijker laten liggen, helaas.

Dan zou ik me ook een beetje eenzaam voelen
Zeg maar Spijker.
quote:Cateautje schreef op 17 juni 2014 @ 19:51:

[...]

Als ik dat doe, komt er niets meer van.

Nou, even concreet dan. In de kamer staat een tafel vol spullen; big deal.

En verder? Wat moet er nog gebeuren?
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 17 juni 2014 @ 19:51:

[...]

Dan zou ik me ook een beetje eenzaam voelen Tut.
quote:Spijk-er schreef op 17 juni 2014 @ 19:53:

[...]

Nou, even concreet dan. In de kamer staat een tafel vol spullen; big deal.

En verder? Wat moet er nog gebeuren?Slaapkamer, balkonkamer, CVkast, Woonkamer en keuken. Alles moet leeggehaald aan kasten, kasten moeten weg. Het is gewoon een complete verhuizing. Het enige dat ik vertik weg te halen is de troep in de vensterbanken.
Het zou toch ook vrij onzinnig zijn om vensterbanken leeg te halen voor een nieuwe vloer! Het is de vloerboer die langskomt, niet de koningin.

Je hoeft niet alles op te ruimen he, je moet alleen de vloer leeg hebben. Dus maak het jezelf niet te lastig.

Heb je vaste kasten die je vol kan gooien? Zo niet, dan zou ik nu beginnen met al je winterkleding in vuilniszakken doen, die heb je de komende week echt niet nodig. En zo ook beddengoed en handdoeken enzo.

Heb je genoeg verhuisdozen? Dat scheelt ook een heleboel, dat je het ergens in kan stoppen en die dan kan stapelen. Anders ben je alleen maar aan het verplaatsen.
Zeg maar Spijker.
Alle kleding die ik niet draag is opgeruimd in zakken en ik heb van de week een wandkast gemaakt en daar ligt de kleding in die ik wel draag, dus dat is geregeld. Er zijn geen vaste kasten.

Ik kom wel dozen tekort, daar ga ik donderdag achteraan.
Moet ik even komen helpen?
quote:badmeester schreef op dinsdag 17 juni 2014 20:16 Moet ik even komen helpen?Wat lief!
quote:badmeester schreef op 17 juni 2014 @ 20:16:

Moet ik even komen helpen?

Dat is inderdaad heel lief aangeboden.

Het gaat allemaal gebeuren op woensdag Badmeester en ik neem aan dat jij dan moet werken.
En als je nou voor een weekje een opslagruimte huurt? Auto volladen, naar opslag, terug, auto vol etc. Ben je van alle gedoe af.

En kan er niks even bij de buren/vrienden/familie staan? Dat zou toch echt zoveel stress schelen voor je denk ik.
Geen auto Deedot.
Het klinkt alsof je alles wel hebt uitgedacht, maar dat je bang bent dat je het niet op tijd gaat redden.

Dat komt vast goed, het lijkt altijd lang alsof er niets gebeurd en dan ineens ben je een heel eind. Houd vol!

Zijn er geen vrienden/bekenden die je een avondje willen helpen met orde scheppen?
Lieverd, er komt 1 mannetje je hele huis doen. En dat krijgt hij in zijn eentje in 1 dag voor elkaar? Ik heb ook ooit eens een heel huis in de nieuwe laminaat gelegd met mijn vader en dit was niet in een dag klaar.

Dus:

Zorg voor zoveel mogelijk plek waar de beste man kan starten met ondervloer en laminaat. Aan het einde van zijn werkdag heeft ie een kamer klaar. En dat wordt dan de kamer die jij helemaal met kleden gaat bedekken en waar je dan alle zooi zoveel mogelijk instouwt tot de rest van het huis in het laminaat is.

Houd moed en blijf rustig! Morgen voetbal kijken met je pootjes op de bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven