Ik moet mijn kat wegdoen

15-11-2014 16:58 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon sinds kort half / half in Amsterdam bij m'n vriend, en liet voorheen mijn kat dan max twee dagen achter elkaar in Rotterdam, in mijn eigen huis. Dit vond ik echter zielig en nu woont de kat bij mijn vriend in Amsterdam.

Dit gaat helemaal niet goed. Het huis is te klein en mn vriend wordt helemaal gek van de korreltjes (bak) en de krasjes op de bank (leer). Hij is sowieso geen kattenliefhebber.

Wie heeft er tips voor het wegdoen van een kat in de regio Amsterdam OF Rotterdam? Of is er iemand geïnteresseerd in een verder ontzettend lieve, nette, aanhankelijke en gezellige kater?

Ik hoor het graag.
quote:Ikbenanoniem schreef op 15 november 2014 @ 17:42:

[...]

En dat doe je bijzonder verdienstelijk. Je bent me recent echt positief opgevallen. Volgens mij kan je nog stemmen op het abdicatie-topic
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2014 @ 17:37:

[...]

Niet iedereen is zo'n onvoorwaardelijk kattenliefhebber dat hij met liefde zijn inboedel laat verwoesten en in tranen uitbarst bij het idee dat iemand anders zijn kat weg doet.Niet?
.
TO, is jouw huis groter? Kan die zak hooi je vriend dan niet beter bij jou intrekken? Ik neem aan dat jij die korreltjes wel gewend bent en dat krasjes op jouw bank geen issue zijn?
quote:Ikbenanoniem schreef op 15 november 2014 @ 17:23:

Je vriend is dus helemaal gek geworden van wat kattegrit en krasjes op de bank?

Nou, hoe denk je dat hij ooit gaat reageren op kinderen? Exit vriend lijkt me. Dat is geen relatiemateriaal want hij kan niet omgaan met kleine issues.Ik zou ook geen beest in huis willen wat er voor zorgt dat mijn mooie meubels waar ik zuinig op ben, sneller verziekt worden en waardoor ik vaker moet poetsen. Vind dus niet dat vriend zich aanstelt, bovendien heeft vriend het zelfs toegestaan dat TO haar kat meenam, hij had ook gewoon kunnen zeggen dat gebeurt niet.
Nou, als mijn dieren weg zouden moeten van m'n vriend, was hij het haasje.
Allemaal aannames Nien. Wie weet zit de bank wel onder de bier- en de vetvlekken, van de chips.
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2014 @ 17:37:

[...]

Niet iedereen is zo'n onvoorwaardelijk kattenliefhebber dat hij met liefde zijn inboedel laat verwoesten en in tranen uitbarst bij het idee dat iemand anders zijn kat weg doet.Dit dus. En die man heeft uberhaupt niets met katten, hij tolereert het beest enkel en alleen voor z'n vriendin.
quote:elninjoo schreef op 15 november 2014 @ 17:52:

[...]

Dit dus. En die man heeft uberhaupt niets met katten, hij tolereert het beest enkel en alleen voor z'n vriendin.Ja, stel je voor, compromissen sluiten. Moet toch niet gekker worden. En weet je wat het ergste is, straks wil ze ook nog een bééb.
Met een man die mijn dieren alleen maar tolereert zou ik geen relatie aangaan. Dat is een no go.
quote:Ikbenanoniem schreef op 15 november 2014 @ 17:51:

Allemaal aannames Nien. Wie weet zit de bank wel onder de bier- en de vetvlekken, van de chips.

Dat zou je van leer zo af kunnen poetsen, kattenkrassen zijn funest.

Baal al weer op voorhand van die kutkatten uit mijn buurt die de motorkap van mijn auto verzieken met hun krassen. Dat maakt bij 'n ouwe bak niet meer uit, maar als ik zometeen weer 'n krasvrij autootje heb, dan zou ik er liefst 1000 volt op zetten voor die vandalistische beesten.
Jek, binnen 2 minuten 3 pagina's een gros aan moraalridders verder....TO, zet je kat met eerlijke info op MP. Een kat is geen mens, zal dat beest een zorg zijn wie haar te eten geeft en aanhaalt....Katten hebben personeel, meer niet. Kill me...again...
quote:Soulcats schreef op 15 november 2014 @ 17:45:

[...]

Niet? Ik heb zelf zo'n beest rondlopen (een afdankertje van de buren) en geen haar op mijn hoofd die er ook maar over peinst om haar weg te doen, wat ze ook uitvreet. Maar dat maakt iemand die er anders over denkt niet meteen een harteloos monster. Ik vind dit soort topics ook wel vermakelijk hoor, maar echt snappen doe ik al dat geschreeuw en gehuil niet.
Oh ja. Ik heb ook zon kat die t veld moest ruimen bij n ander. Lekker afschuiven die handel! Maar 1 advies voor mensen als jij die hoppa.zo makkelijk een dier aanschaffen (en dus weer wegdoen): Zoek verantwoordelijkheid eens op in het woordenboek.
quote:viva-amber schreef op 15 november 2014 @ 17:02:

Ik zou je vriend weg doen dan kun je je kat houden.

Ik sluit me hier bij aan.

Of ik ging niet bij de vriend inwonen. Hoewel ik zelf niet gewend ben dat huisdieren dingen van mij kapot maken. Dus zou ik dat ook niet leuk vinden van de lederen bank. Maar dan legde ik daar een grand foulard over of zo.

Hoe diep zit de liefde voor jouw kat eigenlijk? Ik denk niet erg diep.

Want waarom wil je in godsnaam een kat om vervolgens in zee te gaan met een vent in zee gaat die niet van katten houdt?
Bug...fout citaat en reactie
quote:Soulcats schreef op 15 november 2014 @ 17:45:

[...]

Niet? Er zijn toch echt wel rare mensen op de wereld, wat maakt zo'n krasje nou uit ?
Dan raak je straks zwanger, vriend vindt het niets, kind dan maar op Marktplaats?

Jij hebt voor de kat gekozen, daar dien je dus voor te zorgen.

Jouw vriend moet zich niet zo aanstellen.

Ronduit asociaal als jij voor de aanstellerigheid van je vriend de kat wegdoet.
quote:lamamma1966 schreef op 15 november 2014 @ 17:55:

Jek, binnen 2 minuten 3 pagina's een gros aan moraalridders verder....TO, zet je kat met eerlijke info op MP. Een kat is geen mens, zal dat beest een zorg zijn wie haar te eten geeft en aanhaalt....Katten hebben personeel, meer niet. Kill me...again...mee eens!
quote:elninjoo schreef op 15 november 2014 @ 17:54:

[...]

Dat zou je van leer zo af kunnen poetsen, kattenkrassen zijn funest.

Baal al weer op voorhand van die kutkatten uit mijn buurt die de motorkap van mijn auto verzieken met hun krassen. Dat maakt bij 'n ouwe bak niet meer uit, maar als ik zometeen weer 'n krasvrij autootje heb, dan zou ik er liefst 1000 volt op zetten voor die vandalistische beesten.Misschien eens mindfulness proberen. Nu al balen omdat je in de toekomst krassen op je auto krijgt lijkt me moeilijk leven.
quote:sinnombre schreef op 15 november 2014 @ 17:59:

Dan raak je straks zwanger, vriend vindt het niets, kind dan maar op Marktplaats?

Lijkt me in geval van 'n kind een goede zaak dat ze samen overleggen of ze die verplichting aan willen gaan. In dit geval had TO de kat al en niet iedereen wil 'n kat/huisdier in huis wegens overlast, rommel en/of allergie.
Mijn vriend is geen kattenliefhebber, wil veel liever een hond.

Maar, beide werken fulltime, dus hond is geen optie en kat was hier al in huis.

Vriend accepteert haar, omdat ze bij mij hoort, is inmiddels ook gek op haar.

De kat is alleen niet gek op vriend...
quote:honingbijtje schreef op 15 november 2014 @ 17:05:

Hier op het forum zijn ze niet zo van katten wegdoen.Jij wel dan?
Ik zou niet gek zijn met een mens of dier die op zíjn beurt niets met mij op heeft trouwens.
Je hebt je nick iig mee
quote:Fruity-Pebbles schreef op 15 november 2014 @ 18:04:

Mijn vriend is geen kattenliefhebber, wil veel liever een hond.

Maar, beide werken fulltime, dus hond is geen optie en kat was hier al in huis.

Vriend accepteert haar, omdat ze bij mij hoort, is inmiddels ook gek op haar.

De kat is alleen niet gek op vriend... quote:iones schreef op 15 november 2014 @ 18:10:

Ik zou niet gek zijn met een mens of dier die op zíjn beurt niets met mij op heeft trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven